در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

کوپرا تیندایا؛ کانسپت جدید و دیوانه‌وار با طراحی شبیه به بت‌موبیل

کوپرا تیندایا با طراحی دیوانه‌وار و الهام گرفته از بت‌موبیل در نمایشگاه مونیخ معرفی شد. با این کانسپت جدید و آینده‌نگرانه اسپانیایی‌ها بیشتر آشنا شوید. کوپرا تیندایا به عنوان جدیدترین و بزرگ‌ترین خودرو مفهومی این برند اسپانیایی با طراحی جسورانه و خطوطی شبیه به اتومبیل بتمن (بت موبیل) در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد. این ...

کوپرا تیندایا با طراحی دیوانه‌وار و الهام گرفته از بت‌موبیل در نمایشگاه مونیخ معرفی شد. با این کانسپت جدید و آینده‌نگرانه اسپانیایی‌ها بیشتر آشنا شوید.

کوپرا تیندایا به عنوان جدیدترین و بزرگ‌ترین خودرو مفهومی این برند اسپانیایی با طراحی جسورانه و خطوطی شبیه به اتومبیل بتمن (بت موبیل) در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد. این زیرمجموعه نوپای فولکس‌واگن و سئات که در سال ۲۰۱۸ به یک برند مستقل تبدیل شد، با این کانسپت نشان داد که برنامه‌های بزرگی برای آینده دارد.

کوپرا در این رویداد نه تنها از یک خودروی خیره‌کننده پرده‌برداری کرد بلکه با شعار نه به راننده، نه به کوپرا، مخالفت صریح خود را با فناوری خودروهای خودران اعلام کرد.

معرفی کانسپت جدید کوپرا تیندایا

این خودروی مفهومی که نام خود را از کوهی در جزایر قناری گرفته است بزرگ‌ترین محصول کوپرا تا به امروز محسوب می‌شود. طراحی جلوی خودرو در نگاه اول آشفته اما زیبا به نظر می‌رسد. خطوط طراحی پارامتریک به جهات مختلفی کشیده شده‌اند اما تیم طراحی کوپرا به خوبی توانسته انسجام بصری آن را حفظ کند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کانسپت، ستون فقرات آلومینیومی است که با چاپ سه‌بعدی ساخته شده و روی سقف امتداد دارد. این المان به سقف اجازه باز شدن می‌دهد و روح آزاد برند کوپرا را به نمایش می‌گذارد. رنگ خاکستری متالیک مات بدنه و رینگ‌های عظیم ۲۳ اینچی، ظاهر تهاجمی و آینده‌نگرانه این خودرو را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید

کابین آینده‌نگرانه و تعاملی

در داخل کابین، کوپرا تیندایا از یک چیدمان ۲+۲ با صندلی‌هایی ساخته شده از مواد پایدار بهره می‌برد. فرمان یوک با کنترلرهای شبیه به دسته‌های بازی و یک نمایشگر بزرگ مرکزی، حس یک خودروی مفهومی را کاملا القا می‌کند. کوپرا یک رابط کاربری تعاملی به نام جواهر را نیز معرفی کرده است که ارکستری یکپارچه از نور، صدا و تصاویر دیجیتال را ارائه می‌دهد.

کوپرا علیه خودروهای خودران؛ راننده حذف نمی‌شود

مارکوس هاوپت، مدیرعامل موقت کوپرا، در این رویداد تاکید کرد که این شرکت نمی‌تواند دنیایی بدون راننده را تصور کند. او گفت اگر ما احساسات، شور و اشتیاق را از دست بدهیم، انسانیت خود را از دست می‌دهیم. این موضع‌گیری جسورانه، کوپرا را از بسیاری از خودروسازان که به سمت رانندگی خودکار حرکت می‌کنند متمایز می‌کند و تمرکز آن بر لذت رانندگی را نشان می‌دهد.

برنامه‌های آینده و دیگر محصولات کوپرا

کوپرا در مونیخ از نسخه‌های ویژه Tribe برای مدل‌های ترامار، فورمنتور و لئون نیز رونمایی کرد. علاوه بر این، نسخه استتار شده مدل تولیدی راوال (Raval) که اولین عضو خانواده خودروهای برقی شهری این برند خواهد بود به نمایش درآمد. این شرکت با رشد فروش ۳۶ درصدی در سال ۲۰۲۵، به دنبال گسترش بازارهای خود در خاورمیانه است اما هنوز خبری از عرضه محصولات آن در آمریکا نیست.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات