بازسازی بازی Halo: Combat Evolved که حالا با نام Halo: Campaign Evolved شناخته میشود، قرار است یکی از مهمترین بازگشتهای تاریخ بازیهای ویدیویی باشد و برای اولین بار، قسمتی از هیلو روی پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد. اما یکی از توسعهدهندگان اصلی نسخهی اولیه متوجه برخی تغییرات در گیمپلی شده و نسبت به آنها واکنش منفی نشان داده است.
با اعلام رسمی بازسازی هیلو، موجی از هیجان در میان طرفداران ایجاد شد. اثری که زمانی ساختهی استودیوی بانجی (Bungie) بود، حالا قرار است دوباره احیا شود؛ این بار روی کنسول رقیب! اما در حالی که بسیاری از طرفداران از دیدن تریلر ۱۳ دقیقهای گیمپلی شگفتزده شدند، همه از آن راضی نبودند. یکی از منتقدان، جیمی گریسمر (Jaime Griesemer)، طراح و برنامهنویس پیشین بانجی است که حالا کارگردان خلاقیت در هایوایر گیمز (Highwire Games) محسوب میشود. او در ساخت قسمت اول هیلو، از طراحی و توسعهی مکانیکهای نبرد گرفته تا ساخت ماموریتها و آموزش اولیهی بازی، نقش مهمی داشت.
گریسمر پس از دیدن گیمپلی جدید، در شبکهی اجتماعی ایکس نوشت:
اساسا نباید بتوانی با Warthog بری و شکارچیها را له کنی! من عمداً سنگها را طوری قرار داده بودم که مجبور شوی پیاده با آنها بجنگی. وقتی میتوانی جعبهها را خرد کنی و راه باز شود، کل طراحی نبرد از بین میرود. اما بدترین قسمت؟ در منطقهی WooHoo Jump درخت کاشتهاند! افتضاح است. با مرحلهی B30 چکار کردهاند؟!

او در پاسخ به چند کاربر دیگر که خلاف او صحبت کردهاند، افزود:
البته که میتوانستی با زور Warthog را از بین سنگها رد کنی. من تقریبا یک روز کامل وقت گذاشتم تا عبور از آن مسیر سخت اما نه غیرممکن باشد. الان که بیشتر بررسی میکنم، احتمالا چون وسایل نقلیه آسیب میبینند، دیگر مثل قبل نمیشود حقههای Warthog را اجرا کرد و عملا هیچکدام از ترفندهای وسایل نقلیه دیگر جواب نمیدهند.
نکتهی اصلی بحث فقط این بخش از بازی نیست، بلکه تغییراتی است که استودیوی هیلو یا همان ۳۴۳ اینداستریز (343Industries) ممکن است در سراسر بازی اعمال کرده باشد. در حال حاضر، تأیید شده که مرحلهی The Library در نسخهی بازسازیشده «در حال اصلاح» است؛ بنابراین احتمال میرود بخشهای دیگر نیز تغییر کنند.
منبع: Insider Gaming
نوشته سازندهی سابق هیلو از تغییرات «بیمزه» در بازسازی جدید انتقاد کرد اولین بار در دیجیکالا مگ. پدیدار شد.


0 نظرات