پس از انتشار خبری درباره واگذاری شرکت ایران خودرو به شرکت قطعهسازی کروز، حالا شرکت کروز جوابیهای را برای گجت نیوز ارسال کرده که در ادامه میتوانید آن را مطالعه میکنید.
همانطور که از آخرین اخبار خودرو مطلع هستید، شرکت کروز رسما بهعنوان مالک جدید ایران خودرو معرفی شده است. در روز شنبه 20 بهمن ماه 1403، مطلبی در گجت نیوز منتشر کردیم که در آن، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد شرکت کروز برای تصاحب ایران خودرو، تبانی کرده است. این مطلب صرفا نقل قولی از عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود. حالا شرکت قطعهسازی کروز جوابیهای را برای گجت نیوز ارسال کرده که بر اساس قانون مطبوعات، اخلاق حرفهای و وجدان رسانهای، وظیفه خود میدانیم که این جوابیه را منتشر کنیم.
متن جوابیه شرکت قطعه سازی کروز در رابطه با خبر مذکور به شرح زیر است:
بساط تهمت و افترا تا چه زمانی پهن خواهد بود؟
در روزهای گذشته، تارنمای خبری گجت نیوز، در بازنشر یک مناظره تلویزیونی و به نقل از یک نماینده مجلس، اتهاماتی را به شرکت کروز وارد ساخته است. با توجه به خلاف واقع بودن آن، نکات ذیل به استحضار میرساند و انتظار میرود تا وفق ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به نشر این جوابیه؛ مطابق ضوابط مندرج در قانون، اقدام فرمایید:
1. شرکت کروز، به عنوان شرکتی مستقل و مشخص، هیچ سهمی در شرکت ایران خودرو هیچگاه نداشته است. شرکت کروز صرفا شرکتی قطعهساز است که تلاش میکند تا با داخلی سازی قطعات با بالاترین کیفیت ممکن، برای خودکفایی صنعت خودرو کشور گام بردارد. از همین رو ادعاهایی نظیر «واگذاری شرکت ایران خودرو به کروز» از اساس کذب است.
2. سهام شرکت ایران خودرو، در دهه 1380 و در راستای اصل 44، به صورت بلوکی، از طریق مزایده در بازار سرمایه، عرضه شده است و خریداران آن، کنسرسیوم بخش خصوصی با مشارکت سرمایهگذاران حقوقی مختلف بوده است. در نتیجه بحث در مورد اهلیت شرکت کروز برای تصدی شرکت ایران خودرو نیز از اساس «بلاموضوع» است.
3. برای تنویر افکار عمومی به اطلاع میرساند طرح این ادعا که خرید سهام در ازای تهاتر بدهی شرکت ایران خودرو به شرکت کروز بوده است، از اساس کذب است! هرکسی که اندک آشنایی با بازار سرمایه و شیوه خرید و فروش سهام داشته باشد، میداند که این امر ناممکن است! اساسا خرید بلوکی سهام، ساز و کار مشخص خود را دارد و نمیشود یک خریدار، سهام شرکتی را با بدهی شرکتی ثالث تهاتر کند!
4. در این اظهارات، اتهاماتی به شرکت کروز منتسب میشود. این ادعا که منجر به اتهام و تشکیل پرونده گردیده، اکنون در دادگاه صالحه در حال بررسی است و در آخرین تحول، همانطور که قاضی محترم پرونده در آخرین اظهار نظر مورخه 25 شهریور ماه سال جاری، رسما اعلام کرده است «به دلیل اختلاف نظری که بین ضابط و دادگاه در رابطه با این پرونده وجود داشته است، دادگاه تصمیم گرفت تا موضوع اتهامات را به هیات کارشناسی محول و ارجاع دهد». در نتیجه تاکید میشود تا به امروز شرکت کروز در این پرونده هیچ محکومیتی نداشته است و تا زمان اثبات یک تخلف در دادگاه صالحه، محاکمه یک شرکت در برابر افکار عمومی و صدور رای در برابر دوربینها، نه اخلاقی، نه شرعی، نه عرفی و نه قانونی است.
5. ادعای خلاف واقع دیگر، ادعای خرید اقلام خارجی از چین و تغییر لیبل و بستهبندی و فروش آن به شرکت ایران خودرو به 6 برابر قیمت است! اولا این اظهارات کاملا خلاف واقع صرفا یک اظهارنظر بدون اثبات در یک دادگاه صالحه است که مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن؛ این نوع اظهارات بیپایه و اساس، توهین به تلاشهای شبانهروزی 14 هزار پرسنل خدوم و فداکار شرکتی است که در خط مقدم تحریمشکنی ایستادهاند و در حال تلاش و مجاهدت برای خودکفایی صنعت خودروی کشور هستند. شرکت کروز اگرچه برای تولید قطعات، نیازمند برخی مواد خام و قطعات حساس و پیچیده الکترونیکی است، اما فرایند تولید کل قطعات، حتی پیچیدهترین و دشوارترین قطعات نظیر ECU و ایربگ را به صورت تمام و کمال و با پیشرفتهترین تجهیزات ممکن، در کارخانههای خود به انجام میرساند.
6. برای اثبات رد این ادعا، توصیه میشود دوستان رسانه وزین گجت نیوز، به همراه فردی که مصاحبه را از ایشان نقل نمودهاید از نزدیک از خطوط تولید شرکت کروز بازدید فرمایید تا بیشتر با تلاش 14000 نفری همکاران ما برای تولید قطعات خودرو که در سختترین شرایط جنگ اقتصادی علیه مردم ایران صورت میگیرد، آشنا شوید.
7. شرکت کروز هم اکنون بیش از 14 هزار نفر پرسنل شاغل دارد که 9500 نفر از این تعداد را بانوان شاغل تشکیل میدهند. این شرکت با سابقه نزدیک به سه دهه در تولید قطعات خودرو و با پیشینه 43 سال فعالیت در بخش صنعت، میلیونها قطعه را در 15 گروه محصولی تولید و به بازار عرضه میکند. لازم به ذکر است که این شرکت در سال 1390، با تاسیس اولین مرکز تحقیق نوآوری حوزه الکترونیک خودرو؛ با سرمایهگذاری 3 میلیون دلاری و جذب 250 نفر از نخبگان دانشگاهی، پیشگام توسعه صنعت قطعهسازی کشور در سطح استانداردهای جهانی بوده است. همچنین این شرکت در بیش از یک دهه گذشته، با همکاری 305 شرکت ایرانی، توانسته است نزدیک به 5000 قطعه مورد نیاز برای تولید قطعات خودرو را داخلی سازی کرده و موجب اشتغال غیرمستقیم نزدیک به 21 هزار نفر در این شرکتها شود. تمامی این آمارها نشان از تلاشهای شبانهروزی شرکت کروز برای تولید قطعات با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز جهان دارد.
0 نظرات