در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

رولزرویس اسپکتر با تیونینگ نوویتک، چشم‌نواز و باابهت‌تر شده است

شرکت نوویتک در تازه‌ترین جاه‌طلبی خود به سراغ رولزرویس اسپکتر بلک بج رفته و با یک تیونینگ ساده و در عین حال جذاب، این بریتانیایی لوکس را جذاب‌تر کرده است. رولزرویس اسپکتر بلک بج که عنوان قوی‌ترین خودرو تولیدی تاریخ این برند انگلیسی را در اختیار دارد، در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد و ...

شرکت نوویتک در تازه‌ترین جاه‌طلبی خود به سراغ رولزرویس اسپکتر بلک بج رفته و با یک تیونینگ ساده و در عین حال جذاب، این بریتانیایی لوکس را جذاب‌تر کرده است.

رولزرویس اسپکتر بلک بج که عنوان قوی‌ترین خودرو تولیدی تاریخ این برند انگلیسی را در اختیار دارد، در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد و از همان ابتدا به عنوان نقطه اوج مهندسی و لوکس‌گرایی این شرکت شناخته شد. این نسخه علاوه بر حفظ تمامی ویژگی‌های جذاب مدل استاندارد اسپکتر، از لحاظ فنی نیز ارتقاء چشمگیری یافته است.

طبق آخرین اخبار خودرو، تیونر مشهور نوویتک (Novitec) بار دیگر مهارت خود در ترکیب فناوری آیرودینامیک با طراحی خاص را نشان داده و سراغ همین مدل رفته است. نتیجه این تیونینگ، نسخه‌ای شخصی‌سازی‌شده از اسپکتر بلک بج است که ظاهری جسورتر و عملکردی دقیق‌تر دارد.

بازطراحی آیرودینامیکی رولزرویس اسپکتر توسط نوویتک

بخش اسپوفک از شرکت نوویتک که تخصص آن در تیونینگ خودروهای رولزرویس است، این‌بار بدون دست زدن به ساختار فنی پیشرانه، تمرکز خود را بر جنبه‌های ظاهری و آیرودینامیکی رولزرویس اسپکتر بلک بج گذاشته تا این به این خودرو اشرافی و لوکس جلوه‌ای متمایزتر و عملکردی دقیق‌تر ببخشد. در قسمت جلو، اسپویلر جدیدی از جنس فیبرکربن نصب شده که به نحوی یکپارچه با سپر استاندارد بدنه ترکیب می‌شود و در عین تقویت خطوط طراحی، فشار آیرودینامیکی را به سمت محور جلو انتقال می‌دهد تا پایداری خودرو در سرعت‌های بالا افزایش یابد.

در عقب نیز طراحی چندلایه دیفیوزر با باله‌های عمودی فیبرکربنی و اسپویلر لبه‌ای روی در صندوق، به ایجاد تعادل بهینه میان محورهای جلو و عقب کمک می‌کند. پنل‌های جانبی با روکش ظاهری کربنی علاوه بر سبک‌تر‌سازی بخش‌های جانبی بدنه، حس تهاجم و پویایی بیشتری به حجم کلی اسپکتر می‌بخشند.

بیشتر بخوانید

در زمینه چرخ‌ها نیز نوویتک بار دیگر با برند آمریکایی ووسن (Vossen) همکاری کرده و حاصل این مشارکت، رینگ‌های اسپوفک SP4 است. این رینگ‌ها با قطر ۲۴ اینچ در هر دو محور جلو و عقب، با لاستیک‌های پهن ۲۹۵/۳۰ پوشانده شده‌اند تا علاوه بر پر کردن فضای گلگیرها، سطح تماس گسترده‌تری با جاده فراهم کرده و انتقال گشتاور بالای موتورهای برقی اسپکتر را با ثبات بیشتری امکان‌پذیر کنند.

طراحی چندپره این رینگ‌ها علاوه بر هماهنگی بصری با خطوط نرم ولی پرابهت بدنه، جریان هوای عبوری اطراف ترمزها را نیز برای خنک‌کاری بهتر بهینه می‌کند. علاوه بر مدل SP4، دو طرح دیگر از رینگ‌های آلیاژی نیز با امضای مشترک نوویتک و ووسن در دسترس قرار گرفته‌اند تا خریداران بتوانند ظاهر خودرو را دقیق‌تر مطابق سلیقه شخصی‌سازی کنند.

جهش قدرت اسپکتر بلک بج به ۶۶۰ اسب‌ بخار

در نسخه تیون‌شده رولزرویس اسپکتر نوویتک، پیشرانه الکتریکی آن که در نسخه استاندارد توانایی تولید ۵۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشت، اکنون به سطحی بالاتر از عملکرد رسیده و خروجی خود را به ۶۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۷۵ نیوتن‌متر گشتاور افزایش داده است. این مجموعه انتقال نیرو، با اتکا بر گشتاور آنی موتورهای الکتریکی، توانایی رساندن اسپکتر بلک بج به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در تنها ۴.۲ ثانیه را دارد که حدود ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد است.

همچنین بخوانید

این ویژگی در کنار مرکز ثقل پایین و توزیع وزنی متوازن، حس چسبندگی برجسته‌ای در مسیرهای پرپیچ ایجاد کرده و با وجود وزن بالای بدنه لوکس اسپکتر، کنترل خودرو در مانورهای سریع را آسان‌تر ساخته است. در بخش فنی شاسی، سیستم تعلیق اسپکتر بلک بج نیز با افزودن یک کیت کاهش ارتفاع اختصاصی مورد بازنگری قرار گرفته است.

این کیت ارتفاع بدنه را حدود ۳۵ میلی‌متر کاهش می‌دهد. این تغییر نه‌تنها محور ثقل خودرو را پایین‌تر آورده و رفتار آن در پیچ‌ها را پایدارتر کرده، بلکه موجب واکنش سریع‌تر فرمان شده است. به گفته نوویتک، کاهش ارتفاع هیچ لطمه‌ای به کیفیت سواری رولزرویس وارد نکرده و سیستم کنترل تطبیقی تعلیق به خوبی توانسته سختی اضافی ناشی از کاهش ارتفاع را جبران کند.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات