شرکت کادیلاک با معرفی اسکالید V مدل 2025 بار دیگر نشان داد که میتوان قدرت مهار نشدنی و آرامش را در قالب یک شاسی بلند لوکس ادغام کرد.
کادیلاک در مدل 2025 اسکالید V رویکرد تازهای را برگزیده و این غول اسپرت آمریکایی را اندکی اجتماعیتر و مؤدبتر ساخته است. اسکالید V که پیشتر با غرش خیرهکننده موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V8 خود هویت یک هیولای آمریکایی بیپروا را فریاد میزد، اکنون به لطف بازطراحی کامل در سامانه اگزوز فعال و اصلاح تنظیمات نرمافزاری، صدایی بهمراتب ملایمتر و کنترلشدهتر ارائه میدهد. مهندسان کادیلاک ضمن حفظ عملکرد پرقدرت پیشرانه توانستهاند تُن صدای خودرو اسکالید V را از یک فریاد فلزی خشن به صدایی باوقار در خور یک شاسی بلند فول سایز خانوادگی تبدیل کنند.
مشخصات فنی کادیلاک اسکالید V مدل 2025
کادیلاک اسکالید V در مدل 2025 با همان قلب تپنده ویرانگر خود بازگشته است. موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر که سالهاست نماد قدرت و تجمل آمریکایی بهشمار میرود، همچنان ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتنمتر گشتاور را آزاد میکند. تغییرات انجامشده در این نسخه صرفاً برنامهریزی نرمافزاری بوده و هیچ قطعه جدیدی در سامانه اگزوز آن نصب نشده است. بهگفته مایکل آلبانو، سخنگوی کادیلاک، فقط تنظیمات صوتی خودرو بازنگری شده تا صدای خروجی بهجای فریاد رعدآسای گذشته، حالتی کنترلشدهتر داشته باشد. او با لحن شوخی عنوان داشت: «ما فقط صدا را روی درجه یازده تنظیم کردیم».
- سدان لوکس کادیلاک CT6 مدل 2026 با قیمت 40 هزار دلار معرفی شد
- کراس اوور الکتریکی کادیلاک اپتیک 2026 با قیمت رقابتی معرفی شد
- کانسپت کادیلاک Elevated Velocity با جزئیات خیره کننده معرفی شد
در کنار بازنگری اگزوز، کادیلاک سیستم حذف نویز فعال کابین را نیز مجدداً کالیبره کرده تا آرامش سرنشینان درون این غول ۲۸۸۵ کیلوگرمی حفظ شود. نتیجه آن است که درون اسکالید V صدایی کمتر شنیده میشود. با وجود این اصلاحات صوتی، عملکرد خودرو بدون تغییر باقی مانده و پیشرانه همچنان در ۴.۴ ثانیه این شاسی بلند عظیم را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
طراحی کابین و امکانات 2025 Cadillac Escalade V
کادیلاک اسکالید V مدل 2025 درون کابین خود همچنان تصویری از شکوه، فناوری پیشرفته و راحتی مطلق را به نمایش میگذارد. یکی از شاخصترین ویژگیهای این کابین، پکیج Executive Second Row است که بهطور خاص برای سرنشینان ردیف دوم طراحی شده تا از نهایت آسایش برخوردار باشند. این پکیج شامل میزهای تاشوی مخفی با مکانیزم نرم، سیستم کنترلی اختصاصی برای تنظیمات صندلی، تهویه و مولتیمدیا، نمایشگرهای شخصی لمسی ۱۲.۶ اینچی با قابلیت اتصال بیسیم به شبکه اینترنت و سرویسهای استریم، دو پد شارژ بیسیم مستقل و صندلیهایی با عملکرد حرارتی، سرمایشی و ماساژور چندحالته است.
طراحی ارگونومیک ردیف سوم نیز با بازنگری کامل نسبت به نسل پیشین همراه شده است. اکنون سرنشینان این بخش ده سانتیمتر فضای پای بیشتر و دو و نیم سانتیمتر ارتفاع اضافی در بخش سقف در اختیار دارند. آنچه اما بیش از همه نگاهها را در داشبورد جلب میکند، نمایشگر خمیده و پیوسته ۵۵ اینچی OLED است. این پنل، ترکیب سه بخش اطلاعات راننده، سیستم سرگرمی، و داشبورد دیجیتال را ارائه میدهد. در این نمایشگر از نسل جدید رابط کاربری Ultifi بهره گرفته شده که با هوش مصنوعی یکپارچه میتواند بر اساس الگوهای رانندگی، پیشنهادهای خودکار برای تنظیم نور، صوت و مسیر ارائه دهد.
- برابوس، مرسدس بنز G کلاس را به یک خودروی زرهی ضدگلوله تبدیل کرد
- ۱۰ شاسیبلند آمریکایی که در ۵ سال گذشته رکورد دوام را شکستند
- شاسی بلند لوکس لینکلن نویگیتور 2025 با آپشن های جدید از راه رسید
از نظر صوتی، اسکالید ۲۰۲۶ تجربهای فراتر از هر شاسیبلند دیگری به دست میدهد. سیستم AKG Studio Reference در نسخه پایه با ۱۹ بلندگو آغاز میشود و در تیپهای بالاتر به ۳۶ یا حتی ۴۰ بلندگو ارتقا مییابد؛ چینشی فضایی که از فناوری صدای سهبعدی Dolby Atmos پشتیبانی میکند تا حس حضور در سالن کنسرت را درون یک کابین خودرو شبیهسازی کند.
قیمت جهانی و رقبا
اما آرامش بیشتر این نسخه بهای زیادی نیز دارد. قیمت پایه اسکالید V مدل ۲۰۲۵ اکنون به ۱۷۰٬۵۹۵ دلار رسیده؛ رشد قیمتی که آن را در قلب رقابت مستقیم با دو رقیب سرسخت اروپایی قرار میدهد. در این میدان، مرسدس GLS63 AMG با موتور ۴.۰ لیتری توربو دوقلو و ۶۱۲ اسب بخار قدرت با قیمت ۱۵۱٬۰۵۰ دلار صفآرایی کرده و بی ام و آلپینا XB7 با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و برچسب ۱۵۶ هزار دلاری پشت سر آن ایستاده است. هر دو آلمانیها در شتاب و سرعت نهایی اندکی برتری دارند و در نگاه اول معاملهای منطقیتر بهنظر میرسند، اما اسکالید V روح بیپروای آمریکایی و صدای خالص یک V8 سوپرشارژ را ارائه میدهد که در دنیای ژرمنها یافت نمیشود.








0 نظرات