در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

چرا لاستیک های AT گزینه‌ای بسیار بد برای رانندگی در جاده‌ها و مسیرهای آسفالت هستند؟

لاستیک های AT یا (All-Terrain) برای رانندگی در جاده‌های آسفالت بسیار نامناسب‌اند و در مسافت ترمز، مصرف سوخت و تولید صدا معایب چشمگیری دارند. تایرهای AT یا All-Terrain، طراحی شده برای آفرود، روی آسفالت عملکرد ضعیف‌تری دارند. گزارش‌ها حاکی از چسبندگی کمتر و صدای بیشتر آن‌ها نسبت به تایرهای جاده‌ای است. چرا لاستیک AT برای ...

لاستیک های AT یا (All-Terrain) برای رانندگی در جاده‌های آسفالت بسیار نامناسب‌اند و در مسافت ترمز، مصرف سوخت و تولید صدا معایب چشمگیری دارند.

تایرهای AT یا All-Terrain، طراحی شده برای آفرود، روی آسفالت عملکرد ضعیف‌تری دارند. گزارش‌ها حاکی از چسبندگی کمتر و صدای بیشتر آن‌ها نسبت به تایرهای جاده‌ای است.

چرا لاستیک AT برای جاده‌های آسفالت مناسب نیست؟

لاستیک‌های AT خودرو برای دوام و کشش در مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. اما الگوی آج تهاجمی آن‌ها، باعث سروصدا، مصرف سوخت بیشتر و مسافت توقف طولانی‌تر در بزرگراه‌ها می‌شود. طبق Consumer Reports، تایرهای جاده‌ای چسبندگی بهتر و صدای کمتری دارند.

طول عمر لاستیک‌های AT در برابر تایرهای جاده‌ای

طول عمر لاستیک‌های AT به‌طور متوسط ۵۰,۰۰۰ مایل است؛ در حالی که تایرهای جاده‌ای تا ۶۰,۰۰۰ مایل دوام می‌آورند. این اختلاف به‌دلیل ترکیب لاستیکی نرم‌تر در AT است. عواملی چون کیفیت، سطح جاده و نگهداری صحیح (مانند حفظ فشار باد؛ هر ۱ psi کاهش فشار عمر تایر را تا ۱.۷۸٪ کم می‌کند)، بر دوام لاستیک تاثیرگذارند.

بیشتر بخوانید

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات