در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

آیفون 15 پرو به دوربین زیر نمایشگر مجهز خواهد بود

اپل با آیفون 10 برای اولین بار بریدگی نمایشگر را وارد دنیای گوشی‌های هوشمند کرد. نوع جدیدی از سبک طراحی که با وجود جذابیت اولیه خود و تأثیری که در کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر داشت، صفحه نمایش را از حالت یکپارچه و متقاون خود خارج می‌کند و از همین رو بسیاری از تولید کنندگان در

آیفون 15 پرو

اپل با آیفون 10 برای اولین بار بریدگی نمایشگر را وارد دنیای گوشی‌های هوشمند کرد. نوع جدیدی از سبک طراحی که با وجود جذابیت اولیه خود و تأثیری که در کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر داشت، صفحه نمایش را از حالت یکپارچه و متقاون خود خارج می‌کند و از همین رو بسیاری از تولید کنندگان در فکر یافتن رهایی برای حذف آن هستند. در حالی که حفره نمایشگر و حتی دوربین زیر نمایشگر این روزها جای بریدگی را در اکثر گوشی‌های اندرویدی گرفته‌اند، اپل همچنان این بریدگی را در آیفون‌های خود دارد و تنها موفق شده تا در نسل جدید،‌ اندازه آن را کمی کوچک‌تر کند!

پیش از این شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص تمایل اپل برای استفاده از دوربین زیر نمایشگر مطرح شده اما گفته می‌شود که این شرکت هنوز از کیفیت فناوری‌های فعلی در این زمینه راضی نیست و برای همین همچنان بریدگی را حفظ کرده است. اما اگر گزارش جدید نشریه‌های کره‌ای صحت داشته باشد، سال آینده بالاخره می‌توانیم دوربین زیر نمایشگر را در گوشی‌های آیفون ببینیم.

به گزارش نشریه کره‌ای TheElec، سامسونگ دیسپلی و OTI Lumionics در حال آماده‌سازی نسل جدیدی از دوربین‌های زیر نمایشگر هستند که قرار است در سال 2023 برای اولین بار در گلکسی زد فولد 5 به کار گرفته شده و سپس در آیفون 15 پرو نیز استفاده شود.

آیفون 15 پرو

ظاهراً OTI Lumionics توانسته نسل جدیدی از مواد الگوی کاتد آلی (CPM) را توسعه دهد که “پنجره‌های شفاف میکروسکوپی را در لایه‌های کاتد و پیکسل OLED باز می‌کند”. این پنجره‌ها نیز به نوبه خود صفحه نمایش را کاملاً شفاف می‌کنند و به اپل اجازه می‌دهد تا سنسورهای FaceID خود را زیر نمایشگر قرار دهد. سنسور مادون قرمز نیز هنگام باز کردن قفل صفحه نمایش به طور معمول عمل کرده و به این ترتیب صفحه نمایشی کاملاً بدون بریدگی و حفره را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

البته تا قبل از سال 2023 و حذف کامل بریدگی نمایشگر، گفته می‌شود که در آیفون 14 پرو نیز اپل به جای بریدگی بزرگ فعلی از یک طراحی جدید استفاده خواهد کرد که احتمالاً‌ ترکیبی از حفره دوربین و بریدگی کوچک خواهد بود. به هر حال، باید منتظر ماند و دید بالاخره بعد از سال‌ها، این شرکت می‌تواند از سبک طراحی خاصی که خودش زمانی معرفی کرده بود، خلاص شود یا نه!

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات