در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

مرسدس AMG از کوپه چهار در برقی GT به عنوان پرچمدار جدید خود رونمایی کرد

مرسدس AMG کمپین تیزر رسمی کوپه چهار در برقی GT را آغاز کرده است. این خودرو اولین مدل تمام برقی این برند خواهد بود که به طور کامل در افالترباخ توسعه یافته است. خودرو جدید مرسدس AMG که نسخه تولیدی کانسپت ویژن AMG 2022 است، نقطه پایانی بر موتورهای احتراق داخلی دست‌ساز در این سری ...

مرسدس AMG کمپین تیزر رسمی کوپه چهار در برقی GT را آغاز کرده است. این خودرو اولین مدل تمام برقی این برند خواهد بود که به طور کامل در افالترباخ توسعه یافته است.

خودرو جدید مرسدس AMG که نسخه تولیدی کانسپت ویژن AMG 2022 است، نقطه پایانی بر موتورهای احتراق داخلی دست‌ساز در این سری محسوب می‌شود و پرچمدار جدید AMG خواهد بود.

مشخصات فنی پیشرفته و پلتفرم نوین AMG.EA

مرسدس AMG کوپه چهار در برقی GT قرار است در سال 2026 به عنوان مدل 2027 معرفی شود. این خودرو برقی بر پایه پلتفرم نوین AMG.EA ساخته شده و از سه موتور شار-محور یاسا (Yasa axial-flux motors) بهره می‌برد؛ یک موتور در جلو و دو موتور در عقب. در مجموع، این تنظیمات در تست‌های اولیه بیش از 1341 اسب بخار قدرت تولید کرده است. این موتورهای نازک و سبک، نصف وزن موتورهای شعاعی معمولی را دارند اما گشتاور پیوسته بیشتری ارائه می‌دهند، به‌طوری‌که تنها محور عقب می‌تواند بیش از 800 اسب بخار قدرت را بدون گرم شدن بیش از حد تولید کند.

مرسدس-AMG کوپه چهار در برقی GT

بسته باتری تخت این خودرو به صورت ساختاری در کف متصل شده که مرکز ثقل را پایین‌تر از مدل‌های فعلی GT قرار داده و توزیع وزن نزدیک به 50:50 را هدف قرار داده است. معماری 800 ولتی و اینورترهای سیلیکون-کارباید، امکان شارژ با حداکثر توان 850 کیلووات را فراهم می‌کند که در صورت دسترسی به زیرساخت مناسب، حدود 400 کیلومتر (249 مایل) شعاع حرکتی را در تنها پنج دقیقه اضافه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

عملکرد پایدار و تجربه رانندگی هیجان‌انگیز

آنچه این خودرو را از سایر خودروهای برقی چند میلیون دلاری متمایز می‌کند، عملکرد پایدار آن است. در پیست ناردو، یک نمونه اولیه به مدت هشت روز متوالی با سرعت متوسط 300 کیلومتر بر ساعت (186 مایل بر ساعت) رانندگی کرد که شامل یک رکورد 24 ساعته با طی مسافت 5479 کیلومتر نیز بود. این آزمایش‌ها نشان داد که مدیریت باتری و حرارتی خودرو می‌تواند دورهای مکرر با حداکثر تلاش را بدون کاهش توان تحمل کند.

مرسدس-AMG کوپه چهار در برقی GT

برای حفظ تجربه رانندگی بی‌چون و چرای AMG، این خودرو به یک سیستم صدای فعال مجهز خواهد شد که صدای غرش V8 را شبیه‌سازی می‌کند. همچنین، تعویض دنده‌های شبیه‌سازی‌شده گشتاور را برای لحظه‌ای قطع می‌کنند تا حس تعویض دنده یک جعبه‌دنده دوکلاچه را تداعی کنند و به سمفونی صوتی مهندسی‌شده توسط مهندسان AMG بیفزایند.

جزئیات بیرونی نمایان شامل چراغ‌های روشنایی روز افقی و بسیار نازک، دستگیره‌های درب پاپ‌اوت و یک نوار چراغ عقب تمام عرضی هستند. یک شاسی‌بلند برقی بزرگ‌تر با همین پلتفرم نیز برای سال‌های 2027-2028 در نظر گرفته شده است. قیمت‌گذاری این مرسدس-AMG کوپه چهار در برقی GT هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که از قیمت 200,000 دلار مدل فعلی GT 63 S E Performance فراتر رود و آن را مستقیماً در برابر پورشه تایکان توربو GT و لوسید ایر سفایر قرار دهد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات