در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

تانک 700 پلاگین هیبریدی با برد 190 کیلومتر و لایدار از راه می‌رسد

گریت وال موتورز با معرفی تانک 700 پلاگین هیبریدی جدید، یک شاسی‌ بلند آفرودی پرچمدار با قابلیت رانندگی برقی و فناوری لایدار، ترکیبی جذاب از قدرت و تکنولوژی را به نمایش گذاشته است. برند تانک یعنی زیرمجموعه گروه خودروسازی گریت وال موتورز (GWM) در زمینه تولید شاسی‌ بلندهای آفرودی و لوکس که در ایران با ...

گریت وال موتورز با معرفی تانک 700 پلاگین هیبریدی جدید، یک شاسی‌ بلند آفرودی پرچمدار با قابلیت رانندگی برقی و فناوری لایدار، ترکیبی جذاب از قدرت و تکنولوژی را به نمایش گذاشته است.

برند تانک یعنی زیرمجموعه گروه خودروسازی گریت وال موتورز (GWM) در زمینه تولید شاسی‌ بلندهای آفرودی و لوکس که در ایران با خودرو شاسی بلند تانک 300 شناخته می‌شود، آماده عرضه نسخه جدید و تکنولوژیکی از مدل پرچمدار خود می‌شود. به تازگی، اطلاعات رسمی مربوط به مدل جدید تانک 700 پلاگین هیبریدی که با کد Hi4-Z شناخته می‌شود، در کاتالوگ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) فاش شده است. این نسخه جدید که از نظر ظاهری بهبودهای جزئی را تجربه کرده، با دو ویژگی کلیدی خودنمایی می‌کند که شامل بهره‌گیری از سیستم پیشرفته لایدار (LiDAR) برای قابلیت‌های رانندگی خودکار سطح بالا، و مهم‌تر از آن، دستیابی به برد حرکتی تمام الکتریکی شگفت‌ انگیزی می‌شود که آن را به یکی از توانمندترین شاسی‌ بلندهای پلاگین هیبریدی بازار تبدیل می‌کند.

فهرست مطالب

مشخصات فنی تانک 700 پلاگین هیبریدی

تانک 700 Hi4-Z جدید

بخش فنی، جایی است که تانک 700 پلاگین هیبریدی Hi4-Z بیشترین درخشش را دارد. این خودرو به یک سیستم قوای محرکه پلاگین هیبریدی پیشرفته مجهز شده که قلب تپنده آن یک موتور 2 لیتری توربو شارژ با حداکثر قدرت حدود 248 اسب بخار است. اما ستاره اصلی این مجموعه، پکیج باتری لیتیوم سه جزئی بسیار بزرگ آن با ظرفیت 59.05 کیلووات ساعت است.

بیشتر بخوانید

این باتری حجیم، به تانک 700 پلاگین هیبریدی اجازه می‌دهد تا بردی تمام الکتریکی معادل 190 کیلومتر را تحت شرایط استاندارد CLTC طی کند. این رقم برای یک شاسی‌ بلند بزرگ و سنگین آفرودی فوق‌ العاده است و به مالک اجازه می‌دهد تا اکثر ترددهای روزانه خود را بدون مصرف حتی یک قطره بنزین انجام دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 8.45 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

علاوه بر این، این خودرو قابلیت‌های کاربردی بالایی نیز دارد. ظرفیت یدک‌ کشی مجاز آن برای بارهای بدون ترمز 750 کیلوگرم و برای تریلرهای مجهز به ترمز 2500 کیلوگرم است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای سفرهای ماجراجویانه و حمل تجهیزات سنگین تبدیل می‌کند. وجود سنسور لایدار روی سقف نیز به وضوح نشان می‌دهد که این خودرو از یک سیستم کمک راننده پیشرفته ADAS بهره می‌برد که قابلیت‌های رانندگی نیمه‌ خودکار سطح بالایی را فراهم می‌کند.

طراحی ظاهری و ابعاد

تانک 700 Hi4-Z جدید

طراحی کلی تانک 700 پلاگین هیبریدی همچنان همان ظاهر سرسخت، عضلانی و جعبه‌ای مدل استاندارد را حفظ کرده است. کاپوت عضلانی و دارای ورودی هوا، چراغ‌های گرد و جلو پنجره بزرگ، همچنان مشخصه‌های اصلی چهره این خودرو هستند. با این حال، در این نسخه جدید، سپر جلو از طراحی سه قسمتی جدیدی بهره می‌برد که با یک اسپویلر همراه شده و ظاهری تهاجمی‌تر به آن بخشیده است.

در نمای جانبی، گلگیرهای پهن و برجسته، ذات آفرودی خودرو را به نمایش می‌گذارند. مهم‌ترین تفاوت در این بخش، اضافه شدن یک سنسور لایدار در قسمت بالای سقف، نزدیک به شیشه جلو است که نشان‌دهنده جهش بزرگ این خودرو در زمینه فناوری‌های کمک راننده است. این نسخه همچنین از رینگ‌هایی با طراحی جدید بهره می‌برد که در دو سایز 20 و 21 اینچ قابل سفارش خواهند بود.

بیشتر بخوانید

در بخش عقب، یک اسپویلر سقفی بزرگ و چشمگیر به همراه یک دوربین که در مرکز سقف تعبیه شده، به چشم می‌خورد. درب صندوق عقب به صورت افقی باز می‌شود و لاستیک زاپاس به صورت سنتی روی آن نصب شده است. سپر عقب نیز با یک قطعه تزئینی شبیه به دیفیوزر، ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرده است. از نظر ابعاد، تانک 700 پلاگین هیبریدی یک شاسی‌ بلند فول سایز است که با طول 5105 میلی‌ متر، عرض 2061 میلی‌ متر، ارتفاع 1985 میلی‌ متر و فاصله محوری 3000 میلی‌ متر، ابهت خود را به رخ می‌کشد. همچنین، گزینه‌های سفارشی متنوعی مانند تزئینات مختلف برای سپرها، سانروف آپشنال و لوگوهای طلایی رنگ برای بدنه در دسترس خواهد بود.

تانک 700 پلاگین هیبریدی جدید

اطلاعات فاش شده از وزارت صنعت چین معمولا بر مشخصات فنی و ظاهری تمرکز دارد و به همین دلیل، هنوز هیچ تصویر یا جزئیات رسمی از کابین تانک 700 پلاگین هیبریدی Hi4-Z منتشر نشده است. با این حال، با توجه به جایگاه این خودرو به عنوان مدل پرچم‌دار برند تانک و همچنین اضافه شدن فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند لایدار، می‌توان انتظار داشت که فضای داخلی آن نیز ترکیبی از تجمل، استحکام و تکنولوژی پیشرفته باشد. به احتمال زیاد، در کابین این خودرو شاهد استفاده گسترده از مواد باکیفیت مانند چرم، چوب و فلز، در کنار یک داشبورد تمام دیجیتال با نمایشگرهای بزرگ برای صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعات سرگرمی خواهیم بود. طراحی کلی احتمالا همان حس لوکس و در عین حال آفرودی مدل استاندارد را حفظ خواهد کرد.

قیمت تانک 700 جدید

در حال حاضر، هیچ اطلاعات رسمی در مورد قیمت تانک 700 پلاگین هیبریدی Hi4-Z اعلام نشده است. با توجه به اینکه این خودرو به عنوان مدل پرچم‌دار برند تانک شناخته می‌شود و نسخه Hi4-Z با بهره‌گیری از سیستم هیبریدی پیشرفته، پکیج باتری بسیار بزرگ، برد الکتریکی قابل توجه و فناوری گران‌قیمت لایدار، به عنوان کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین نسخه آن عرضه خواهد شد، بدون شک در بالاترین رده قیمتی این خانواده یعنی جایی در محدوده 50 هزار دلار به بالا قرار خواهد گرفت. قیمت نهایی احتمالا نزدیک به زمان عرضه رسمی خودرو در بازار چین مشخص خواهد شد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات