در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

هوش مصنوعی داخلی الکترونیک آرتز توهم زده است!

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ابزارهای هوش مصنوعی داخلی شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، از جمله چت‌بات داخلی این شرکت به نام ریف‌جی‌پی‌تی (ReefGPT)، در روند تولید بازی‌ها مشکل ایجاد کرده‌اند. الکترونیک آرتز به‌ صورت جدی در حال گسترش استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند توسعه‌ی بازی‌های خود است. هدف این شرکت از این کار،

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ابزارهای هوش مصنوعی داخلی شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، از جمله چت‌بات داخلی این شرکت به نام ریف‌جی‌پی‌تی (ReefGPT)، در روند تولید بازی‌ها مشکل ایجاد کرده‌اند.

الکترونیک آرتز به‌ صورت جدی در حال گسترش استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند توسعه‌ی بازی‌های خود است. هدف این شرکت از این کار، خودکارسازی مراحل تولید و کاهش هزینه‌هاست، اما به‌ گفته‌ی منابع مختلف، استفاده از این فناوری‌های آزمایشی باعث بروز خطاهای برنامه‌نویسی و اشتباهاتی در سیستم شده و حجم کار و نگرانی کارکنان را افزایش داده است؛ به‌ ویژه در شرایطی که صنعت بازی با موج گسترده‌ای از اخراج نیروها روبه‌روست. با وجود سرمایه‌گذاری‌های سنگین، هنوز مشخص نیست تاثیر واقعی هوش مصنوعی بر آینده بازی‌ها چه خواهد بود.

الکترونیک آرتز ظاهرا فشار زیادی بر توسعه‌دهندگان وارد کرده تا بیشتر از هوش مصنوعی استفاده کنند، اما این روند مشکلاتی را در تولید محتوا به‌ وجود آورده است. سال گذشته، الکترونیک آرتز نمونه‌ای آزمایشی از یک چت‌بات مولد معرفی کرد که می‌تواند نحوه‌ی تعامل بازیکنان با بازی‌ها را تغییر دهد. در این سیستم، کاربر تنها با تایپ کردن خواسته‌ی خود، می‌تواند محیط بازی را تغییر دهد و هوش مصنوعی به‌ صورت همزمان طراحی مراحل، سلاح‌ها و قوانین بازی را تنظیم می‌کند. در آن زمان، الکترونیک آرتز اعلام کرد بیش از صد پروژه‌ی فعال مرتبط با هوش مصنوعی در دست توسعه دارد.

طبق گزارش جدید بیزینس اینسایدر، این شرکت علاوه‌ بر استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های عمومی، از آن در پشت صحنه برای کاهش هزینه‌ها و خودکارسازی برخی وظایف نیز بهره می‌برد. اما از آن‌جا که این فناوری هنوز در مرحله‌ی آزمایشی است، محدودیت‌هایش به‌طور کامل بررسی نشده‌اند. به‌ نظر می‌رسد آزمایش واقعی آن در ساعات کاری در حال انجام است و این موضوع باعث اتلاف زمان و افزایش هزینه شده، زیرا کارکنان باید مشکلاتی را که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند، خودشان برطرف کنند.

electronic arts

این گزارش‌ها به تنش میان توسعه‌دهندگان الکترونیک آرتز و مدیران ارشد شرکت اشاره دارند. منابع آگاه می‌گویند که چت‌بات داخلی ریف‌جی‌پی‌تی گاهی کدهای اشتباهی تولید می‌کند که مشکلاتی در روند توسعه به وجود می‌آورد. برخی دیگر نیز گفته‌اند که ابزارهای هوش مصنوعی دچار «توهماتی» می‌شوند و کارکنان مجبورند به‌ صورت دستی آن‌ها را اصلاح کنند. یکی از دلایل اصلی اضطراب کارکنان، این احساس است که عملا در حال آموزش دادن به جایگزین‌های خودکارشان هستند. طبق گزارش‌ها، این حس در میان کارمندان الکترونیک آرتز کاملا واقعی است.

در سال‌های اخیر، صنعت بازی با اخراج ده‌ها هزار نفر از کارکنان خود روبه‌رو بوده است؛ اقدامی که تا حدی ناشی از شرایط ناپایدار اقتصادی است، اما از سوی دیگر، شرکت‌ها نیز برای کاهش هزینه‌ها به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده‌اند. ترکیب این دو روند فشار زیادی را بر تیم‌های توسعه وارد کرده است. شرکت مایکروسافت به‌ طور ویژه سرمایه‌گذاری عظیمی به ارزش ۸۰ میلیارد دلار در زمینه‌ی هوش مصنوعی انجام داده است، از جمله در ابزارهای داخلی مخصوص توسعه‌ی بازی که بسیاری از آن‌ها هنوز محرمانه هستند. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شناخته‌شده مایکروسافت در این زمینه، سیستم مولد MUSE است که می‌تواند بدون نیاز به کدنویسی توسط توسعه‌دهندگان، محیط‌های بازی را در لحظه ایجاد کند.

در نهایت، هوش مصنوعی هنوز فناوری‌ای اسرارآمیز و ناشناخته است. بیشتر ناشران بازی توضیح دقیقی درباره چگونگی استفاده از آن ارائه نکرده‌اند و ترجیح داده‌اند با نمایش‌های فنی، ویژگی‌های آزمایشی و وعده‌های صرفه‌جویی در هزینه و افزایش تعامل بازیکنان، توجه‌ها را جلب کنند.

منبع: TweakTown

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

نوشته هوش مصنوعی داخلی الکترونیک آرتز توهم زده است! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

Sina Farahi

برچسب ها:
digikala

دیجی کالا

digikala
دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌های تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی.
مشاهده همه پست ها

0 نظرات

ارسال نظرات