در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

الزام مایکروسافت برای رسیدن به سود ۳۰ درصدی ریشه‌ی اخراج‌های ایکس‌باکس است

گزارش‌ها حاکی از آن است که درخواست مایکروسافت (Microsoft) برای دستیابی به حاشیه‌ی سود ۳۰ درصدی ممکن است پشت تصمیمات اخیر آن در بخش گیمینگ در زمینه‌ی تعدیل نیرو، لغو پروژه‌ها و افزایش قیمت‌ها باشد. بر اساس گزارش‌های تازه، در پاییز ۲۰۲۳، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، ایمی هود (Amy Hood)، هدفی سراسری برای شرکت تعیین

گزارش‌ها حاکی از آن است که درخواست مایکروسافت (Microsoft) برای دستیابی به حاشیه‌ی سود ۳۰ درصدی ممکن است پشت تصمیمات اخیر آن در بخش گیمینگ در زمینه‌ی تعدیل نیرو، لغو پروژه‌ها و افزایش قیمت‌ها باشد.

بر اساس گزارش‌های تازه، در پاییز ۲۰۲۳، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، ایمی هود (Amy Hood)، هدفی سراسری برای شرکت تعیین کرده بود تا حاشیه‌ی سود ۳۰ درصدی را در تمام بخش‌ها محقق کند. طبق این گزارش، مایکروسافت به‌ جای عبارت «حاشیه‌ی سود» از اصطلاح Accountability Margins استفاده می‌کند که تاکید می‌کند که هر بخش (مثلا ایکس‌باکس) باید طوری عمل کند که ۳۰ درصد از درآمدش، سود خالص باشد

بر اساس اسناد دادگاه در سال ۲۰۲۳، حاشیه‌ی سود مایکروسافت در نه‌ماهه‌ی نخست سال مالی ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد بوده است. این عدد برای صنعت بازی معمول است، اما طبق گفته‌ی لیام دین (Liam Deane)، تحلیلگر ارشد شرکت اومدیا (Omdia)، حاشیه‌ی سود ۳۰ درصدی معمولا فقط در شرکت‌های با عملکرد بسیار بالا دیده می‌شود. بر اساس داده‌های جدید اومدیا، حاشیه‌ی سود ناخالص صنعت بازی در سال ۲۰۲۲ حدود ۹ درصد بوده و در سال ۲۰۲۴ به ۱۴ درصد رسیده است.

xbox

هدف ۳۰ درصدی باعث شده ایکس‌باکس برای رسیدن به آن از طریق اخراج کارکنان، بستن استودیوها و افزایش قیمت سخت‌افزار و اشتراک گیم پس اقدام کند. بیشتر این تغییرات از پاییز ۲۰۲۳ به بعد و پس از ابلاغ دستور هود انجام شد. برخی از تعطیلی‌ها به عملکرد مالی مرتبط بودند، اما برخی دیگر قبل از اینکه حتی بازی‌ها عرضه شوند، متوقف شدند. این وضعیت نگران‌کننده است، چون برای رسیدن به این هدف مالی ممکن است نیاز به اقدامات بیشتری باشد.

دین در گفت‌وگو با گیم دولوپر (Game Developer) توضیح داد:

حاشیه‌ی سود ۳۰ درصدی بسیار بالاتر از میانگین صنعت است، اما غیرممکن نیست. برای مثال، شرکت‌های نکسون (Nexon)، ان‌سی‌سافت (NCSoft) و سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در سال ۲۰۲۴ به این سطح رسیدند. با این حال، محاسبه‌ی سود بخش‌های مختلف در شرکت‌های بزرگ همیشه دقیق نیست، چون به نحوه‌ی تقسیم هزینه‌ها بین بخش‌ها بستگی دارد. بنابراین این عدد برای ایکس‌باکس بیشتر باید به‌ عنوان یک هدف داخلی در نظر گرفته شود، نه معیاری قابل‌مقایسه با شرکت‌های مستقل.

در نهایت، اگر می‌پرسید چرا هود و مدیران مایکروسافت چنین هدفی را تعیین کرده‌اند، احتمالاً به این دلیل است که سایر بخش‌های مایکروسافت سودآورتر از صنعت بازی هستند. دین افزود:

بیشتر بازارهایی که مایکروسافت در آن فعالیت دارد، سود بالاتری نسبت به بخش بازی دارند. بنابراین از دید مدیران ارشد شرکت، عملکرد بخش بازی همیشه کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

منبع: Game Developer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

نوشته الزام مایکروسافت برای رسیدن به سود ۳۰ درصدی ریشه‌ی اخراج‌های ایکس‌باکس است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

Sina Farahi

برچسب ها:
digikala

دیجی کالا

digikala
دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌های تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی.
مشاهده همه پست ها

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات