جت فانتوم ۳۵۰۰ با نوآوری «دید فراطبیعی»، تجربه پرواز خصوصی را متحول میکند. این هواپیما به جای پنجرههای سنتی، نمایشگرهای دیجیتال بزرگ ارائه میدهد.
این رویکرد نوین در طراحی هواپیما، علاوه بر زیبایی بصری، مزایای ساختاری و آیرودینامیکی چشمگیری به همراه دارد. فناوری هواپیمای بدون پنجره میتواند آینده صنعت هوانوردی را تغییر دهد.
دید فراطبیعی: فناوری بدون پنجره در جت فانتوم ۳۵۰۰
شرکت Otto Aerospace در جت Phantom 3500 پنجرههای سنتی را حذف و سیستم «دید فراطبیعی» (SuperNatural Vision) را جایگزین کرده است. این سیستم شامل نمایشگرهای دیجیتال ۶ فوتی در دیوارههای کابین است که نمای پانوراما و رنگی از بیرون را از طریق دوربینها به مسافران نشان میدهد. این نوآوری استحکام سازهای بدنه را افزایش داده و درگ را کاهش میدهد. بدنه اژدری فانتوم ۳۵۰۰ از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده، آیرودینامیک فوقالعادهای دارد و کابین جادار آن تا ۹ مسافر را پذیراست.
کارایی استثنایی و پرواز در ارتفاع بالا
طراحی فانتوم ۳۵۰۰ کارایی چشمگیری ایجاد میکند؛ مصرف سوخت آن ۶۰ درصد کمتر از جتهای مشابه است. این به معنای استفاده از موتورهای ۴۲ درصد کوچکتر و سبکتر، و کاهش ۵۰ درصدی هزینههای عملیاتی است. این جت با سرعت کروز ۵۹۰ مایل بر ساعت در ارتفاع ۵۱ هزار فوت (بسیار بالاتر از تلاطم) پرواز خواهد کرد و بردی معادل ۳۲۰۰ مایل دریایی دارد.
- با بزرگ ترین جت های خصوصی جهان آشنا شوید
- ایرباس A380؛ بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان با ظرفیت 850 مسافر
- هوندا اولین جت تجاری با سوخت صد درصد پاک را به پرواز درآورد
توسعه و آینده جت فانتوم ۳۵۰۰
جت فانتوم ۳۵۰۰ هنوز پرواز نکرده و تصاویر موجود رندرهای کامپیوتری هستند، هرچند یک ماکت اندازه واقعی آن در کنفرانسی به نمایش درآمد. آمارهای عملکردی فعلاً پیشبینیاند. شرکت Otto قبلاً با Celera 500L فناوری جریان لایهای را آزمایش کرده بود.
اولین پرواز فانتوم ۳۵۰۰ برای اواخر سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده است. این پروژه با پشتیبانی مالی قوی پیش میرود؛ شرکت Flexjet سفارش ۳۰۰ فروند از این هواپیما را ثبت کرده و Otto نیز ۲۵۰ میلیون دلار جذب سرمایه خصوصی و ۵۱۵ میلیون دلار بسته تشویقی برای ساخت کارخانه در فلوریدا دریافت کرده است.



0 نظرات