گزارش جدیدی از مؤسسه Counterpoint Research تأیید میکند که سری آیفون 17 اپل شروعی طوفانی را تجربه کرده و در 10 روز اول عرضه در آمریکا و چین، 14 درصد بیشتر از سری آیفون 16 فروخته است. این موفقیت، نتیجه استراتژیهای بازاریابی متفاوتی است که اپل برای هر یک از این دو منطقه به کار گرفته و به نظر میرسد به خوبی پاسخ داده است.
در بازار چین، ستاره اصلی این خانواده، مدل استاندارد آیفون 17 است. فروش این مدل تقریباً دو برابر شده است، زیرا اپل توانسته با ارائه ارتقاهای معنادار در بخشهای تراشه، نمایشگر، حافظه و دوربین سلفی، در حالی که قیمت آیفون 17 را ثابت نگه داشته، یک پیشنهاد بسیار وسوسهانگیز برای مشتریان ایجاد کند. تحلیلگران این رویکرد را «ارزش خرید عالی» توصیف کردهاند که با تخفیفهای اضافی از سوی خردهفروشان، به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شده است.
در مقابل، در بازار ایالات متحده، این مدل پرو مکس آیفون 17 است که پیشتاز فروش است. اپراتورهای بزرگ آمریکایی با افزایش سوبسیدهای خود به میزان تقریبی 100 دلار، به طور مؤثری کاربران را به سمت خرید گرانترین مدل این سری هدایت میکنند. این سیاست به اپراتورها کمک میکند تا مشتریان را در قراردادهای طولانیمدت نگه دارند و به اپل نیز اجازه میدهد تا سهم بیشتری از فروش محصولات ردهبالای خود را به دست آورد. در این میان، مدل آیفون ایر که جایگزین مدل پلاس شده، عملکردی اندکی بهتر از نسل قبل خود دارد اما به دلیل تأخیر در عرضه در چین و رقابت شدید با مدل استاندارد، فعلاً با تقاضای محدودی روبرو است. در مجموع، این دادهها اولین نشانه ساختاریافته از این است که چرخه آیفون 17 با قدرتی بیش از نسل گذشته آغاز شده است.
منبع: MacRumors
نوشته تقاضای انفجاری برای آیفون ۱۷؛ فروش اولیه از نسل قبل پیشی گرفت اولین بار در دیجیکالا مگ. پدیدار شد.
0 نظرات