در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

صدای اعتراض خودروسازان بلند شد: استاندارد‌های جدید، از توان تولید داخلی خارج است

با اوج‌گیری اعتراض خودروسازان، سیاست‌های سازمان ملی استاندارد بار دیگر به چالش کشیده شده است. آیا سخت‌گیری‌های جدید بر تولیدات داخلی، آینده این صنعت را تهدید می‌کند؟ اعتراض خودروسازان به سازمان ملی استاندارد به دلیل آنچه تبعیض در اعمال قوانین استاندارد میان محصولات داخلی و وارداتی خوانده می‌شود، شدت گرفته است. مسئولان این صنعت بر ...

با اوج‌گیری اعتراض خودروسازان، سیاست‌های سازمان ملی استاندارد بار دیگر به چالش کشیده شده است. آیا سخت‌گیری‌های جدید بر تولیدات داخلی، آینده این صنعت را تهدید می‌کند؟

اعتراض خودروسازان به سازمان ملی استاندارد به دلیل آنچه تبعیض در اعمال قوانین استاندارد میان محصولات داخلی و وارداتی خوانده می‌شود، شدت گرفته است. مسئولان این صنعت بر این باورند که سخت‌گیری‌های فزاینده بر تولیدات داخلی، در مقابل سهل‌گیری برای خودروهای وارداتی، یک چالش اساسی برای بقای تولید ملی ایجاد کرده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید می‌کند این رویکرد دوگانه می‌تواند به اختلال جدی در فرآیند تولید و تامین قطعات منجر شود. این وضعیت، نگرانی‌های بسیاری را درباره آینده اشتغال و سرمایه‌گذاری در این بخش برانگیخته است.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، در رویدادی مرتبط با صنعت خودروی ایران، به این رویه انتقاد کرد. او خواستار حمایت یکسان از تولیدکنندگان داخلی شد.

اعتراض خودروسازان: سختگیری‌های دوگانه استاندارد

اعتراض خودروسازان

احمد نعمت‌بخش اظهار داشت سازمان ملی استاندارد در حالی که برای واردات خودرو، حتی استاندارد‌های چین را می‌پذیرد و سخت‌گیری کمتری اعمال می‌کند، در قبال تولید خودرو و قطعات داخلی رویکردی بسیار سختگیرانه دارد. او تاکید کرد این روند منجر به اختلال در فرآیند تولید داخلی می‌شود.

بیشتر بخوانید

مطالبات انجمن خودروسازان: لزوم حمایت یکسان

دبیر انجمن خودروسازان ایران خواستار حمایت مشابه از صنعت خودروسازی داخلی در مقایسه با واردات خودرو شد. او از مدیران سازمان استاندارد درخواست کرد تا برای شنیدن مشکلات تولیدکنندگان در جلسات مربوطه حضور یابند و همچنین از کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزاری جلسه‌ای با حضور انجمن خودروسازان را طلب کرد. نعمت‌بخش همچنین به این نکته اشاره کرد که خودروسازان با وجود بدهی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان، همچنان شاهد همکاری و تأمین قطعه از سوی آنان هستند.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات