در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

پیکاپ نیسان ناوارا 2026 رونمایی شد؛ وانت جدید با ریشه‌های میتسوبیشی

نیسان ناوارا 2026، پیکاپ جدید و مورد انتظار نیسان، به‌تازگی با ریشه‌هایی از میتسوبیشی تریتون معرفی شده است. این وانت سایز متوسط، با تغییرات قابل توجهی در طراحی و مهندسی، آماده ورود به بازار می‌شود. این رویکرد اشتراک پلتفرم در دنیای پیکاپ‌های متوسط کاملاً رایج است؛ کمااینکه فورد رنجر و فولکس‌واگن آماروک نیز بر یک ...

نیسان ناوارا 2026، پیکاپ جدید و مورد انتظار نیسان، به‌تازگی با ریشه‌هایی از میتسوبیشی تریتون معرفی شده است. این وانت سایز متوسط، با تغییرات قابل توجهی در طراحی و مهندسی، آماده ورود به بازار می‌شود.

این رویکرد اشتراک پلتفرم در دنیای پیکاپ‌های متوسط کاملاً رایج است؛ کمااینکه فورد رنجر و فولکس‌واگن آماروک نیز بر یک اساس ساخته شده‌اند. نیسان با سرمایه‌گذاری بر پلتفرم مدرن میتسوبیشی تریتون 2023، توانسته ضمن کاهش هزینه‌های توسعه، محصولی رقابتی برای بازار جهانی عرضه کند.

طراحی متمایز و توسعه استرالیایی نیسان ناوارا 2026

نیسان فراتر از یک تغییر ساده در نشان تجاری عمل کرده و تلاش قابل توجهی برای ایجاد هویتی بصری مستقل برای ناوارا 2026 (Nissan Navara 2026) انجام داده است. نمای جلویی وانت با طراحی خشن‌تر و سه شکاف که یادآور نیسان ناوارا D21 است، از میتسوبیشی تریتون متمایز می‌شود. همچنین، امضای نوری “C” شکل در جلو و عقب، جلوه‌ای منحصربه‌فرد به آن می‌بخشد.

نیسان ناوارا 2026

این پیکاپ جدید در استرالیا تحت آزمایش‌های فشرده قرار گرفته و شرکت محلی Premcar مسئولیت بهینه‌سازی سیستم تعلیق آن را بر عهده داشته است. متخصصان مهندسی خودرو Premcar تمامی جنبه‌ها از رانندگی شهری و آفرود گرفته تا بکسل‌کردن و حمل بار کامل را ارزیابی کرده‌اند تا ناوارا قابلیت انجام طیف وسیعی از وظایف را داشته باشد.

مشخصات فنی و قابلیت‌های آفرود ناوارا 2026

نسخه‌های مختلفی از پیکاپ نیسان ناوارا 2026 معرفی شده‌اند. مدل PRO-4X با ظاهری خشن‌تر و قابلیت‌های آفرود بیشتر به نمایش گذاشته شده است. همچنین، نسخه مفهومی Warrior که در حال توسعه توسط Premcar است، بر پایه PRO-4X ساخته شده و شامل سیستم تعلیق ارتقاء یافته، رینگ‌های ۱۷ اینچی سفارشی با لاستیک‌های ۳۲ اینچی، گلگیرهای بزرگ‌تر، محافظت بیشتر از زیر بدنه و چراغ‌های اضافی می‌شود.

نیسان ناوارا 2026

پرچم‌دار این سری با ظرفیت بکسل ۳۵۰۰ کیلوگرم (۷,۷۱۶ پوند) و ردیف پهن‌تر عرضه می‌شود. در بازار استرالیا، تمام مدل‌های ناوارا با یک موتور ۲٫۴ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتن‌متر گشتاور (۳۴۷ پوند فوت) ارائه می‌شوند که این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. نسخه‌های پایین‌تر با دیفرانسیل عقب الکترونیکی قفل‌شونده و سیستم Easy 4WD عرضه می‌شوند، در حالی که مدل‌های ST-X و PRO-4X از سیستم پیشرفته‌تر Super 4WD با دیفرانسیل لغزش محدود تورسن بهره می‌برند.

نیسان ناوارا 2026

این وانت جدید به ۷ حالت رانندگی شامل Normal، Eco، Gravel، Snow، Mud، Sand و Rock مجهز شده است. تمام نسخه‌ها دارای فرمان برقی هستند. ظرفیت حمل بار ناوارا بسته به نسخه، از ۹۵۰ تا ۱۰۴۷ کیلوگرم (۲۰۹۴ تا ۲۳۰۸ پوند) متغیر است. تاکنون فقط مدل دوکابین (Double-cab) نمایش داده شده است.

بیشتر بخوانید

فضای داخلی و فناوری‌های ایمنی

فضای داخلی نیسان ناوارا شباهت زیادی به میتسوبیشی تریتون دارد، البته با نشان نیسان روی فرمان. تمام نسخه‌ها به نمایشگر لمسی ۹ اینچی و یک صفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی برای راننده در کنار دکمه‌های آنالوگ مجهز هستند. حفظ دکمه‌های فیزیکی دسترسی سریع‌تری را بدون حواس‌پرتی راننده فراهم می‌کند.

نیسان ناوارا 2026

این پیکاپ در زمینه فناوری‌های ایمنی و کمک‌راننده (ADAS) نیز حرفی برای گفتن دارد. سیستم‌های پیشرفته‌ای نظیر کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های جلوی خودکار، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، و پایش نقطه کور با دستیار تغییر لاین در آن گنجانده شده‌اند. همچنین، دستیار اضطراری حفظ مسیر و یک عملکرد اضطراری برای جلوگیری از شتاب‌گیری ناخواسته در صورت فشردن اشتباه پدال نیز در این مجموعه موجود است.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات