در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

فورد F-150 با تیونینگ SPEC Design به یک هیولای 1000 اسب بخاری تبدیل شد

شرکت SPEC Design که به تیونینگ سبک خیابانی خود مشهور است، از نسخه تهاجمی پیکاپ فورد F-150 با پیشرانه 1000 اسبی رونمایی کرد. شرکت تیونینگ SPEC دیزاین مستقر در تگزاس ایالات متحده، با رونمایی از یک پیکاپ فورد F-150 تک کابین تحت عنوان F-150 RS/X در نمایشگاه معتبر سما، رویکردی نوین را نسبت به تعریف ...

شرکت SPEC Design که به تیونینگ سبک خیابانی خود مشهور است، از نسخه تهاجمی پیکاپ فورد F-150 با پیشرانه 1000 اسبی رونمایی کرد.

شرکت تیونینگ SPEC دیزاین مستقر در تگزاس ایالات متحده، با رونمایی از یک پیکاپ فورد F-150 تک کابین تحت عنوان F-150 RS/X در نمایشگاه معتبر سما، رویکردی نوین را نسبت به تعریف وانت‌های اسپرت کلاسیک به نمایش گذاشته است. این خودرو که در واقع یک هیولای خیابانی تمام‌عیار محسوب می‌شود، با ارائه قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار، پا را فراتر می‌گذارد و با تولید بسیار محدود تنها ۲۵ دستگاه خود را در جایگاه یک محصول انحصاری و کلکسیونی تثبیت کرده است.

فورد F-150 RS/X به طور بی‌نظیری ویژگی‌های کاربردی و باصلابت یک پیکاپ را با پرفورمنس خیره‌کننده و چابکی مثال‌زدنی سوپراسپرت‌ها در هم آمیخته و تجربه‌ای کاملاً متفاوت از رانندگی با یک وانت ارائه می‌دهد.

فورد F-150 RS/X؛ هیولایی درنده با تیونینگ SPEC Design

در قلب تپنده پیکاپ فورد F-150 تیونینگ SPEC Design، موتور نام آشنای ۵ لیتری کایوت V8 فورد قرار گرفته است که به واسطه نصب یک کیت سوپرشارژر پیشرفته از شرکت مگنوسن، تحولی اساسی را تجربه کرده و اکنون قادر به تولید قدرتی معادل 1000 اسب بخار است. این پکیج قدرتمند، توان خروجی را به سطحی می‌رساند که ۲.۵ برابر توان استاندارد موتور کایوت (حدود ۴۰۰ اسب بخار) است و حتی از فورد رپتور R با موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ شده و ۷۲۰ اسب بخار قدرت نیز فراتر می‌رود.

حرف “X” در نام F-150 RS/X مخفف Xtreme انتخاب شده است تا به معنای واقعی کلمه، ماهیت بی‌حد و مرز این پیکاپ را بازتاب دهد. برای دستیابی به چنین سطحی از قدرت، تنها نصب سوپرشارژر کافی نیست و مطمئناً بخش‌های حیاتی موتور نظیر میل‌لنگ، شاتون‌ها، پیستون‌ها و سیستم سوخت‌رسانی نیز تقویت شده‌اند تا بتوانند فشار و دمای بالای ناشی از تولید ۱۰۰۰ اسب بخار را تحمل کنند و عملکردی پایدار و قابل اطمینان ارائه دهند.

برای مهار و کنترل چنین قدرتی SPEC Design مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌های فنی جامع را در تمامی بخش‌های خودرو به کار بسته است. کیت بدنه پهن و عضلانی که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است، نه تنها وزن کلی خودرو را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و به بهبود آیرودینامیک کلی کمک می‌کند، بلکه با برجسته کردن قوس چرخ‌های جلو و عقب و افزودن ورودی‌ها و خروجی‌های هوای تهاجمی، ظاهری به شدت خشن و مسابقه‌ای به آن می‌بخشد.

بیشتر بخوانید

در بخش سیستم تعلیق، یک سامانه کاملاً سفارشی‌سازی شده توسط QA1 Motorsports طراحی و اجرا شده است. این برند که به خاطر قطعات تعلیق قابل تنظیم و با کارایی بالا شهرت دارد، از کویل‌اورهای قابل تنظیم و اتصالات مخصوص برای فورد F-150 تیونینگ SPEC Design بهره برده است. این پیکربندی امکان تنظیم دقیق ارتفاع خودرو، سختی فنر و میرایی کمک‌فنرها را فراهم می‌آورد تا خودرو بتواند هم در مسیرهای شهری و هم در پیست‌های مسابقه بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

ترمزهای کربن سرامیکی Rotora برای عملکرد بی‌نظیر

برای تضمین ایمنی این هیولای ۱۰۰۰ اسب بخاری، سیستم ترمز کربن سرامیکی پیشرفته از شرکت روتورا (Rotora) در نظر گرفته شده است. این سیستم با کالیپرهای ۸ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب، قدرت ترمزگیری فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. کالیپرهای چند پیستونه این نسخه فشار را به طور یکنواخت بر روی لنت‌ها توزیع کرده و نیروی متمرکزی را برای متوقف کردن سریع و مطمئن خودرو ایجاد می‌کنند.

همچنین بخوانید

این پیکاپ بر روی رینگ‌های ۲۲ اینچی فورج‌کاری شده و یکپارچه مدل VV1R-CL از برند معتبر فورج‌لاین سوار شده است. رینگ‌های فورج‌کاری شده به دلیل فرآیند ساخت خاص خود، از استحکام بسیار بالا و وزن کمتری برخوردارند که به نوبه خود باعث بهبود شتاب‌گیری، ترمزگیری و هندلینگ خودرو می‌شود. این رینگ‌ها با لاستیک‌های ۳۳۵ میلی‌متری با عملکرد بالا از تویو (Toyo Tires) پوشیده شده‌اند.

عرض ۳۳۵ میلی‌متری لاستیک‌ها، سطح تماس وسیعی با جاده فراهم می‌کند که برای انتقال ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به آسفالت و حفظ چسبندگی در پیچ‌ها کاملاً ضروری است. در نهایت یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های فورد F-150 تیونینگ SPEC Design، برنامه جامع شخصی‌سازی آن است که به هر یک از ۲۵ خریدار این امکان را می‌دهد تا F-150 RS/X خود را با سلیقه شخصی خود تنظیم کنند. این برنامه می‌تواند شامل انتخاب رنگ‌های اختصاصی بدنه و کابین، مواد تریم داخلی، طراحی‌های سفارشی صندلی‌ها، و حتی تنظیمات جزئی در عملکرد خودرو باشد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات