لندکروز ۲۰۲۶ رونمایی شد؛ غول ژاپنی با تغییرات جزئی اما کاربردی بازگشته است. تویوتا پس از احیای لندکروز در سال ۲۰۲۴ (مدل ۲۰۲۵)، حالا نسخهٔ ۲۰۲۶ این خودرو را با بهروزرسانیهایی معرفی کرده است. این بهروزرسانیها شامل تغییرات قیمت، جزئیات بستهبندی و برخی اصلاحات برای راحتی و قابلیت بیشتر میشود.
تویوتا زمان زیادی را برای بهروزرسانی لندکروز محبوب خود تلف نکرده است. با وجود حفظ فرمول کلی شامل پیشرانهٔ هیبریدی i-FORCE MAX با ۳۲۶ اسببخار قدرت و ۴۶۵ پوند-فوت گشتاور، و سیستم چهارچرخ محرک دائمی با دیفرانسیلهای قفلشونده مرکزی و عقب، تغییرات کوچکی در مدل ۲۰۲۶ اعمال شده است. مقایسهٔ مدلهای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ لندکروز، تغییرات تویوتا را در دومین سال ورود این مدل به بازار نشان میدهد.
قیمت و جایگاه لندکروز ۲۰۲۶ در بازار
شاید محسوسترین تفاوت بین لندکروز ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، قیمت اولیهٔ آنها باشد. لندکروز ۲۰۲۵ با قیمت ۵۶۴۵۰ دلار عرضه شد، در حالی که قیمت مدل ۲۰۲۶ به ۵۷۲۰۰ دلار رسیده است؛ افزایشی ۷۵۰ دلاری. تویوتا این افزایش قیمت جزئی را با اشاره به ویژگیهای بهروز شده و سرمایهگذاری مداوم در ایمنی، فناوری و اصلاحات توجیه میکند. با توجه به افزایش قیمت قابل توجه اکثر خودروها در ماههای اخیر، این افزایش قیمت ۷۵۰ دلاری برای لندکروز معقول به نظر میرسد.
استراتژی تویوتا برای عرضهٔ تیپهای مختلف لندکروز همچنان ساده و بدون تغییر باقی مانده است. هر دو مدل در تیپهای ۱۹۵۸ و لندکروز عرضه میشوند و خریداران بدون سردرگمی در انتخاب تیپ، از امکانات خوبی بهرهمند میشوند. افزایش قیمت چندان زیاد نیست، اما نشان میدهد تویوتا میخواهد لندکروز را هم بهعنوان یک SUV خاطرهانگیز و هم یک محصول ممتاز در کلاس خود قرار دهد. با توجه به قیمت بالای ۸۰۰۰۰ دلار برای لندکروز سری ۲۰۰ در گذشته، به نظر میرسد تویوتا مصمم است سری ۲۵۰ را رقابتی نگه دارد و در عین حال، قیمت آن را افزایش دهد.
عملکرد بدون تغییر لندکروز ۲۰۲۶
قلب تپندهٔ لندکروز از ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ تغییری نکرده است. هر دو مدل از سیستم هیبریدی i-FORCE MAX تویوتا با موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بین موتور بنزینی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده میکنند. قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۲۶ اسببخار و ۴۶۵ پوند-فوت باقی مانده و از طریق سیستم چهار چرخ محرک دائمی به چرخها منتقل میشود. مصرف سوخت ترکیبی طبق اعلام EPA همچنان ۲۳ مایل بر گالن است. سیستم هیبریدی i-FORCE MAX، حتی با وجود مصرف سوخت نه چندان ایدهآل، تحسینبرانگیز است.
ظرفیت یدککشی نیز به لطف پلتفرم TNGA-F، ۶۰۰۰ پوند باقی مانده است. چه مدل ۲۰۲۵ را بخرید و چه ۲۰۲۶، از همان قدرت و کارایی بهرهمند خواهید شد. تویوتا اعلام کرده که سیستم هیبریدی این خودرو با هدف دوام بالا و نه صرفاً صرفهجویی در مصرف سوخت طراحی شده است. بهروزرسانی ۲۰۲۶ اعداد جدیدی را به همراه ندارد، اما تأکید میکند که تویوتا سیستم i-FORCE MAX را بهعنوان ستون فقرات بلندمدت لندکروز میداند.
بهروزرسانیهای تجهیزات و آفرود
تجهیزات آفرود نیز ثابت ماندهاند. هر دو مدل ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ لندکروز به صورت استاندارد دارای دیفرانسیلهای قفلشونده مرکزی و عقب، و همچنین سیستم قطع اتصال میلهٔ تعادل جلو و حالتهای Multi-Terrain Select برای رانندگی در گل، خاک و شن هستند. سیستمهای CRAWL Control و Downhill Assist Control نیز بهصورت استاندارد ارائه میشوند.
اما تفاوتها در جزئیات دیده میشوند. در مدل ۲۰۲۵، تویوتا چراغهای یکپارچهٔ درِ صندوق عقب را برای دید بهتر در کمپ اضافه کرد. برای مدل ۲۰۲۶، تمرکز کمی تغییر کرده و به مانیتور Multi-Terrain و گروهبندی تجهیزات جدید معطوف شده است. یک بهروزرسانی دیگر برای ۲۰۲۶، رنگهای جدید است. در مدل ۲۰۲۵، رنگ آبی Heritage با سقف Grayscape معرفی شد، اما برای ۲۰۲۶، تویوتا رنگ آبی Heritage تکرنگ را نیز برای تیپ لندکروز ارائه میدهد.
لندکروز ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ از نظر مکانیکی تقریباً یکسان هستند و همان پیشرانهٔ هیبریدی، سختافزار آفرود و استراتژی تیپبندی را دارند. بزرگترین تفاوتها در جزئیات است: افزایش قیمت اندک، رنگ تکرنگ جدید و تمرکز بر اصلاح ویژگیها. برای خریداران، نتیجه ساده است: چه مدل ۲۰۲۵ را انتخاب کنید یا منتظر مدل ۲۰۲۶ بمانید، همان عملکرد و قابلیتی را دریافت خواهید کرد که بازگشت لندکروز را به چنین اتفاق بزرگی تبدیل کرد.
0 نظرات