نیسان در زمینه قابلیت اطمینان شهرت متفاوتی دارد. آیا این خودروها پس از ۱۶۰ هزار کیلومتر همچنان قابل اعتمادند؟ نظر مالکان را بخوانید.
قابلیت اطمینان خودروهای نیسان پس از طی مسافتهای طولانی، موضوعی با نظرات گوناگون است که عمدتا به مدل، سال ساخت و نگهداری آن بستگی دارد. این بررسی با تمرکز بر تجربیات مالکان و کارشناسان، وضعیت نیسانهای با کارکرد بالا را روشن میکند.
نقاط ضعف نیسان (که برخی واقعا بد نیستند)
مدلهای تولید شده از اواخر دهه ۲۰۰۰ تا اواسط دهه ۲۰۱۰ اغلب بررسیهای متفاوتی دریافت میکنند. برخی مالکان و کارشناسان درباره مدلهایی مانند روگ (Rogue) یا سنترا (Sentra) دیدگاههای متناقضی دارند: یا برای صدها هزار کیلومتر عالی عمل میکنند یا گیربکس CVT آنها دچار مشکل میشود. این موضوع بیشتر به نگهداری دقیق وابسته است؛ مشکل گیربکس CVT در صورت سرویسهای منظم و جلوگیری از دور موتور بالا (برای کاهش فشار) کمتر بروز میکند. صدای ناله با فرکانس بالا معمولا نشانه خرابی CVT است.
موتورهای این برند نیز، بهخصوص در سالهای اخیر، وضعیت یکسانی ندارند. برخی موتورها مانند موتور جدید VC-Turbo با فشردهسازی متغیر، به دلیل نقصهای ساخت، با بازخورد منفی مشتریان و کارشناسان روبرو شدهاند که منجر به فراخوان بیش از ۴۰۰,۰۰۰ خودرو شد. در مقابل، خانواده موتورهای VQ از سوی کارشناسان و مالکان به دلیل قابلیت اطمینان بالا مورد ستایش قرار میگیرند. این تفاوتها ارزیابی یک خودرو را تنها با توجه به کیلومترشمار دشوار میسازد. بهطور خلاصه، بزرگترین نقطه ضعف در شهرت آن در قابلیت اطمینان، پراکندگی آن است و بیشتر به یافتن خودرویی با قطعات مناسب و نگهداری صحیح بستگی دارد.
نقاط قوت نیسان
با وجود برخی موتورهای شناختهشده با مشکلات قابلیت اطمینان، این شرکت بهطور کلی در بخش موتورها شهرت بدی ندارد. خانواده موتورهای VQ که از سال ۱۹۹۴ در خدمت هستند و چندین مدل مشهور این خودروساز را تامین کردهاند، نمونهای برجسته هستند که مالکان بهطور مرتب از پیمایشهای بسیار بالا گزارش میدهند. موتورهای تخصصیتر مانند نمونههای موجود در GT-R نیز امتحان خود را پس دادهاند، با مالکان زیادی که کارکردهای بالا را در این خودروهای عملکردی به نمایش گذاشتهاند. سایر موتورهای VR مانند VR30 نیز قابلیت اطمینان خوبی دارند.
علاوه بر این، بهجز گیربکسهای CVT، بیشتر گزینههای پیشرانه این خودروها از شهرت خوبی برخوردارند و مالکان در خودروهایی با گیربکس دستی مانند سنترا (Sentra) و گیربکسهای اتوماتیک واقعی در کامیونهایی مانند پثفایندر (Pathfinder) و فرانتیر (Frontier)، صدها هزار کیلومتر را طی کردهاند. حتی گیربکسهای CVT نیز همیشه مشکلساز نیستند و بسیاری از مالکان هرگز با مشکلاتی که دیگران گزارش میدهند، مواجه نمیشوند.
در نهایت، خبرهای خوبی نیز در بخش برق و الکترونیک، سیستم تعلیق و دنده وجود دارد، به طوری که مشکلات کمی در این زمینهها گزارش شده است. خودروهای برقی این شرکت، مانند لیف (Leaf) نیز به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان عالی مورد تحسین قرار میگیرند، این نشان میدهد که مسائل مربوط به قابلیت اطمینان این برند تقریبا منحصرا حول محور پیشرانهها متمرکز است و سایر عوامل مانند ترمزها، قطعات الکترونیکی و شاسی در هیچ انتقادی مطرح نشدهاند.



0 نظرات