در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

فروش گوشی‌های 5G برای اولین بار از مدل‌های 4G پیشی گرفت

گوشی‌های هوشمند فایو جی (5G) در سال‌های اخیر با هیاهو و سروصدای زیاد وارد بازار شدند و به نظر می‌رسد این تبلیغات وسیع بالاخره نتیجه داده است. گزارش اخیر Counterpoint Research نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند فایو جی در ژانویه 2022 برای اولین بار در سراسر جهان از فروش گوشی‌های فور جی (4G) پیشی

گوشی‌های 5G

گوشی‌های هوشمند فایو جی (5G) در سال‌های اخیر با هیاهو و سروصدای زیاد وارد بازار شدند و به نظر می‌رسد این تبلیغات وسیع بالاخره نتیجه داده است. گزارش اخیر Counterpoint Research نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند فایو جی در ژانویه 2022 برای اولین بار در سراسر جهان از فروش گوشی‌های فور جی (4G) پیشی گرفته است. در این گزارش اشاره شده که گوشی‌های هوشمند فایو جی اکنون 50 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند که بیشتر از فروش گوشی‌های فور جی است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

نقش تأثیرگذار آیفون 12 در افزایش فروش گوشی‌های فایو جی

گزارش Counterpoint Research نشان می‌دهد که آمریکای شمالی و اروپای غربی به ترتیب 73 و 76 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند فایو جی را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، یکی از مدل‌هایی که تأثیر به سزایی در افزایش فروش گوشی‌های فایو جی داشته، آیفون 12 است که اولین آیفون اپل با پشتیبانی از فایو جی محسوب می‌شود. انتظار می‌رود در آینده نیز همچنان به فروش گوشی‌های فایو جی در مناطق مذکور افزوده شود.

آیفون 12

چین با سهم 84 درصدی خود از بازار در ژانویه 2022 بیشترین میزان نفوذ فایو جی را در سطح جهان داشته است. دلیل این مسئله نیز گرایش سریع و گسترده اپراتورهای مخابراتی این کشور به سمت فناوری فایو جی در کنار عرضه گوشی‌های هوشمند فایو جی با قیمت رقابتی در این بازار بزرگ ارزیابی شده است.

معرفی گوشی‌های هوشمند فایو جی مقرون به صرفه با پردازنده‌های مدیاتک و کوالکام هم در پیشی گرفتن فروش مدل‌های فایو جی بسیار مؤثر بوده و این گوشی‌ها یک پنجم فروش از فروش کل گوشی‌های فایو جی در ماه ژانویه را به خود اختصاص دادند.

در گزارش Counterpoint Research همچنین آمده است: “آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکای لاتین مناطق بعدی هستند که سازندگان گوشی تمرکز زیادی برای افزایش نفوذ فایو جی در آن‌ها دارند. گوشی‌هایی با رده قیمت کمتر از 150 دلار در این مناطق بسیار پرطرفدار هستند و این رده در حال حاضر تحت سلطه گوشی‌های فور جی است. بنابراین، تولید مدل‌های مقرون به صرفه فایو جی می‌تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مناطق مذکور مواجه شود.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات