در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

آپدیت تلگرام 8.6 منتشر شد؛ مدیریت دانلودها و ویرایش آلبوم ها

تلگرام باز هم یک به‌روزرسانی جدید منتشر و قابلیت‌های بیشتری را به پیام‌رسان خود اضافه کرده است. در آپدیت جدید تلگرام شاهد اضافه شدن کنترل بیشتر بر دانلودها، امکان به‌اشتراک‌گذاری سریع اسناد، تغییر آرایش آلبوم عکس و ویدیو قبل از ارسال آن و تبدیل کانال تلگرامی به یک ایستگاه پخش تلویزیونی هستیم. در ادامه با

آپدیت تلگرام 8.6

تلگرام باز هم یک به‌روزرسانی جدید منتشر و قابلیت‌های بیشتری را به پیام‌رسان خود اضافه کرده است. در آپدیت جدید تلگرام شاهد اضافه شدن کنترل بیشتر بر دانلودها، امکان به‌اشتراک‌گذاری سریع اسناد، تغییر آرایش آلبوم عکس و ویدیو قبل از ارسال آن و تبدیل کانال تلگرامی به یک ایستگاه پخش تلویزیونی هستیم. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

مدیریت دانلود

کاربران تلگرام می‌توانند فایل‌هایی تا حجم 2 گیگابایت را توسط این پیام‌رسان ارسال کرده و به اشتراک بگذارند. با اینکه برای هر فایل محدودیت حجم 2 گیگابایتی در نظر گرفته شده اما در تعداد فایل‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا دانلود فایل در تلگرام از جذابیت زیادی برخوردار باشد. توسعه دهندگان این اپ نیز با توجه به همین موضوع، در آپدیت جدید اقدام به اضافه کردن یک بخش ویژه برای مدیریت دانلودها کرده‌اند.

مدیریت دانلود

از این پس هنگام دانلود فایل در تلگرام، یک آیکون در بالا و کنار نوار جستجو ظاهر می‌شود که با کلیک کردن بر روی آن می‌توانید وارد تب مدیریت دانلود شوید. البته، این تب در کنار سایر تب‌ها در دسترس است و همواره می‌توانید به آن سر بزنید.

در صفحه مدیریت دانلود می‌توانید تمامی فایل‌هایی را که در حال دانلود هستند مشاهده کرده و هر کدام را که مایل بودید متوقف کرده و یا دوباره شروع کنید. همچنین می‌توانید برای دانلودهای خود اولویت تعیین کرده و به این ترتیب فایل‌های مهم را زودتر از بقیه دریافت کنید.

منوی جدید برای ضمیمه کردن فایل

از این پس هنگام ارسال همزمان تعدادی عکس یا ویدیو به شکل یک آلبوم، می‌توانید ترتیب چینش فایل‌ها را هم خودتان مشخص کنید. برای این منظور، بعد از اینکه تصاویر و ویدیوهای مدنظر خود را انتخاب کردید، بر روی عبارت “selected ” در بالای صفحه لمس کنید (منظور از … تعداد فایل‌ها است، مثلاً 3 selected). با این کار، صفحه‌ای باز می‌شود که شکل نهایی آلبوم را برای شما نشان می‌دهد و شما می‌توانید قبل از ارسال آن، چینش عکس‌ها و ویدیوها را تغییر داده یا برخی را حذف کنید.

منوی جدید برای ضمیمه کردن فایل

در ضمن، در سیستم عامل آی او اس هم منوی ضمیمه کردن فایل به کلی تغییر کرده تا شبیه به نسخه اندرویدی شود. دسترسی به دوربین هم از داخل گالری بسیار راحت‌تر و شکیل‌تر شده و یک تب ویژه برای دسترسی راحت‌تر به فایل‌ها و عکس‌ها در نظر گرفته شده است.

نیمه شفاف شدن رابط کاربری در اندروید

تغییر گرافیکی جدیدی که در نسخه اندرویدی جدید تلگرام اعمال شده، نیمه شفاف شدن برخی بخش‌های رابط کاربری مانند سربرگ برنامه است. همان‌طور که در تصویر متحرک زیر هم مشاهده می‌کنید، هنگام اسکرول کردن صفحه قسمت بالایی برنامه محتوای زیرین خود را تا حدودی نمایان می‌کند و دیگر مانند سابق یک رنگ ساده و خشک ندارد.

نیمه شفاف شدن رابط کاربری

شایان ذکر است که این قابلیت از ماه ژوئن 2021 در نسخه آی او اس وجود داشت و در آپدیت جدید برای اندروید هم در دسترس قرار گرفته است.

بازطراحی صفحه ورود

صفحه ورود اولیه یا لاگین کردن به تلگرام هم در به‌روزرسانی جدید تغییر کرده و جذاب‌تر از قبل شده است. در نسخه اندرویدی افکت‌ها و انیمیشن‌های جدیدی به این بخش اضافه شده و در نسخه مک او اس هم کد QR در صفحه ورود، با افکتی مشابه فیلم ماتریکس تزئین شده است.

بازطراحی صفحه ورود

شایان ذکر است که اپلیکیشن تلگرام امکان استفاده همزمان از چند اکانت با چند شماره تلفن متفاوت را می‌دهد.

لینک مستقیم به شماره تلفن شما

پیام‌رسان تلگرام این امکان را برای کاربران خود مهیا کرده که از طریق بخش تنظیمات، یک نام کاربری برای خود ایجاد کرده و بدون اینکه نیازی به دادن شماره تلفن خود داشته باشند، آدرس تلگرام خود را در اختیار دیگران قرار دهند. در واقع، کافیست تا لینکی به فرمت t.me/username را برای افراد ارسال کنید تا از طریق آن بتوانند مستقیماً وارد گفتگو با شما بشوند (به جای username نام کاربری شما قرار می‌گیرد).

اما تغییری که در به‌روزرسانی جدید رخ داده این است که از این پس می‌توانید به جای نام کاربری از شماره تلفن خود هم استفاده کنید. در واقع، لینک با فرمت t.me/+123456789 هم کاملاً معتبر خواهد بود و افراد از این طریق این لینک هم می‌توانند وارد چت تلگرامی با شما شوند (شماره تلفن حتماً باید با کد بین المللی درج شود که برای ایران 98+ است).

نیازی به گفتن نیست که لینک به شماره تلفن در صورتی کار خواهد کرد که در بخش تنظیمات حریم خصوصی تلگرام، امکان نمایش شماره تلفن برای دیگران را فعال کرده باشید.

استریم کردن داخل تلگرام از طریق اپ‌های دیگر

این روزها استریم کردن به یک فعالیت پرمخاطب تبدیل شده و از گیمرها و بلاگرها گرفته تا فعالان حوزه خبر، تلاش می‌کنند تا از طریق استریم کردن محتوا و پخش زنده ویدیوهای خود با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند. در این بین، تلگرام یکی از بسترهای مناسب برای این کار است و قابلیت‌های آن با به‌روزرسانی جدید بسیار بیشتر هم شده است.

استریم کردن داخل تلگرام

در آپدیت جدید تلگرام پشتیبانی از ابزارهای استریم مختلفی مانند OBS Studio و  XSplit Broadcaster اضافه شده و می‌توانید از این ابزارها برای اضافه کردن طرح‌های جذاب بر روی استریم‌های خود استفاده کنید. در واقع، از این پس به سادگی می‌توانید کانال تلگرامی خود را به یک ایستگاه پخش تلویزیونی تبدیل کنید!

برای استریم کردن از طریق ابزارهای مذکور، کافیست تا یک چت ویدیویی جدید در گروه یا یک استریم زنده در کانال تلگرامی خود ایجاد کرده و سپس با زدن بر روی گزینه “Start With” و وارد کردن مشخصات ابزار استریم مورد نظر، از قابلیت‌های آن در تلگرام استفاده کنید.

بد نیست بدانید که برای بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت کار، تلگرام استفاده از رمزگذاری x264 را در OBS Studio پیشنهاد می‌کند. در ضمن، مخاطبان شما هم برای دیدن استریم‌ها باید به آخرین نسخه تلگرام آپدیت کرده باشند.

صفحات t.me جدید

همان‌طور که در بالا هم اشاره شد، لینک‌هایی که با t.me شروع می‌شوند (مانند t.me/durov) امکان ورود به صفحه چت و یا مشاهده کانال عمومی را حتی برای کسانی که در تلگرام عضو نیستند، مهیا می‌کنند. این صفحات که به نوعی یک پیش نمایش از کانال تلگرامی محسوب می‌شوند، در به‌روزرسانی جدید بسیار زیباتر و کامل‌تر از قبل شده‌اند و بسیاری از افکت‌ها و تنظیمات گرافیکی کانال اصلی، مانند تصویر زمینه، در نسخه پیش نمایش آن هم اعمال شده است.

نظر شما در مورد به‌روزرسانی جدید تلگرام چیست؟ به نظرتان چه قابلیت‌های دیگری باید به این اپلیکیشن پیام‌رسان اضافه شود؟ نظرات خود را حتماً از طریق بخش کامنت‌ها با دیجی رو در میان بگذارید.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات