پس از جدایی از ناتی داگ در اوایل سال جاری میلادی، وینیت آگاروال (Vinit Agarwal) به ژاپن رفت و استودیوی بازیسازی خودش را تأسیس کرد. نام استودیو و بازی چندنفرهای که در دست ساخت است هنوز فاش نشده، اما آگاروال مصمم است آنچه را که در ناتی داگ آموخته، در فضای جدید توسعهی بازی خود در ژاپن به کار بگیرد.
در مصاحبهای جدید، آگاروال گفت دلیل اصلی ترک ناتی داگ این بود که او پتانسیل خلق بازیهای چندنفرهای را میدید که همان سبک اکشن سینمایی ناتی داگ را در خود داشته باشند. او بعد از کار روی حالت تکنفره و چندنفرهی بازیهای آنچارتد ۴: پایان یک دزد (Uncharted 4: A Thief’s End)، آنچارتد: میراث گمشده (Uncharted: The Lost Legacy) و لست آو آس ۲ (The Last of Us Part II) با حالت چندنفرهای که بعدها لغو شد، به همراه جو پتیناتی (Joe Pettinati)، کارگردان خلاقیت و نویسندهی پیشین ناتی داگ، شرکت تازهای را پایهگذاری کرد. با این حال، پتیناتی در آمریکا ماند و آگاروال به ژاپن رفت تا بازیها را از دو پایگاه مختلف توسعه دهند.
آگاروال در مورد دوران کاریاش در ناتی داگ گفت که قدردان تجربهی کار در شرکتی است که طراحی دقیق و توجه به جزئیات را در اولویت قرار میدهد. او تأکید کرد که هرچند گرافیک و گیمپلی اهمیت زیادی دارند، بیشترین الهام را از رویکرد این شرکت در خلق دنیا و روایت داستان گرفته است. ناتی داگ همچنین ظاهرا فرهنگ کاریای را ایجاد کرده که در آن همهی کارکنان، فارغ از موقعیتشان، میتوانند ایدهها و نظرات خود را مطرح کنند. آگاروال میگوید وقتی تازهوارد بوده، شگفتزده شده که همه واقعاً به نظراتش گوش دادهاند. او میخواهد همین دقت و آزادی عمل را به استودیوی جدیدش منتقل کند.
دربارهی دلیل مهاجرت به ژاپن، آگاروال توضیح داد که از همان زمانی که وارد صنعت بازی شده، از توسعهی بازیهای ژاپنی الهام گرفته است. او به ویژه به این موضوع علاقه دارد که بازیهای ژاپنی تا چه اندازه بر دیدگاه خلاقانهی کارگردان تکیه دارند. پس از گفتوگو با هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، خالق بازیهایی مثل دارک سولز (Dark Souls)، بلادبورن (Bloodborne) و الدن رینگ (Elden Ring) در فرامسافتور، دوباره به یاد علاقهاش به این سبک کارگردان محور افتاده و تصمیم گرفته همین رویکرد را در بازی چندنفرهی جدید استودیویش پیاده کند.
هرچند جزئیات پروژه همچنان محرمانه است، آگاروال فاش کرده که این بازی یک اثر «تریپل-ایندی» خواهد بود؛ یعنی ترکیبی از جلوههای سینمایی و روایت در حد آثار AAA، همراه با ریتم سریع و هیجان خاص بازیهای مستقل. این پروژه با موتور آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) ساخته میشود و بهزودی تستهای داخلی آن آغاز خواهد شد. آگاروال قصد دارد با به کارگیری مهندسان ژاپنی، بهترین ویژگیهای توسعهی بازی در شرق و غرب را در کنار هم بیاورد.
منبع: Automaton Media
نوشته مدیر پیشین ناتی داگ به دنبال توسعهی آثاری مشابهی بازیهای فرامسافتور است اولین بار در دیجیکالا مگ. پدیدار شد.
0 نظرات