در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

سانگ یانگ تورس هیبریدی با پیشرانه BYD معرفی شد

گروه خودروسازی KG Mobility، از نسخه جدید کراس اوور سانگ یانگ تورس مجهز به پیشرانه هیبریدی ساخت بی وای دی رونمایی کرد. شرکت خودروسازی کره‌ای KGM که پیش‌تر برای سال‌ها با نام سانگ‌ یانگ شناخته می‌شد، به منظور توسعه سبد محصولات و افزایش سهم خود در بازارهای بین‌المللی، خانواده کراس‌ اوور محبوب خود یعنی تورس ...

گروه خودروسازی KG Mobility، از نسخه جدید کراس اوور سانگ یانگ تورس مجهز به پیشرانه هیبریدی ساخت بی وای دی رونمایی کرد.

شرکت خودروسازی کره‌ای KGM که پیش‌تر برای سال‌ها با نام سانگ‌ یانگ شناخته می‌شد، به منظور توسعه سبد محصولات و افزایش سهم خود در بازارهای بین‌المللی، خانواده کراس‌ اوور محبوب خود یعنی تورس (Torres) را با معرفی یک نسخه هیبریدی جدید گسترش داده است. این خودرو شاسی‌ بلند سایز متوسط که از زمان عرضه اولیه، به دلیل طراحی عضلانی و متفاوت خود با الهام از خودروهای آفرودی توانسته بود مشتریان بسیاری را جذب کند، اکنون به یک قوای محرکه الکتریکی-بنزینی با نام تجاری «Dual-Tech» تجهیز شده است.

نکته مهم در توسعه این پیشرانه، همکاری کی جی موبیلیتی با شرکت بی‌ وای‌ دی (BYD) است که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی جهان شناخته می‌شود. قوای محرکه Dual-Tech با هدف ارائه ترکیبی بهینه از عملکرد مناسب و مصرف سوخت بسیار پایین، مستقیماً برای افزایش چشمگیر جذابیت تورس در بازار رقابتی قاره اروپا طراحی و مهندسی شده است. اما آن‌چه که بیش از هر چیز دیگری، این خودرو جدید را در کانون توجه قرار داده، این است که مدل هیبریدی تورس در کمال تعجب با قیمتی عرضه می‌شود که از مدل پایه بنزینی خود نیز ارزان‌تر است.

فهرست مطالب

قوای محرکه Dual-Tech سانگ یانگ تورس هیبریدی

سانگ یانگ تورس هیبریدی از یک معماری قوای محرکه کاملاً پیشرفته و چندگانه بهره می‌برد. قلب این سیستم هیبریدی را یک پیشرانه درون‌سوز چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با فناوری توربوشارژ تشکیل می‌دهد که با همکاری دو واحد موتور الکتریکی مجزا عمل می‌کند تا یک نیروی ترکیبی خروجی قابل قبولی را ارائه دهد. قدرت تجمعی حاصله به ۱۷۷ اسب بخار می‌رسد که برای یک کراس‌ اوور شهری در این سگمنت رقم مناسبی محسوب می‌شود. علاوه بر این، گشتاور آن به ۳۰۰ نیوتن متر می‌رسد که به دلیل ماهیت گشتاور آنی موتورهای الکتریکی، این رقم در دورهای پایین موتور در دسترس قرار می‌گیرد. انتقال این نیرو به هر چهار چرخ نیز از طریق یک سیستم گیربکس شش سرعته اتوماتیک e-DHT صورت می‌گیرد.

حاصل این ترکیب فنی، ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در یک زمان ۹ ثانیه‌ای برای سانگ یانگ تورس هیبریدی است. اما ادعای قابل توجه شرکت KGM این است که به دلیل راندمان بالای سیستم هیبریدی و ظرفیت مناسب باتری‌های مرتبط با فناوری BYD، تورس جدید قادر است تا ۹۵ درصد از مسیرهای رانندگی شهری معمولی را در وضعیت تمام الکتریکی طی کند. همچنین، حالت برقی این خودرو فعال باقی می‌ماند و می‌تواند تا حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را بدون نیاز به فعال شدن موتور بنزینی حفظ کند. با این حال، با وجود تمامی این مشخصات فنی هیجان‌انگیز، مصرف سوخت رسمی تورس هیبریدی طبق استاندارد WLTP معادل ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

بیشتر بخوانید

اگرچه این رقم مصرفی برای یک خودرو شاسی‌ بلند چهار چرخ متحرک با این ابعاد، بسیار اقتصادی است، اما در مقایسه مستقیم با برخی از قدرتمندترین رقبای جهانی خود در کلاس هیبریدی، مانند تویوتا راو 4 هیبرید که معمولاً مصرفی کمتر از ۵.۷ لیتر را ثبت می‌کند و به ویژه نیسان قشقایی با سیستم e-Power که ارقام مصرف آن به زیر ۴.۶ لیتر نیز می‌رسد، تورس هنوز در جایگاه برترین‌ها قرار نگرفته است. در نهایت ظرفیت یدک‌کشی تورس هیبریدی نیز ۱۳۰۰ کیلوگرم تعیین شده است.

طراحی کابین و امکانات SsangYong Torres HEV

سانگ یانگ تورس هیبریدی از منظر طراحی ظاهری کاملاً وفادار به مدل‌های پیشین بنزینی و تمام الکتریکی باقی مانده است. این موضوع در درجه اول با هدف حفظ هویت بصری جسورانه تورس صورت گرفته که تأکید زیادی بر المان‌های طراحی آفرودی دارد، به طوری که تفکیک بصری میان نسخه‌های مختلف قوای محرکه تقریباً ناممکن است.

در فضای داخلی کابین، تمرکز طراحان بر ارائه یک محیط مدرن، مجهز و دارای تکنولوژی بالا بوده است. در نگاه اول، نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی بلافاصله توجه را به خود جلب می‌کنند. یکی از این نمایشگرها به عنوان صفحه آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی‌سازی بالا عمل می‌کند و تمامی اطلاعات حیاتی رانندگی، از جمله وضعیت عملکرد سیستم هیبریدی و جریان انرژی را به شکلی واضح و گرافیکی نمایش می‌دهد. در حالی که نمایشگر دوم، نقش سیستم اطلاعات و سرگرمی مرکزی را ایفا می‌کند. این سیستم قابلیت اتصال پیشرفته به پلتفرم‌های پرکاربرد تلفن‌های هوشمند را دارد و از هر دو استاندارد صنعتی اپل کارپلی و اندروید اتو به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی در تیپ فول این خودرو بسیار جامع و فراتر از انتظار است. در این تیپ، صندلی‌های راننده و سرنشین جلو مجهز به تنظیمات تمام برقی هستند. همچنین، امکانات سرمایش و گرمایش صندلی‌ها در نظر گرفته شده است. سیستم تهویه مطبوع این خودرو کاملاً خودکار و اتوماتیک است و توانایی تنظیم دقیق دما را با حفظ کیفیت هوای کابین دارد. علاوه بر این، برای افزایش حس لوکس بودن و شخصی‌سازی فضا، نورپردازی داخلی با طیف وسیعی از ۳۲ رنگ مختلف فراهم شده است.

در بخش ایمنی و کمک‌راننده، سانگ یانگ تورس هیبریدی از یک مجموعه کامل سیستم‌های پیشرفته ایمنی و دستیار راننده بهره می‌برد که شامل امکاناتی نظیر ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ مسیر، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو و عقب و… است.

همچنین بخوانید

قیمت در بازار اروپا

قیمت پایه برای تیپ فول سانگ یانگ تورس هیبریدی که به عنوان اولین خودرو هیبریدی تاریخ برند KGM شناخته می‌شود، برابر با ۳۵,۹۹۵ پوند تعیین شده است. نکته‌ای که عزم این شرکت برای رقابت جدی را نشان می‌دهد، قیمت‌گذاری نسخه پایه بنزینی است که با وجود تجهیزات کمتر، ۸۰۰ پوند گران‌تر از مدل هیبریدی پرچمدار است. بدین ترتیب باید گفت که KGM قصد دارد تا با ارائه یک پکیج پیشرفته‌تر از نظر قوای محرکه با قیمتی رقابتی‌تر، مصرف‌کنندگان را به سرعت به سمت فناوری هیبریدی خود سوق دهد و جایگاه خود را در بازار شلوغ و رقابتی شاسی‌ بلندهای هیبریدی اروپا محکم سازد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات