شرکت نیسان با انتشار تصادفی تصویر سدان جدید خود که احتمالا نسل بعدی ماکسیما باشد، هیجان را در دل ژاپنی بازها به شدت بالا برد و در ادامه علاوه بر بررسی این تصاویر، نگاهی به مشخصات فنی نیسان Maxima جدید هم خواهیم داشت.
در بحبوحه برنامههای گسترده نیسان برای عرضه محصولات جدیدی مانند کیکس، مورانو و لیف و داغ شدن خبر بازگشت ماکسیما به خط تولید، انتشار مجموعهای از تصاویر پتنت مرموز، تمام توجهات را به سمت آینده سدانهای این شرکت ژاپنی جلب کرده است. این تصاویر که در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO به ثبت رسیدهاند، یک سدان جدید نیسان با جدیدترین زبان طراحی این شرکت را به نمایش میگذارند و گمانهزنیها را به سمت بازگشتی هیجانانگیز و غیر منتظره سوق دادهاند. حالا این سوال پیش میآید که آیا ما شاهد نسل جدید نیسان ماکسیما هستیم؟ خودرویی که بسیاری تصور میکردند پرونده آن برای همیشه بسته شده است. در بخش اخبار خودرو گجت نیوز سعی میکنیم تا به این سوال پاسخ دهیم.
مشخصات فنی سدان جدید نیسان؛ ماکسیما یا آلتیما؟
یکی از مهمترین سرنخها در تصاویر جاسوسی، وجود یک سیستم اگزوز در زیر خودرو بود. این مشاهده ساده، احتمال تمام الکتریکی بودن این سدان جدید نیسان را به طور کامل رد میکند. با توجه به استراتژی کلی نیسان و روند جهانی، قویترین احتمال، استفاده از یک سیستم هیبریدی جدید و پیشرفته است.
گمانهزنیها بر روی یک نسخه بهینهسازی شده از سیستم پلاگین هیبریدی نیسان متمرکز شدهاند که در پیکاپ نیسان فرانتیر پرو معرفی شده بود. آن سیستم از ترکیب یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ و یک موتور الکتریکی، قدرتی معادل ۴۰۲ اسب بخار تولید میکرد. اگرچه بعید است این سدان جدید نیسان دقیقا با همین قدرت عرضه شود، اما ارائه نسخهای بهینه سازی شده از این سیستم هیبریدی با قدرتی در محدوده ۳۰۰ تا ۳۵۰ اسب بخار، میتواند آن را به یک ماکسیمای مدرن، قدرتمند و در عین حال کممصرف تبدیل کند و به راحتی آن را از برادر کوچکترش، آلتیما، متمایز سازد.
طراحی ظاهری
نگاهی دقیق به تصاویر پتنت این سدان جدید نیسان، المانهایی را آشکار میسازد که فراتر از یک سدان خانوادگی معمولی مانند آلتیما یا یک خودروی کامپکت مانند سنترا به نظر میرسند. طراحی نمای جلو با چراغهای اصلی زاویهدار و تیز، کاملا با زبان طراحی جدید نیسان که پیش از این در کانسپتها و نسل آینده لیف دیده بودیم، هماهنگ است و چهرهای تهاجمی به خودرو بخشیده است.
- نسل جدید خودرو الکتریکی نیسان میکرا با طراحی دوستداشتنی معرفی شد
- مقایسه نیسان سیلفی و بی وای دی چین وارداتی؛ ارزش خرید کدام خودرو بیشتر است؟
- نیسان N7، شاهکار 270 اسب بخاری ژاپنیها
اما این نمای جانبی و عقب خودرو است که احتمال بازگشت ماکسیما را بیش از پیش تقویت میکند. پروفیل خودرو با شیب تند سقف به سمت صندوق عقب، حالتی شبیه به یک فست بک را ایجاد کرده است. یعنی دقیقا امضایی که همواره با شخصیت اسپرت و نیمه لوکس ماکسیما گره خورده بود. ابعاد و کشیدگی بدنه نیز بیشتر به یک سدان سایز متوسط اشاره دارد تا یک خودروی کامپکت. در نمای عقب، استفاده از یک نوار نوری باریک و سرتاسری که درب صندوق عقب را احاطه کرده و تا روی سپرهای جانبی امتداد مییابد، ظاهری مدرن و بسیار متمایز به این سدان جدید نیسان بخشیده است. این جزئیات طراحی در کنار هم، بیشتر از آنکه یادآور آلتیما یا سنترا باشند، DNA یک سدان اسپرت چهار در یعنی عنوانی که سالها مترادف با نام نیسان ماکسیما بود را فریاد میزنند.
گمانهزنیها در مورد این سدان جدید نیسان زمانی قوت گرفت که تصاویر جاسوسی از یک پروتوتایپ کاملا استتار شده در حال آزمایش در میشیگان آمریکا منتشر شد. این خودروی آزمایشی شباهت تقریبا کاملی با تصاویر پتنت داشت. اگرچه عکاسان جاسوسی در ابتدا در تشخیص هویت دقیق آن بین سنترا یا آلتیما مردد بودند، اما ابعاد بزرگتر از حد انتظار و فرم کلی بدنه، کفه ترازو را به سمت یک سدان سایز متوسط سنگینتر میکند. با توجه به اینکه نیسان آلتیما ممکن است پس از نسل فعلی از بازار آمریکا حذف شود و جایگاه ماکسیما به عنوان سدان پرچمدار اسپرت خالی است، بسیاری معتقدند این پروتوتایپ در واقع همان نسل جدید و احیا شده نیسان ماکسیما است.
- بازگشت دوباره نیسان رونیز به بازار خودرو؛ ققنوسی که از میان خاکستر برمیخیزد
- فیس لیفت نیسان پاترول با پیشرانه V8 و امکانات بیشتر معرفی شد
- خودرو های جدید نیسان برای سال 2027؛ از جوک برقی تا سیلفی، ایکس تریل هیبریدی و شاسی بلند برقی
نیسان هنوز به طور رسمی هویت این سدان جدید نیسان را تایید نکرده است. با وجود اینکه شایعاتی مبنی بر توقف تولید ماکسیما و حتی آلتیما در آینده وجود داشت، انتشار این تصاویر پتنت و مشاهده پروتوتایپهای در حال آزمایش، نشان میدهد که نیسان هنوز برنامههای جدی برای بازار سدانها دارد. تمام شواهد، از طراحی فستبک و اسپرت گرفته تا ابعاد سایز متوسط و احتمال بهرهگیری از یک قوای محرکه هیبریدی قدرتمند، به بازگشتی شکوهمند برای نیسان ماکسیما اشاره دارند. اگر این گمانهزنیها درست از آب درآید، ممکن است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶، شاهد معرفی رسمی نسل جدید این سدان اسپرت محبوب باشیم و قطعا این موضوع، اتفاقی است که بدون شک خبر بسیار خوبی برای علاقهمندان به سدانهای ژاپنی با چاشنی هیجان خواهد بود.
0 نظرات