کریس استاکمن (Chris Stockman)، طراح ارشد قسمت اصلی Saints Row، اعلام کرده که قصد دارد این مجموعهی جهان باز جنایی را پس از ریبوت ضعیف سال ۲۰۲۲ دوباره زنده کند و گفته است که ناشر این سری، امبریسر گروپ (Embracer Group)، برای شنیدن ایدههایش با او تماس گرفته است.
استاکمن در سال ۲۰۰۷، اندکی پس از انتشار قسمت اول Saints Row، از استودیوی Volition (که در سال ۲۰۲۳ در پی تعدیلهای گسترده توسط امبریسر تعطیل شد) جدا شد. او پس از آن مدتی در هیومن هد استودیوز (Human Head Studios) و زینگا (Zynga) فعالیت کرد و سپس استودیوی بیت پلنت گیمز (Bit Planet Games) را تأسیس کرد که بر ساخت بازیهای واقعیت مجازی مانند Ultrawings و The Battle of Sol تمرکز دارد. اما نزدیک به ۲۰ سال پس از انتشار اولین بازی Saints Row، استاکمن میگوید هنوز دقیقا میداند چه چیزی باعث موفقیت آن مجموعه میشد، چیزی که در ریبوت اخیر وجود نداشت. او در گفتوگویی با Esports Insider گفت:
بازیکنان برای بازی Saints Row انتظارات خاصی دارند و ریبوت ساختهی Volition در هیچکدام از آنها موفق نبود. وقتی فهمیدم که دارند بازی را ریبوت میکنند، با دوستم که تهیهکنندهی قسمت اول و رییس من در آن زمان بود صحبت کردم. از جزئیات پروژه که آگاه شدم، گفتم: این ایده واقعا افتضاحه. چرا اصلا باید آن را ریبوت کنید؟ در این مجموعه کلی شخصیت محبوب وجود دارد. این اصلا Saints Row نبود.

Saints Row 2022
در همان مصاحبه، استاکمن از امبریسر خواست تا با او تماس بگیرد:
اگر دارید این را میخوانید، با من تماس بگیرید. من میتوانم بخش زیادی از تیم اصلی قسمت اول را دوباره دور هم جمع کنم. با یک بودجهی مناسب، میتوانم این مجموعه را نجات بدهم. حتی لازم نیست خودشان سرمایهگذاری کنند چرا که میتوانم سرمایهگذار خارجی پیدا کنم. من مطمئنم میتوانم Saints Row را دوباره احیا کنم.
بهنظر میرسد امبریسر واقعا به این ایده علاقهمند شده است زیرا استاکمن اخیرا گفته است:
خبر امیدوارکنندهای دارم! از من خواسته شده که یک طرح پیشنهادی برای ریبوت Saints Row آماده کنم! فعلا نمیتوانم جزئیات بیشتری بگویم، اما رویای من برای این بازی دارد کم کم به واقعیت تبدیل میشود!
او بعدا در گفتوگو با PCGamesN توضیح داد که پس از انتشار مصاحبهی اول، خودش با امبریسر تماس گرفته و دریافته که «علاقهی کافی نسبت به موضوع وجود دارد». او تایید کرد که از او خواسته شده «یک طرح رسمی ارائه کند». دربارهی ایدههای احتمالیاش برای احیای سری، استاکمن فعلاً نمیخواهد زیاد حرف بزند تا طرحش محفوظ بماند، اما تاکید کرده که قصد دارد Saints Row را به ریشههایش بازگرداند، زیرا به باور او این مجموعه «خیلی از مسیر اصلیاش دور شده است». او همچنین گفته که این بازی قرار نیست نسخهای واقعیت مجازی باشد و در پاسخ به شوخی برخی کاربران تأکید کرده:
آن سلاح افتضاح و غولپیکر (اشاره به سلاح نامتعارف و معروف بازی) هرگز در نسخهی من وجود نخواهد داشت!
با این که استاکمن فعلا جزئیات زیادی فاش نکرده، مصاحبهی قبلیاش با Esports Insider سرنخهایی از ایدههای او میدهد:
اگر جای آنها بودم، بازی را به دههی ۷۰ میلادی میبردم و آن را به یک اثر پیشدرآمد دربارهی چگونگی شکلگیری گروههای خلافکار قسمت اول تبدیل میکردم. بازیکنها در نقش نوجوانانی بازی میکردند که بعدها شخصیتهای اصلی قسمت اول شدند. میتوانستم تمام عناصر دههی ۷۰ را از استایل موها تا موسیقی آن دوران به کار بگیرم. با این کار، بازی در مسیری متفاوت پیش میرفت و دیگر نیازی نبود با مجموعهی جیتیای رقابت کند.
منبع: Eurogamer
نوشته طراح اصلی بازیهای Saints Row: برای زنده کردن سری با من تماس گرفتهاند اولین بار در دیجیکالا مگ. پدیدار شد.


0 نظرات