در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت رونمایی شد: یک شاهکار لوکس و اسپرت با 657 اسب بخار قدرت

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت، جدیدترین شاهکار این شرکت بریتانیایی، با ۶۵۷ اسب بخار قدرت و دیفرانسیل عقب رونمایی شد. این خودروی لوکس و اسپرت، قدرتمندترین نسخه غیر هیبریدی کانتیننتال GT تا به امروز محسوب می‌شود. بنتلی با احیای نام نمادین «سوپراسپرت» که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد، اکنون قوی‌ترین و سبک‌ترین (در میان محصولات بنتلی) کانتیننتال ...

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت، جدیدترین شاهکار این شرکت بریتانیایی، با ۶۵۷ اسب بخار قدرت و دیفرانسیل عقب رونمایی شد. این خودروی لوکس و اسپرت، قدرتمندترین نسخه غیر هیبریدی کانتیننتال GT تا به امروز محسوب می‌شود.

بنتلی با احیای نام نمادین «سوپراسپرت» که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد، اکنون قوی‌ترین و سبک‌ترین (در میان محصولات بنتلی) کانتیننتال GT را معرفی کرده است. این مدل جدید بر اساس نسل کنونی بنتلی کانتیننتال GT (Bentley Continental GT) ساخته شده و تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی اسپرت را نوید می‌دهد.

موتور و عملکرد خیره‌کننده

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت (Bentley Continental GT Supersports) به یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل توئین‌توربو (twin-turbo V8) مجهز شده که توانایی تولید ۶۵۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور به یک گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه متصل است و نیروی خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل تنها ۳٫۷ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت (۱۹۲ مایل بر ساعت) می‌رسد.

کاهش وزن و سیستم تعلیق پیشرفته

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت

این سوپراسپرت، تنها کانتیننتال GT غیر هیبریدی و دیفرانسیل عقب در خط تولید بنتلی است و با وزن تقریبی ۲۰۰۰ کیلوگرم (۴۴۰۹ پوند)، سبک‌ترین کانتیننتال GT محسوب می‌شود. این خودرو بیش از ۴۵۰ کیلوگرم (۱۰۰۰ پوند) سبک‌تر از مدل GT اسپید (GT Speed) است. بنتلی برای انتقال قدرت به چرخ‌های عقب از یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی هوشمند (electronic limited-slip differential) بهره برده، عرض محور عقب را ۱۶٫۰ میلی‌متر افزایش داده و سیستم گشتاور برداری با ترمز (torque brake vectoring) و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب (rear-wheel steering) را به آن افزوده است. سیستم‌های فرمان، تعلیق و کنترل کشش همگی کاملاً بازتنظیم شده‌اند. تعلیق جناغی دوبل در جلو و چند اتصالی در عقب با سیستم ضدغلتش الکترونیکی ۴۸ ولتی بنتلی (48-volt electronic anti-roll system) ترکیب شده‌اند که می‌تواند غلتش بدنه را در کمتر از ۰٫۳ ثانیه تشخیص داده و کنترل کند. این خودرو مجهز به بزرگ‌ترین ترمزهای تولیدی بنتلی است: کالیپرهای ۱۰ پیستونه با دیسک‌های ۴۴۰ میلی‌متری کربن-سیلیکون-کارباید در جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه با دیسک‌های ۴۱۰ میلی‌متری در عقب.

طراحی آیرودینامیک و فضای داخلی لوکس

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت

از نظر بصری، بنتلی تغییرات جسورانه‌ای اعمال کرده است. نمای جلوی جدید شامل یک اسپلیتر یکپارچه است که بزرگ‌ترین نمونه نصب شده روی یک بنتلی جاده‌ای محسوب می‌شود و دو بالچه کوچک در گوشه‌های سپر به کاهش نیروی بالابرنده کمک می‌کنند. دیفیوزر عقب جدید و یک اسپویلر ثابت یکپارچه روی در صندوق عقب، ۶۶۱ پوند نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به مدل استاندارد Continental GT تولید می‌کنند. این سوپراسپرت همچنین از رینگ‌های ۲۲ اینچی سبک‌وزن فورج‌شده (forged wheels) بهره می‌برد که به طور اختصاصی توسط Manthey Racing برای این خودرو توسعه یافته‌اند.

در فضای داخلی، برای کاهش وزن، صندلی‌های عقب حذف شده‌اند و سیستم صوتی عقب و بخشی از عایق‌های صدا نیز برداشته شده‌اند. صندلی‌های جلو نیز سبک‌تر شده و از نوع سطلی (bucket seats) با پشتیبانی بالا هستند که در موقعیت پایین‌تری قرار گرفته‌اند. خریداران می‌توانند از میان ترکیب‌های تک‌رنگ، دو‌رنگ و حتی سه‌رنگ برای فضای داخلی، با ترکیبی غنی از چرم، Dinamica و فیبر کربن، انتخاب کنند.

عرضه محدود و قیمت

بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت

بنتلی تنها ۵۰۰ دستگاه از مدل جدید بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت را به صورت جهانی تولید خواهد کرد که هر کدام به صورت جداگانه شماره‌گذاری می‌شوند. ثبت سفارش برای این خودرو در مارس ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و تولید آن نیز در اواخر همان سال برنامه‌ریزی شده است. قیمت‌گذاری نهایی هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود با توجه به قیمت ۲۸۵,۰۰۰ دلاری مدل استاندارد کانتیننتال GT، این نسخه سوپراسپرت جهش قابل توجهی در قیمت داشته باشد.

همچنین بخوانید

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات