سامسونگ به تازگی با انتشار بهروزرسانی جدیدی، نمایش تبلیغات در یخچال های هوشمند خود را در ایالات متحده آغاز کرده است. این اقدام برخلاف اظهارات قبلی این شرکت است.
این حرکت در راستای استراتژی «نمایشگر در همه جا» سامسونگ قرار میگیرد که پیش از این نیز در تلویزیونهای هوشمندش دیده شده بود. کاربران با واکنشهای متفاوتی به این خبر روبرو شدهاند و این مسئله نگرانیهایی را در مورد حریم خصوصی و تجربه کاربری ایجاد کرده است. به نظر میرسد این برنامهی آزمایشی، بخشی از تلاش شرکت برای افزایش ارزشافزوده و درآمدزایی از محصولات خود است.
پایان دوران یخچالهای بدون تبلیغ: آغاز پخش آگهی در نمایشگر خانگی
سامسونگ برای اولین بار با یک بهروزرسانی نرمافزاری جدید، شروع به نمایش تبلیغات و آگهیهای منتخب روی نمایشگر یخچالهای Family Hub (فامیلی هاب) خود در آمریکا کرده است. این در حالی است که سامسونگ در ماه آوریل به رسانهها اعلام کرده بود «هیچ برنامهای» برای نمایش تبلیغات در یخچال های هوشمندش ندارد.
این شرکت، برنامه جدید خود را «آزمایشی» مینامد و مدعی است که این طرح برای «تقویت ارزش» داشتن یخچال هوشمند سامسونگ است. سامسونگ در بیانیهای به اندروید آتوریتی گفته: «سامسونگ به نوآوری و افزایش ارزش روزمره برای مشتریان لوازم خانگی خود متعهد است. به عنوان بخشی از تلاشهای مستمرمان برای تقویت این ارزش، ما در حال اجرای یک برنامه آزمایشی برای ارائه پروموشن و تبلیغات منتخب در برخی مدلهای یخچال Family Hub سامسونگ در بازار ایالات متحده هستیم.»
نحوه نمایش تبلیغات در یخچال های سامسونگ: جزئیات برنامه آزمایشی
بر اساس این برنامه آزمایشی، یخچالهای Family Hub در آمریکا یک بهروزرسانی نرمافزاری (OTN) دریافت خواهند کرد که شامل شرایط و ضوابط جدید و همچنین سیاست حفظ حریم خصوصی میشود. نمایش تبلیغات در یخچال های سامسونگ فقط روی «صفحه پوششی» (Cover Screen) یخچال نمایش داده میشود؛ این صفحه زمانی فعال میشود که نمایشگر یخچال در حالت idle (عدم استفاده) باشد.
- قابلیت AI Vision Inside یخچال های سامسونگ، هوش مصنوعی را به آشپزخانه میآورد
- یخچال های جدید سامسونگ با صفحه نمایش و قابلیت AI Vision Inside معرفی شدند
- زندگی هوشمندتر و آسانتر با یخچال RF71DG سامسونگ
فرمت طراحی تبلیغات ممکن است بسته به گزینههای شخصیسازی Cover Screen متفاوت باشد. نکته مهم این است که تبلیغات هنگام نمایش «حالت هنری» (Art Mode) یا آلبومهای عکس ظاهر نخواهند شد. سامسونگ همچنین اشاره کرده که کاربران میتوانند تبلیغات را از Cover Screen حذف کنند، به این معنی که آن تبلیغ خاص در طول دوره کمپین دوباره نمایش داده نخواهد شد.
این خبر ابتدا در ردیت منتشر شد و با ناباوری کاربران همراه بود. با این حال، با توجه به استراتژی «نمایشگر در همه جا» سامسونگ برای لوازم خانگی، این اقدام قابل پیشبینی بود. سامسونگ ۱۰ سال پیش نیز شروع به قرار دادن تبلیغات در تلویزیونهای هوشمند قدیمی خود کرده بود و سابقه مشابهی دارد.
0 نظرات