شرکت ژاپنی Isuzu به عنوان یکی از فعالان مهم عرصه تولید خودروهای نیمه سنگین، از کامیونت ایسوزو سری N جدید با بهروزرسانیهای جذاب رونمایی کرد.
برند ایسوزو، پیشرو در صنعت وسایل نقلیه تجاری سبک و سنگین، از نسل کاملاً جدید کامیونتهای سری N خود برای سال ۲۰۲۵ رونمایی کرده است. طبق آخرین اخبار خودرو، این مدل جدید که پس از سالها انتظار جایگزین نسخه محبوب و با دوام سال ۲۰۰۸ میشود، با هدف بازتعریف تجربه رانندگی و کاربری در کلاس خود راهی بازار خواهد شد. ایسوزو در توسعه سری N مدل ۲۰۲۵ یک هدف جدید را دنبال کرده است که نتیجه آن ساخت کامیونتی بوده که نه تنها در کارایی و دوام بیرقیب باشد، بلکه راحتی و سطح تکنولوژی آن نیز با خودروهای سواری مدرن رقابت کند.
معرفی کامیونت ایسوزو سری N جدید مدل 2025
یکی از بزرگترین چالشها و دغدغههای دیرینه کاربران در حملونقل کالا، مسئله «اضافهبار غیرمجاز» است. بسیاری از رانندگان وانتها، چه از روی ناآگاهی و چه به دلیل فشار کاری و اقتصادی، اقدام به حمل بارهایی میکنند که به مراتب سنگینتر از ظرفیت مجاز خودرو آنهاست. با این حال ISUZU با معرفی کامیونت ایسوزو سری N جدید مدل ۲۰۲۵، پاسخی هوشمندانه و کاملاً منطقی به این مشکل ارائه داده است. این کامیونتهای پیشرفته، با طراحی مهندسی شده برای مقاومت و کارایی بالا، دارای ظرفیت بار بیش از یک تن هستند که آنها را در کلاس خود بیرقیب میسازد.
اما قابلیتهای سری N تنها به حمل بار در اتاقک محدود نمیشود؛ ایسوزو با تعبیه سیستم یدککشی قدرتمند، امکان یدککشی تا ۴.۵ تن را نیز فراهم کرده است. این ویژگی جذاب کامیونتهای سری N را به ابزاری چندکاره تبدیل میکند که میتواند به راحتی تریلرهای باری، تجهیزات ساختمانی کوچک یا حتی خودروهای دیگر را جابجا کند.
- ایسوزو MU-X و D-Max مدل 2025 با موتور قدرتمندتر و کممصرفتر معرفی شدند
- فناوری پیشرفته در کامیونهای آینده ولوو؛ موتور در سراشیبیها خاموش میشود!
انتخاب کامیونت ایسوزو سری N جدید از نظر اقتصادی و عملیاتی نیز بسیار منطقیتر به نظر میرسد. بسیاری از کسبوکارها در حال حاضر برای حمل بارهای سنگین، به تقویت وانتهای نیمهسنگین موجود در بازار مانند تویوتا هایلوکس روی میآورند. این تقویتها علاوه بر هزینههای گزاف و غیرضروری، اغلب غیراستاندارد بوده و ایمنی و گارانتی خودرو را باطل میکنند. در مقابل سری N ایسوزو به عنوان یک وسیله نقلیه کارآمد و تخصصی، از ابتدا برای حمل بارهای سنگین و یدککشی طراحی و مهندسی شده است.
مشخصات فنی Isuzu N Series 2025
ایسوزو برای سری N مدل ۲۰۲۵ خود، پیشرانهها و گیربکسهایی را به کار گرفته که نه تنها قدرتمند و اقتصادی هستند، بلکه تجربهای جدید از رانندگی با یک کامیونت را ارائه میدهند. برای قوای محرکه کامیونت ایسوزو سری N جدید دو گزینه پیشرفته دیزلی پیش روی مشتریان قرار گرفته است.
موتور پایه، نسل جدید پیشرانه ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با کد 4JZ1 است. این پیشرانه با وجود شباهتهای ساختاری به موتور بهکاررفته در وانت محبوب ایسوزو D-Max، به طور خاص برای کاربریهای سنگین و مداوم کامیونتها بهینهسازی شده است. این پیشرانه قدرتی معادل ۱۷۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۳۰ نیوتن متر تولید میکند. نکته کلیدی و بسیار مهم اینجاست که این گشتاور چشمگیر در بازه ۱۴۵۰ تا ۲۸۶۰ دور در دقیقه به طور کامل در دسترس راننده قرار میگیرد.
برای آن دسته از افرادی که به حداکثر توان و کشش در کامیونت خود نیاز دارند، ایسوزو گزینه قدرتمندتر ۵.۲ لیتری را ارائه میدهد. این موتور ۵.۲ لیتری چهار سیلندر دیزل کد 4HK1، با تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۳ نیوتنمتر گشتاور عملکردی عالی را برای حمل سنگینترین بارها یا یدککشیهای طولانی مدت تضمین میکند.
نوآوری گیربکس در قلب سری N جدید
شاید بتوان گفت که بزرگترین و مهمترین تحول در سری N جدید ایسوزو، معرفی گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه کاملاً جدید آن باشد. این گیربکس، یک شاهکار مهندسی است که ایسوزو با آن معضلات رایج گیربکسهای دوکلاچه در خودروهای تجاری را به طور کامل برطرف کرده است. معمولاً گیربکسهای دوکلاچه به دلیل تعویض دندههای سریع و کارایی بالا شهرت دارند، اما در محیطهای شهری و سرعتهای پایین ممکن است با مشکلاتی نظیر تقه زدن، عملکرد نامنظم و لرزش روبرو شوند.
اما مهندسان ایسوزو با یک نوآوری بینظیر، راه حلی هوشمندانه برای این چالش یافتهاند: آنها یک مبدل گشتاور را در ساختار این گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه گنجاندهاند. مبدل گشتاور قطعهای است که معمولاً در گیربکسهای اتوماتیک معمول یافت میشود و وظیفه آن انتقال نرم و روان قدرت از موتور به گیربکس، بهویژه در سرعتهای پایین و شروع حرکت است.
- کامیون کمپرسی دانگ فنگ KC465 سایپا دیزل؛ قوای فنی، آپشن ها و قیمت
- ولوو آیرن نایت؛ سریعترین کامیون جهان با سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت
نتیجه استفاده از این مبدل گشتاور تجربه رانندگی فوقالعاده نرم، حتی در شرایط پرترافیک است. همچنین ماهیت دوکلاچه بودن گیربکس، تعویض دندهها را تقریباً بیوقفه و با سرعتی باورنکردنی انجام میدهد. دیگر خبری از مکثهای آزاردهنده و اتلاف توان که در گیربکسهای خودکار قدیمیتر شاهد بودیم نیست.
این بهروزرسانی بهتنهایی میتواند برای رانندگانی که ساعتهای طولانی پشت فرمان هستند و به دنبال کاهش خستگی و افزایش راحتی خود هستند، دلیلی کافی و قانعکننده برای انتخاب این مدل باشد. با این حال، ایسوزو همچنان برای کسانی که به دنبال هزینه اولیه کمتر هستند، یک گیربکس شش سرعته دستی را نیز عرضه میکند. اما با توجه به مزایای چشمگیر راحتی، کارایی و بهرهوری که گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید ارائه میدهد، پیشبینی میشود که انتخاب اول و محبوبترین گزینه در میان اکثر خریداران کامیونت ایسوزو سری N جدید باشد.
امکانات ایمنی و طراحی کابین
آنچه که بیش از هر چیز در سری N جدید جلب توجه میکند، تجهیز آن به مجموعهای از سیستمهای کمکراننده پیشرفته است. سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB)، یکی از مهمترین این ویژگیهاست که با استفاده از رادار و دوربینهای پیشرفته، محیط اطراف خودرو را به دقت اسکن میکند. این سیستم توانایی شناسایی دوچرخهسواران و عابران پیاده را نیز دارد. همچنین، کروز کنترل تطبیقی (ACC) با قابلیت توقف و حرکت مجدد یکی دیگر از ویژگیهای این کامیونت است. چراغهای تمام LED، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم هشدار ترافیک جلو، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و محدودکننده هوشمند سرعت از دیگر امکانات ایمنی کامیونت ایسوزو سری N جدید هستند.
اما نوآوریهای ایسوزو تنها به موارد ذکر شده محدود نمیشود؛ تغییرات بنیادین در شاسی و سیستم تعلیق نیز راحتی و فرمانپذیری را به سطحی جدید ارتقا داده است. استفاده از سیستم تعلیق مستقل در جلو با فنرهای لول به جای فنرهای شمش قدیمی که در اکثر کامیونتها رایج است، یک گام جسورانه به شمار میرود. بدین ترتیب هر چرخ به طور مستقل به ناهمواریهای جاده واکنش نشان میدهد، که نتیجه آن سواری بهمراتب نرمتر و دلپذیرتر است. در کنار این، استفاده از فرمان دنده شانهای، فرمانپذیری دقیقتر را برای راننده فراهم میکند.
- تعلیق بادی چیست و چرا کامیونهای سنگین از آن استفاده میکنند؟
- کامیون خودران هیبریدی گلاید؛ هم جاده، هم ریل، زیر پای راننده
- ورود غول 22 میلیاردی به جادههای ایران: اولین ولوو آیرو 2024 پلاک شد!
کابین راننده نیز دستخوش تحولات جذابی شده است. یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰.۸ اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته که به قلب سیستم اطلاعات و سرگرمی تبدیل شده است. این نمایشگر با پشتیبانی کامل از اپل کارپلی و اندروید اتو امکان اتصال بیدردسر تلفن همراه هوشمند را فراهم کرده است. کیفیت و راحتی صندلیهای مجهز به سیستم تعلیق نیز به طور چشمگیری بهبود یافته است. طراحی کلی کابین نیز با استفاده از متریال باکیفیتتر، چیدمان منطقیتر دکمهها و افزایش فضای ذخیرهسازی، به گونهای انجام شده تا نهایت کارایی و راحتی را برای راننده فراهم آورد.
ایسوزو هنوز اطلاعات رسمی درباره قیمت نسل جدید سری N مدل ۲۰۲۵ منتشر نکرده است. اما با توجه به حجم عظیم نوآوریها، فناوریهای پیشرفته در بخش ایمنی فعال، سیستمهای کمکراننده، تغییرات فنی بنیادین در شاسی و تعلیق، و همچنین امکانات رفاهی و ارتباطی مدرن در کابین کاملاً منطقی و قابل پیشبینی است که انتظار افزایش قیمت را نسبت به مدلهای قبلی داشته باشیم.
0 نظرات