در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

چری iCar V27 در راه بازار؛ کپی چینی تویوتا پرادو با مصرف سوخت ۱.۳۳ لیتر

چری iCar V27 با طراحی الهام‌گرفته از تویوتا پرادو و مصرف سوخت باورنکردنی ۱.۳۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در آستانه ورود به بازار قرار دارد. گروه خودروسازی چری، در حال آماده شدن برای رونمایی از محصولی جدید و قابل توجه تحت برند نوآورانه iCar است. این شاسی‌ بلند که V27 نام دارد، اخیراً در ...

چری iCar V27 با طراحی الهام‌گرفته از تویوتا پرادو و مصرف سوخت باورنکردنی ۱.۳۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در آستانه ورود به بازار قرار دارد.

گروه خودروسازی چری، در حال آماده شدن برای رونمایی از محصولی جدید و قابل توجه تحت برند نوآورانه iCar است. این شاسی‌ بلند که V27 نام دارد، اخیراً در کاتالوگ رسمی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) ظاهر شده که نشان‌دهنده آن است که معرفی و فروش رسمی iCar V27 در آینده‌ای بسیار نزدیک محتمل خواهد بود. چری iCar V27 قرار است به عنوان بزرگ‌ترین مدل در سبد محصولات این برند شناخته شود. این خودرو با طراحی کلاسیک خود، قصد دارد تا علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌ بلند قدیمی و آفرودر را جذب کند. ظاهری که چندان بی‌شباهت به سری جدید تویوتا پرادو نیست.

از مهمترین ویژگی‌های این شاسی‌ بلند جدید، ابعاد بزرگ و قابل توجه آن است که طولی بیش از ۵ متر را شامل می‌شود. این حجم بدنه، فضای داخلی وسیع و راحتی بالایی را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌های بزرگ و یا افرادی که به فضای بار زیاد نیاز دارند، تبدیل می‌کند. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های اعلام شده، عرضه رسمی و آغاز فروش این خودرو در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی صورت خواهد گرفت. حال بیایید تا در این بخش از اخبار خودرو رسانه گجت نیوز بیشتر با Chery iCar V27 آشنا شویم.

فهرست مطالب

طراحی ظاهری آشنا و آفرودی چری iCar V27

بارزترین ویژگی در نمای جلوی iCar V27، فرم مکعبی شکل بدنه و شمایل بصری به‌کار رفته است که یادآور شاسی‌ بلندهای اصیل آفرود است. اما نکته‌ای که بیش از همه توجه را جلب می‌کند، چراغ‌های گرد نصب شده در قاب مستطیلی است. این ترکیب خاص، نمادی آشنا از خودروهای جان‌سخت و کارآمد است که طراحی پرادو سری ۲۵۰ را نیز به خاطر می‌آورد و حس نوستالژیک و در عین حال مدرنی را ایجاد می‌کند. سپر جلو با رنگ مشکی و ساختار یکپارچه، نه تنها از نظر بصری حس مقاومت و استحکام را القا می‌کند، بلکه به نظر می‌رسد از نظر عملکردی نیز برای مقابله با شرایط دشوار آفرود طراحی شده باشد. جلوپنجره خودرو نیز با رویکردی ساده و باریک طراحی شده و در عین حال، با جای‌گیری لوگوی iCar در سمت چپ آن، نام برند را به نمایش می‌گذارد.

در نمای جانبی، چری iCar V27 با ویژگی‌هایی همچون لبه‌های متورم گلگیرها که فضای کافی برای حرکت چرخ‌ها در مسیرهای ناهموار را فراهم می‌کنند و ستون‌های میانی مشکی‌رنگ که ظاهری یکدست و محکم به پنجره‌ها می‌بخشند، خودنمایی می‌کند. یکی از جزئیات جالب و تأکیدی بر نام مدل، نوشته V27 است که با ظرافت روی ستون انتهایی درج شده و به بیننده یادآوری می‌کند که با کدام عضو از خانواده iCar روبرو است.

بیشتر بخوانید

در طراحی نمای عقب iCar V27، چراغ‌های عمودی با گرافیک مربعی شکل نه تنها با طراحی کلی خودرو همخوانی دارند، بلکه نمادی از سادگی و کارایی در طراحی خودروهای آفرود به شمار می‌آیند. سپر عقب نیز همانند سپر جلو، با ساختاری مقاوم و طراحی ساده خود، حس استحکام و آمادگی برای شرایط سخت را به بیننده منتقل می‌کند. یکی از نقاط قوت طراحی عقب، امکان انتخاب بین لاستیک زاپاس و محفظه بار اضافی روی درب صندوق عقب است. این درب به طور سنتی روی لولای جانبی سوار شده و به سمت راست باز می‌شود

ابعاد و وزن خودرو

iCar V27 در تیپ‌های مختلف و با تفاوت‌های جزئی در ابعاد به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو با طول ۵۰۵۵ یا ۴۹۰۹ میلی‌متر، عرض ۱۹۷۶ میلی‌متر و ارتفاع ۱۸۵۵ یا ۱۸۹۴ میلی‌متر، و فاصله محوری قابل توجه ۲۹۱۰ میلی‌متر، فضای داخلی وسیعی را ارائه می‌دهد. انتخاب رینگ‌ها در دو سایز ۱۹ و ۲۱ اینچی با تایرهای ۲۵۵/۵۵R19 و ۲۶۵/۴۵R21، هم برای پیمایش شهری و هم برای مسیرهای ناهموار، گزینه‌های مناسبی را فراهم می‌آورد.

نکته قابل توجه دیگر، وزن خالص خودرو است که در نسخه‌های مختلف بین ۲۰۸۴ تا ۲۳۳۵ کیلوگرم متغیر است. با توجه به این وزن نسبتاً بالا، می‌توان نتیجه گرفت که چری iCar V27 از شاسی مقاوم و مستحکمی بهره می‌برد که برای رانندگی در مسیرهای آفرود و مواجهه با چالش‌های جاده‌ای طراحی شده است.

قوای محرکه Chery iCar V27

شاسی‌ بلند iCar V27 در دسته خودروهای EREV قرار می‌گیرد که به معنای استفاده از یک پیشرانه درون‌سوز به عنوان مولد برق برای افزایش برد حرکتی است، در حالی که نیروی اصلی برای حرکت توسط موتورهای الکتریکی تامین می‌شود. قلب تپنده این سیستم، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با توان ۱۵۴ اسب‌ بخار است که وظیفه اصلی آن، شارژ باتری و تأمین برق مورد نیاز برای موتورهای الکتریکی است.

برخلاف بسیاری از خودروهای هیبریدی، در iCar V27 نیروی اصلی برای جابجایی خودرو مستقیماً توسط دو موتور الکتریکی تأمین می‌شود. این موتورها که جزئیات توان خروجی دقیق آنها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، به یک پک باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) متصل هستند. هرچند جزئیات دقیق درباره ظرفیت باتری و توان خروجی این موتورهای برقی هنوز به صورت رسمی منتشر نشده، اما انتظار می‌رود شاهد عملکردی بهینه و قدرتمند در این خودرو باشیم.

همچنین بخوانید

یکی از بارزترین ویژگی‌های iCar V27، مصرف سوخت استثنایی آن است. طبق استاندارد WLTC این شاسی‌بلند در هر صد کیلومتر پیمایش ترکیبی، تنها ۱.۳۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این رقم فوق‌العاده پایین، V27 را در زمره یکی از کم‌مصرف‌ترین شاسی‌ بلندهای بازار قرار می‌دهد. علاوه بر مصرف بهینه، iCar V27 قادر است به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

چری iCar V27 با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی عرضه خواهد شد. از جمله این گزینه‌ها می‌توان به سقف دو تکه یا طلایی‌رنگ برای ایجاد ظاهری لوکس و متمایز، باربند سقفی، لوگوی متفاوت V27 روی ستون، رادارهای جلو و عقب، قطعه تزئینی گلگیر جلو برای افزودن جزئیات بصری و تقویت ظاهر آفرودی، و شیشه‌های دودی اشاره کرد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات