شرکت خودروسازی گمنام Runge Cars، از سوپراسپرت رانج کارز R3 مجهز به پیشرانه تخت 5.3 لیتری تخت هواخنک رونمایی کرد.
خودروساز کوچک و تقریباً گمنام رانج کارز (Runge Cars) مستقر در ایالت مینسوتای آمریکا، در نقطهای که بیشتر خودروسازان بزرگ جهان مسیر خود را به سمت برقیسازی و قوای محرکه الکتریکی معطوف کردهاند، با یک رونمایی کاملاً غیرمنتظره توجهات بخش خاصی از دنیای خودرو را به سمت خود کشانده است. این شرکت که عموماً به ساخت خودروهای دستساز و سفارشی با الهام از کلاسیکهای اروپایی مشهور است، جدیدترین شاهکار مهندسی خود را در قالب یک مدل سوپراسپرت موتور وسطمعرفی کرده است که بهطور صریح از معماریها و فلسفههای فنی دوران طلایی اتومبیلسازی الهام میگیرد.
محصول جدید R3 نام دارد که ساختار و پیکربندی فنی آن بهطور کامل متضاد با جریان صنعت خودروسازی امروزی است. قلب تپنده این سوپراسپرت، یک موتور تخت با حجم دقیق ۵.۳ لیتر است که توسط سیستم خنککاری با هوا یا هواخنک همراهی میشود. در این بخش از اخبار خودرو با معرفی رانج کارز R3 همراه ما باشید.
بازگشت شکوهمندانه موتورهای هواخنک با رانج کارز R3
سوپراسپرت جدید و دستساز رانج کارز R3 که با معماری موتور وسط طراحی شده است، تعریفی تازه از جاهطلبیهای فنی این شرکت کوچک مینسوتایی ارائه میدهد و نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه کاملاً نوآورانه و اختصاصی تأمین میکند. این نیروگاه مکانیکی، یک موتور ۸ سیلندر تخت با حجم دقیق ۵.۳ لیتر است که از سیستم خنککاری با هوا بهره میبرد. این پیکربندی در حال حاضر و در یک سوپراسپرت مدرن، یک انتخاب جسورانه محسوب شده و حتی میتواند مهندسان باسابقه پورشه را نیز که خود پرچمدار موتورهای تخت بودهاند، به بازنگری و تأمل وادارد.
رانج کارز که طی پانزده سال گذشته بر تولید خودروهای سفارشی و دستساز با دقت بالا تمرکز داشته، با عرضه R3 هدف نهایی خود را بر ارائه آنالوگترین و خالصترین تجربه رانندگی ممکن در دنیای مدرن قرار داده است تا هیجانی را به راننده منتقل کند که در خودروهای امروزی به ندرت یافت میشود. قلب تپنده R3 که با نام رمزی هتزر (Hetzer) شناخته میشود، حاصل یک همکاری فنی میان رانج کارز و شرکتهای سوئیندون پاورترین و متخصص شناختهشده موتورهای هوا خنک، سول اسنایدرمن است که از مهندسان برجسته در این حوزه محسوب میشود.
- هایپرکار آلمانی آپولو EVO با پیشرانه V12 قدرتمند معرفی شد
- لامبورگینی تمراریو GT3؛ شاهکار ریسینگ ایتالیایی با قلب V8 توربو
- خودرو سوپراسپرت جینتا آکولا با 600 اسب بخار و پیشرانه V8 رونمایی شد
این موتور بسیار پیشرفته، با پیکربندی چهار سوپاپ در هر سیلندر و مجهز به دو میل بادامک در بالا طراحی شده و با داشتن نسبت تراکم ۱۲ به ۱، توانایی شگفتانگیزی برای رسیدن به دور موتور بالا تا سقف ۹۰۰۰ دور در دقیقه (rpm) را دارد که نشاندهنده ماهیت مسابقهای و عملکردی آن است. اگرچه ارقام رسمی مربوط به توان خروجی و گشتاور این موتور هوا خنک هنوز توسط سازنده اعلام نشده، اما برآوردهای فنی نشان میدهد که این پیشرانه توانایی تولید قدرتی معادل یا فراتر از ۶۰۰ اسب بخار را خواهد داشت.
یکی از ویژگیهای مهندسی برجسته و شگفتانگیز موتور هتزر، ابعاد فوقالعاده فشرده آن است. این موتور هشت سیلندر هوا خنک بهگونهای طراحی شده که حتی امکان نصب آن بر روی پلتفرمهای کلاسیک و قدیمی پورشه ۹۱۱ هوا خنک نیز وجود دارد، قابلیتی که موتور R3 را به یک گزینه ریایی و خاص برای علاقهمندان به تیونینگ و پروژههای سفارشی کلاسیک تبدیل میکند. تمام نیروی تولیدی موتور در رانج R3 از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به طور انحصاری به چرخهای عقب منتقل میشود تا اصالت و درگیری راننده با خودرو در بالاترین سطح خود حفظ شود.
- لانگ بو مدل ۲۰۲۵؛ هیولای برقی سبکوزن با طراحی اسپرت وارد میشود
- جیامارو آلبور ، هایپرکار آفرودی منحصربهفرد با طراحی جذاب و پیشرانه قدرتمند
- سوپراسپرت خیرهکننده De Tomaso P72 با 750 اسب بخار و طراحی کلاسیک وارد خط تولید شد
از نظر طراحی و ساختار، R3 با الهام مستقیم از خودروهای مسابقهای کلاسیک استقامتی ساخته شده و دارای یک بدنه کاملاً دستساز با آیرودینامیک دقیق است که نتیجه نهایی آن دستیابی به وزن فوقالعاده کم ۷۸۰ کیلوگرم برای کل خودرو است. این نسبت قدرت به وزن بینظیر، در کنار قدرت تخمینی ۶۰۰ اسب بخار نویدبخش پرفورمنسی حیرتانگیز و تجربهای ناب، سریع و مکانیکی از رانندگی است. با توجه به سطح بالای مهندسی مورد استفاده، ساختار کاملاً دستساز و برنامهریزی برای تولید در تعداد بسیار محدود و کلکسیونی انتظار میرود که رانج R3 یک اثر هنری گرانقیمت باشد، اگرچه اطلاعات رسمی در مورد قیمت نهایی خودرو هنوز منتشر نشده است.
0 نظرات