در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

برابوس راکت 1000، مرسدس AMG GT63 هیبریدی را به هیولای هزار اسب بخاری تبدیل کرد

شرکت Brabus در پروژه تیونینگ جدید خود به سراغ مرسدس بنز AMG GT63 هیبریدی رفته و با اعمال تغییرات مختلف، برابوس راکت 1000 را معرفی کرده است. بار دیگر شاهد خلق نمایشی از قدرت، ظرافت و مهندسی مطلق توسط شرکت آلمانی برابوس (Brabus) هستیم. این برند که همواره در مرز میان خودرو لوکس و ماشین ...

شرکت Brabus در پروژه تیونینگ جدید خود به سراغ مرسدس بنز AMG GT63 هیبریدی رفته و با اعمال تغییرات مختلف، برابوس راکت 1000 را معرفی کرده است.

بار دیگر شاهد خلق نمایشی از قدرت، ظرافت و مهندسی مطلق توسط شرکت آلمانی برابوس (Brabus) هستیم. این برند که همواره در مرز میان خودرو لوکس و ماشین مسابقه حرکت می‌کند، تازه‌ترین شاهکار خود با نام Brabus Rocket 1000 را معرفی کرده است. این سدان چهار در بر پایه‌ مرسدس AMG GT63 S E Performance ساخته شده و توان خیره‌کننده‌ای برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار را از پیشرانه‌ای ترکیبی استخراج می‌کند. در این بخش از اخبار خودرو به معرفی برابوس راکت 1000 می‌پردازیم.

برابوس راکت 1000؛ حس مسابقه در دل یک سدان لوکس

مهندسان برابوس در ساخت راکت 1000 به تمامی جزئیات توجه داشته‌اند و عملاً هر میلی‌متر از بدنه و مکانیزم خودرو را بازطراحی کرده‌اند تا نتیجه نهایی نه‌فقط یک نسخه ارتقایافته از مرسدس بنز AMG GT63 هیبریدی، بلکه محصولی کاملاً تازه با امضای مهندسی این برند آلمانی باشد. در نگاه نخست، کیت بدنه‌ی پهن‌پیکر فیبرکربنی بیش از هر چیز جلب‌توجه می‌کند. مجموعه‌ای از اسپلیترهای جلو، گلگیرهای پرعرض‌تر، دیفیوزر قدرتمند عقب و اسپویلر لبه‌تیز نیز علاوه بر خلق چهره‌ای تهاجمی و مسابقه‌ای، بهینه‌سازی جریان هوا را برعهده دارند.

این تغییرات با تست‌های دقیق تونل باد انجام شده تا پایداری راکت ۱۰۰۰ در سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تضمین شود. سیستم تعلیق تطبیقی Brabus RideControl از نو کالیبره شده تا ضمن فراهم‌کردن سواری‌ نرم، انتقال قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری بدون هرزگردی صورت گیرد. دیسک‌های ترمز عظیم سوراخ‌دار با کالیپرهای چندپیستونه مخصوص برابوس نیز به کمک راننده آمده تا این ابرسدان به همان اندازه که سریع شتاب می‌گیرد، با قدرتی چشمگیر نیز متوقف شود.

بیشتر بخوانید

چرخ‌های جدید Monoblock Z Platinum Edition با ابعاد ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب، همراه با تایرهای پیرلی P Zero پرفورمنس چسبندگی استثنایی ایجاد می‌کنند. همچنین رنگ منحصربه‌فرد بدنه با نام خاص آبی سیگنیچر با رگه‌هایی از زرد و قطعات فیبرکربن خام در سپرها و رکاب‌ها، جلوه‌ای زیبا و خیره‌کننده پدید آورده است. این رنگ در نور روز عمق خاصی دارد و زیر نور مصنوعی شب‌ نیز تغییر طیف‌هایی از آبی تیره تا بنفش فلزی را نشان می‌دهد.

در برابوس راکت 1000 صندلی‌ها با چرم نپا مشکی دوخت‌دست پوشیده شده‌اند و خطوط دوخت متقاطع و لوگوهای آبی B در پشتی صندلی‌ها، پیوندی ظریف با رنگ خارج از بدنه برقرار می‌کند. تودوزی سقف از جنس آلکانترا، کنسول مرکزی و پدال‌ها از فیبرکربن براق ساخته شده‌اند و فرمان با ترکیب چرم سوراخ‌دار و فیبرکربن خشک حس اسپرت بودن را منتقل می‌کند.

هیولای هزار اسب بخاری بر پایه AMG GT63 S هیبریدی

سدان برابوس راکت 1000 بر پایه‌ مرسدس AMG GT63 S E Performance ساخته شده و اکنون با بازنگری گسترده در پیشرانه، توربوشارژرها، سامانه‌ برقی و انتقال قدرت موفق شده توان حیرت‌انگیز ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲۰ نیوتن‌متر را ارائه دهد. البته مهندسان برابوس برای جلوگیری از آسیب دیدن مجموعه‌ جعبه‌دنده و دیفرانسیل‌ها، این عدد را با مدیریت الکترونیکی گشتاور محدود کرده‌اند.

برای درک بهتر کافی است به مدل پایه مرسدس AMG GT63 S E Performance نگاهی داشته باشیم که با یک پیشرانه‌ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربوشارژ و یک موتور الکتریکی قدرتمند ترکیب شده تا در مجموع ۸۴۳ اسب بخار و بیش از ۱۴۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. این سدان هیبریدی قدرتمند توانایی دارد تنها در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

همچنین بخوانید

در پروژه‌ راکت ۱۰۰۰، مهندسان نه فقط فشار بوست توربین‌ها را افزایش داده‌اند بلکه ساختار داخلی موتور را با پیستون‌ها، میل‌لنگ و انژکتورهای خاص ساخت خود برابوس بازطراحی کرده‌اند. علاوه بر این، کنترل نرم‌افزاری سیستم هیبرید نیز از نو نوشته شده تا هماهنگی کامل میان نیروی بنزینی و برقی حاصل شود.

ساختار ایرودینامیکی جدید با سپرهای فیبرکربنی، دیفیوزر بازطراحی‌شده و کانال‌های هدایت هوای جانبی نیز مواردی هستند که پایداری خودرو را در سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حفظ می‌کنند. هنوز برابوس عدد دقیقی برای قیمت این خودرو اعلام نکرده است اما با توجه به سطح دست‌ساز بودن اجزا و محدودیت تولید، انتظار می‌رود بهای نهایی بیش از 500 هزار یورو باشد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات