در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

آکورا RSX جدید برای احیای نام هوندا در صنعت خودروهای برقی معرفی شد

بازوی پرفورمنس شرکت هوندا یعنی برند Acura قصد دارد تا با جدیدترین خودرو کراس اور برقی خود یعنی آکورا RSX در بازارهای جهانی سروصدا به پا کند که در ادامه با جزئیات آن همراه می‌شویم. در بحبوحه رقابت نفس‌ گیر برای تسخیر بازار خودروهای الکتریکی، هوندا و برند لوکس آن، آکورا که به دلیل ورود ...

بازوی پرفورمنس شرکت هوندا یعنی برند Acura قصد دارد تا با جدیدترین خودرو کراس اور برقی خود یعنی آکورا RSX در بازارهای جهانی سروصدا به پا کند که در ادامه با جزئیات آن همراه می‌شویم.

در بحبوحه رقابت نفس‌ گیر برای تسخیر بازار خودروهای الکتریکی، هوندا و برند لوکس آن، آکورا که به دلیل ورود دیرهنگام به این عرصه مورد انتقاد قرار گرفته بودند، اکنون با یک حرکت استراتژیک و قدرتمند، آماده‌اند تا تمام معادلات را بر هم بزنند. آکورا با رونمایی از پروتوتایپ آکورا RSX جدید در هفته خودرویی مونتری، نه تنها یک نام نمادین و خاطره‌ انگیز را احیا کرده، بلکه از اولین محصول خود که بر پایه پلتفرم تمام الکتریکی و کاملا اختصاصی هوندا توسعه یافته، پرده‌برداری کرده است. این کراس‌ اوور اسپرت و جذاب، پاسخی مستقیم به تمام انتقادات و به گفته مدیران این شرکت، بهترین شانس آنها برای شروعی دوباره و قدرتمند در عصر خودروهای الکتریکی است. موفقیت یا شکست آکورا RSX می‌تواند سرنوشت این غول ژاپنی را در دهه آینده رقم بزند که در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز به این موضوع سرنوشت ساز نگاهی خواهیم داشت.

فهرست مطالب

مشخصات فنی آکورا RSX

آکورا RSX

مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین جنبه فنی آکورا RSX، پلتفرم آن است. برخلاف مدل ZDX که بر پایه پلتفرم Ultium جنرال موتورز ساخته شده بود، RSX اولین محصولی است که بر روی معماری تمام الکتریکی و کاملا اختصاصی هوندا توسعه یافته است. این یک پلتفرم اصیل از هوندا به حساب می‌آید که قرار است زیربنای محصولات آینده هوندا سری 0 را نیز تشکیل دهد.

آکورا تایید کرده است که آکورا RSX به صورت استاندارد با سیستم دو موتوره و تمام چرخ محرک (AWD) عرضه خواهد شد. برای تضمین تجربه رانندگی اسپرت و دقیق، این خودرو به صورت استاندارد به ترمزهای برمبو در جلو و سیستم تعلیق دو جناغی در محور جلو مجهز است. با این حال، جزئیات کلیدی مانند قدرت و گشتاور خروجی، ظرفیت و نوع باتری، شعاع حرکتی و سرعت شارژ، هنوز به صورت رسمی اعلام نشده‌اند و باید تا زمان رونمایی از نسخه تولیدی منتظر بمانیم.

بیشتر بخوانید

دو ویژگی فنی مهم دیگر نیز برای این خودرو تایید شده است. اول، بهره‌گیری از درگاه شارژ استاندارد آمریکای شمالی (NACS) یا همان درگاه تسلا به صورت فابریک که امکان دسترسی مستقیم به شبکه گسترده سوپرشارژرهای تسلا را فراهم می‌کند و دوم، قابلیت Vehicle to Load یا به اختصار V2L که به خودرو اجازه می‌دهد تا به عنوان یک منبع برق سیار عمل کرده و انرژی باتری خود را برای راه‌اندازی وسایل برقی دیگر به بیرون منتقل کند.

طراحی ظاهری

آکورا RSX

پروتوتایپ آکورا RSX که به گفته این شرکت، ظاهر آن بسیار نزدیک به نسخه تولید نهایی است، یک کراس‌ اوور کامپکت با طراحی بسیار تهاجمی و بدنه‌ای عضلانی است. این خودرو که از کانسپت Acura Performance EV الهام گرفته، دارای یک خط سقف فست‌ بک است که ظاهری شبیه به خودروهای کوپه به آن بخشیده و در انتها به یک اسپویلر دم اردکی (Ducktail) جذاب ختم می‌شود.

در نمای جلو، دماغه تیز و پوزه مانند خودرو، چراغ‌های روشنایی روز باریک و زاویه‌دار در ارتفاع بالا و یک لوگوی نورانی آکورا در مرکز، چهره‌ای کاملا مدرن و خشن برای آن خلق کرده‌اند. در نمای جانبی، ستون‌های A و سقف با رنگ مشکی طراحی شده‌اند که به صورت یکپارچه با بخش عقب بدنه ترکیب می‌شوند و حسی شناور به سقف می‌بخشند. دستگیره‌های در همسطح با بدنه و رینگ‌های 21 اینچی با طراحی پیچیده، این ظاهر اسپرت را تکمیل می‌کنند. در بخش عقب نیز، چراغ سرتاسری که به گفته آکورا ادای احترامی به نسل دوم NSX است، به همراه نوشته Acura به جای لوگوی سنتی، هویتی جدید و متمایز را به نمایش می‌گذارد. رنگ زرد مرواریدی و چشم‌نواز این پروتوتایپ نیز Propulsion Yellow Pearl نام دارد.

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

آکورا با استفاده از شیشه‌های کاملا دودی، فضای داخلی پروتوتایپ آکورا RSX را از دیده‌ها پنهان نگه داشته است. با این حال، مهم‌ترین خبر در مورد کابین این خودرو، معرفی و عرضه رسمی سیستم عامل جدید و پیشرفته هوندا و آکورا با نام ASIMO OS خواهد بود. این سیستم عامل نسل جدید، اولین گام این شرکت برای خلق یک خودروی نرم‌افزار محور (Software-defined vehicle) است.

سیستم عامل ASIMO OS به خودرو اجازه می‌دهد تا از طریق به‌روزرسانی‌های از راه دور (OTA)، در طول زمان ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی دریافت کند و همواره تازه بماند. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine Learning)، رفتارها و ترجیحات راننده را یاد گرفته و تجربه رانندگی را به صورت کاملا شخصی‌ سازی شده ارائه می‌دهد. علاوه بر این، یک مجموعه جدید از سیستم‌های کمک راننده، یک دستیار دیجیتال هوشمند و قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده، همگی بخشی از این اکوسیستم نرم‌افزاری جدید خواهند بود.

قیمت آکورا RSX و تاریخ رونمایی نهایی

آکورا RSX

نسخه تولیدی آکورا RSX قرار است در سال 2026 رونمایی شده و فروش آن به عنوان مدل 2027، در نیمه دوم سال 2026 آغاز شود. این خودرو در مرکز تولید خودروهای الکتریکی هوندا در اوهایو و در کنار مدل آکورا اینتگرا مونتاژ خواهد شد. اتفاقی جالب که دو نام نمادین اینتگرا و RSX را پس از سال‌ها در یک خط تولید کنار هم قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت آکورا RSX منتشر نشده است. اما این موضوع یکی از حساس‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های استراتژی هوندا خواهد بود. مدل ZDX با وجود طراحی جذاب، به دلیل قیمت‌گذاری بالا با استقبال ضعیفی مواجه شد، تا جایی که آکورا به طور میانگین 21 هزار دلار برای هر دستگاه ZDX هزینه تشویقی پرداخت کرده است. این تجربه تلخ، فشار را بر روی آکورا برای قیمت‌گذاری رقابتی و هوشمندانه RSX به شدت افزایش داده است.

در نهایت، عرضه آکورا RSX آزمون بزرگ استراتژی صبورانه هوندا است. آیا این شرکت با انتظار کشیدن، توانسته از سال‌های پر از آزمون و خطای اولیه صنعت EV عبور کرده و محصولی کاملا بالغ و بی‌نقص را از همان ابتدا عرضه کند؟ یا صرفا سال‌ها مشکلات اولیه خود را به تعویق انداخته، راه حلی برای آن‌ها پیدا نکرده و اکنون با رقبایی روبرو خواهد شد که قبلا این مراحل را پشت سر گذاشته‌اند؟ پاسخ هرچه باشد، یک چیز قطعی است و هوندا برای اینکه بتواند به یک رهبر در عصر خودروهای الکتریکی تبدیل شود، حق اشتباه کردن در مورد آکورا RSX را ندارد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات