در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

آئودی با کانسپت C مسیر متفاوت خودروسازی اسپرت را نشان می‌دهد

آئودی کانسپت C جدیدترین خودروی مفهومی این برند، سادگی رادیکال و دقت فنی را ارائه می‌دهد. این کانسپت، نوید تغییرات بزرگ در مدل‌های آینده آئودی را می‌دهد. خودروهای مفهومی همواره ابزاری برای خودروسازان بوده‌اند تا قابلیت‌های فنی و طراحی خود را به نمایش بگذارند. آئودی با کانسپت C نیز همین رویکرد را دنبال می‌کند تا ...

آئودی کانسپت C جدیدترین خودروی مفهومی این برند، سادگی رادیکال و دقت فنی را ارائه می‌دهد. این کانسپت، نوید تغییرات بزرگ در مدل‌های آینده آئودی را می‌دهد.

خودروهای مفهومی همواره ابزاری برای خودروسازان بوده‌اند تا قابلیت‌های فنی و طراحی خود را به نمایش بگذارند. آئودی با کانسپت C نیز همین رویکرد را دنبال می‌کند تا واکنش‌ها را بسنجد و تصمیمات آتی برای تولیدات انبوه را شکل دهد.

طراحی آئودی کانسپت C؛ الهام از گذشته، نگاه به آینده

کانسپت C با خطوط مینیمالیستی خود که از مدل‌های روان Auto Union در دهه ۱۹۳۰ الهام گرفته، بسیار چشم‌نواز است. برخلاف مدل‌های کنونی آئودی که اغلب طراحی تهاجمی دارند، آئودی کانسپت C رویکردی ساده‌تر را در پیش گرفته است.

این خودرو یک اسپرت دو سرنشینه است که شباهت‌هایی به آئودی TT اصلی و نمادین دارد. طراحی آن نوید مسیری جدید و آرام‌تر برای آئودی را می‌دهد و پیکربندی دو سرنشینه با قوای محرکه تمام‌برقی، به جایگزینی احتمالی برای مدل TT که اخیرا تولیدش متوقف شده، اشاره می‌کند.

آئودی کانسپت C

داخلی متفاوت و مشخصات فنی نامعلوم

آئودی جزئیات فنی موتور الکتریکی کانسپت C را مخفی نگه داشته است، اما فضای داخلی آن تفاوت فاحشی با طراحی‌های فعلی این برند دارد. در این کانسپت، بازگشتی دلپذیر به دکمه‌های فیزیکی آلومینیومی دیده می‌شود که یادآور جزئیات آلومینیومی و اشکال هندسی داخلی آئودی TT اصلی است.

بیشتر بخوانید

البته دکمه‌های لمسی روی فرمان نیز وجود دارند. صندلی‌ها و پنل‌های در از جنس پشم هستند که انتخابی دوستدار محیط زیست و هوشمندانه است؛ چرا که امکان خنک‌سازی صندلی و عملکرد اسپیکرها را از طریق بافت باز خود فراهم می‌کند و نیاز به بریدگی‌های اضافی را از بین می‌برد. رنگ تیتانیوم برای داخل و خارج خودرو انتخاب شده است.

آئودی کانسپت C

کانسپت‌هایی که به واقعیت تبدیل شدند

در طول تاریخ، آئودی تمایل زیادی به استفاده از عناصر کانسپت‌های خود در مدل‌های تولیدی داشته است. یکی از مشهورترین نمونه‌ها، کانسپت آئودی لمانز کواترو سال ۲۰۰۳ بود که تقریباً بدون تغییر به نسل اول آئودی R8 (Audi R8) تبدیل شد. همین امر در مورد کانسپت آئودی TT سال ۱۹۹۵ نیز صدق می‌کند که شباهت زیادی به مدل تولیدی داشت.

کانسپت آئودی پایکس پیک (Audi Pikes Peak) سال ۲۰۰۳ نیز چند سال بعد به عنوان آئودی Q7 به بازار آمد. با این روند، امید می‌رود که آئودی کانسپت C نیز در سال‌های آینده به عنوان جایگزینی ساده و برقی برای TT به خط تولید بپیوندد و مسیر جدید طراحی این برند را ادامه دهد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات