تویوتا سنچوری کوپه، اولین خودرو از برند فوق لوکس جدید تویوتا، با هدف رقابت با رولزرویس و بنتلی در نمایشگاه جابجایی ژاپن معرفی شد.
تویوتا Century که دههها بهعنوان یک سدان لوکس و پنهان در ژاپن شناخته میشد، اکنون با معرفی مدل جدید کوپه و تبدیل شدن به یک برند مستقل، وارد عرصه جهانی شده است. این خودرو لوکس دو درب، ترکیبی از قدرت شاسیبلند و ظرافت کوپه را به نمایش میگذارد.
تجدید حیات یک برند لوکس ژاپنی
تویوتا رسما تایید کرده که تویوتا سنچوری به یک برند فوق لوکس مستقل تبدیل خواهد شد و اولین محصول آن، کانسپت کوپه سنچوری (Toyota Century Coupe Concept) است. این گرند تورر چشمگیر و مرتفع، آشکارا رولزرویس و بنتلی را هدف قرار داده است.
بر خلاف سنت دیرینه سنچوری که یک لیموزین تشریفاتی و محافظهکار بود، این کانسپت جدید بهجای سدان، یک کوپه کراساوور دو درب معرفی شده است. طراحی آن شامل جلوپنجره عظیم و نورانی، چراغهای LED چهارگانه و خط سقف فستبک است که قدرت شاسیبلند را با ظرافت کوپه درهم آمیخته است.
رقابت با بزرگان دنیای خودروهای اشرافی
تویوتا هنوز جزئیات کامل فنی این خودرو لوکس را فاش نکرده، اما انتظار میرود تویوتا سنچوری کوپه با پیشرانههای هیبریدی یا تمام الکتریکی عرضه شود که احتمالا از پلتفرمهای پیشرفته لکسوس بهره میبرد. فضای داخلی آن نیز بر اساس فلسفه «اوموتهناشی» (Omotenashi) ژاپنی، نهایت کیفیت ساخت و آسایش را ارائه خواهد داد.
با اعلام استقلال برند Century و معرفی این مدل، تویوتا قصد دارد با نامهای بزرگی چون رولزرویس، بنتلی و مایباخ رقابت کند. این ادعایی جسورانه است، اما با نگاهی به کانسپت تویوتا Century کوپه، عزم جدی تویوتا برای ورود به این بازار فوق اشرافی کاملا مشهود است.




0 نظرات