شرکت چری رسماً پیشفروش چری فولوین T11 EREV را در بازار چین آغاز کرد؛ یک شاسی بلند هیبریدی شش نفره با قابلیت پیمایش خیرهکننده 1400 کیلومتر. این خودرو که تحت زیربرند انرژیهای نو فولوین معرفی شده، در چهار تیپ قیمتی از ۱۹۹٬۹۰۰ تا ۲۶۴٬۹۰۰ یوان (حدود ۲۸٬۰۹۰ تا ۳۷٬۲۹۰ دلار آمریکا) عرضه میشود.
چری فولوین T11 EREV با هدف رقابت در بخش خودروهای شاسی بلند بزرگ و لوکس بازار چین طراحی شده است. این مدل پیشرفته، تعهد چری به نوآوری در صنعت خودروهای الکتریکی با قابلیت افزایش برد را نشان میدهد.
معرفی چری فولوین T11 EREV: ابعاد و طراحی
فولوین T11 EREV یک شاسی بلند پرچمدار شش نفره با آرایش صندلی ۲+۲+۲ است که ابعادی قابل توجه دارد: طول ۵٬۲۰۵ میلیمتر، عرض ۱٬۹۹۸ میلیمتر و ارتفاع ۱٬۸۰۰ میلیمتر با فاصله محوری ۳٬۱۲۰ میلیمتر. این ابعاد آن را به یکی از بزرگترین شاسیبلندهای EREV در بازار داخلی چین تبدیل میکند.
از نظر طراحی بیرونی، این خودرو از یک جلوپنجره بسته با خطوط عمودی و ورودی هوای پیوسته بهره میبرد که با چراغهای LED باریک تکمیل شده است. یک واحد لیدار (LiDAR) روی سقف برای پشتیبانی از سیستمهای پیشرفته کمک راننده تعبیه شده است. طراحی عقب شامل یک نوار نوری سرتاسری و خروجیهای اگزوز پنهان میشود. این خودرو با شش رنگ بدنه از جمله سبز شفق، آبی ابری، خاکستری سایه ماه و مشکی جوهری قابل سفارش است.
- شاسی بلند لوکس و پرچمدار لیپ موتور D19 با قیمت پایه 35 هزار دلار معرفی شد
- چری تیگو 8 جدید با طراحی بهروز و ابعاد بزرگتر در تصاویر رسمی فاش شد
- چری از تیگو 9 C-DM پلاگین هیبرید و خانواده به روز شده تیگو 9 رونمایی کرد
کابین لوکس و فناوریهای هوشمند
فضای داخلی چری فولوین T11 EREV ترکیبی از نمایشگرهای دیجیتال و متریال لوکس است. یک نمایشگر یکپارچه ۳۰ اینچی داشبورد و فضای سرنشین جلو را پوشش میدهد. همچنین، یک نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی برای راننده و یک صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچی برای سرنشینان عقب در سقف قرار گرفتهاند. فضای داخلی با چرم نرم و روکشهای چوبی در کنسول مرکزی و پنل درها، حس پریمیوم بودن را القا میکند.
از جمله ویژگیهای استاندارد آن میتوان به سیستم صوتی ۲۳ بلندگوی “Boyar Sound”، نورپردازی محیطی ۲۵۶ رنگ، شارژ بیسیم تلفن، کنترل آب و هوای خودکار سه منطقهای، دوربین پانورامیک ۳۶۰ درجه و ترمز اضطراری خودکار (AEB) اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای امکانات رفاهی مانند جعبه خنککننده و گرمکننده ۹٫۲ لیتری، سیستم خوشبوکننده هوا، گرمکن فرمان و شیشههای حریم خصوصی برای ردیفهای دوم و سوم است.
پیشرانه و عملکرد چری T11 EREV
فولوین T11 EREV از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر به عنوان افزایشدهنده برد به همراه یک یا دو موتور الکتریکی استفاده میکند. نسخه دیفرانسیل عقب (RWD) دارای ۱۹۵ کیلووات قدرت است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۹٫۳ ثانیه است. نسخه چهار چرخ متحرک (AWD) به صورت ترکیبی ۳۴۵ کیلووات قدرت و ۶۳۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵٫۴ ثانیه انجام میدهد.
هر دو نسخه با باتریهای فسفات آهن لیتیوم ارائه میشوند: ۳۳٫۶۸ کیلووات ساعت برای RWD و ۳۹٫۹۲ کیلووات ساعت برای AWD، که برد الکتریکی خالص ۲۲۰ کیلومتر (CLTC) را فراهم میکنند. چری ادعا میکند که برد کلی ترکیبی از ۱٬۴۰۰ کیلومتر فراتر میرود و شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصدی باتری در حدود ۲۰ دقیقه امکانپذیر است. سیستم تعلیق شامل بازوهای دوتایی در جلو و پنجپیوندی مستقل در عقب است. مدلهای AWD دارای کمکفنرهای تطبیقی CDC برای تنظیم لحظهای هستند.
ایمنی و رقابت
چری فولوین T11 EREV با ۱۱ کیسه هوا در تمام تیپها، از جمله کیسههای هوای پردهای بلند و کیسه هوای شیشه عقب، ایمنی بالایی را ارائه میدهد. بدنه خودرو از ۸۸ درصد فولاد با مقاومت بالا و آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، که استحکام پیچشی ۳۷٬۳۰۰ نیوتنمتر بر درجه را فراهم میکند و استاندارد ایمنی “Rock Body 2.0” چری را برآورده میسازد.
این خودرو با ابعاد بزرگ، چیدمان شش نفره و پیکربندی پیشرانه خود، به طور مستقیم با شاسیبلندهای بزرگ انرژیهای نو در چین، از جمله دیپال S09 و لینک اند کو ۹۰۰ رقابت خواهد کرد.
0 نظرات