در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

مدل جدید فراری V12 با 758 اسب بخار، حالا یک هیولای آفرود و رقیب اصلی پورشه داکار است

رونمایی از Elevato در نمایشگاه SEMA، یک فراری V12 با قدرت 758 اسب بخار را به هیولایی آفرود تبدیل کرده که رقیب جدی پورشه داکار محسوب می‌شود. این خودروی لوکس با قابلیت‌های آفرود، تعریف جدیدی از سرعت و ماجراجویی را ارائه می‌دهد. پروژه Elevato که توسط Special Operations by GlasWerks DMV شکل گرفته، فراری GTC4Lusso ...

رونمایی از Elevato در نمایشگاه SEMA، یک فراری V12 با قدرت 758 اسب بخار را به هیولایی آفرود تبدیل کرده که رقیب جدی پورشه داکار محسوب می‌شود. این خودروی لوکس با قابلیت‌های آفرود، تعریف جدیدی از سرعت و ماجراجویی را ارائه می‌دهد.

پروژه Elevato که توسط Special Operations by GlasWerks DMV شکل گرفته، فراری GTC4Lusso را به‌عنوان خودروی پایه انتخاب کرده و آن را برای ماجراجویی‌های خارج از جاده بازسازی کرده است. این خودرو نه‌تنها قدرتی چشمگیر دارد، بلکه برای رانندگی مداوم در مسیرهای سخت طراحی شده است.

Elevato: بازسازی فراری V12 برای آفرود

خودروی Elevato که بر پایه فراری GTC4Lusso با موتور ۶٫۳ لیتری V12 و سیستم چهار چرخ محرک کارخانه‌ای (4RM) ساخته شده، برای مقابله با مسیرهای خاکی و ناهموار کاملا بازسازی شده است. بیش از ۳۰ درصد از اجزای این خودرو بازمهندسی یا تعویض شده‌اند. سیستم تعلیق آن شامل بازوهای کنترلی بالایی و پایینی از جنس آلومینیوم، اکسل‌های تقویت‌شده و میله‌های اتصالی ارتقا یافته است. این تغییرات باعث افزایش چشمگیر ارتفاع خودرو از سطح زمین به حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر (معادل ۹ اینچ) و افزایش حدود ۲۰۰ میلی‌متر حرکت چرخ‌ها شده است.

قدرت موتور V12 این فراری از ۶۸۱ اسب بخار کارخانه‌ای به ۷۵۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۸۸ نیوتن‌متر (۵۸۱ پوند فوت) افزایش یافته است. یک سیستم هوای داخلی نیز به رانندگان امکان می‌دهد تا فشار تایرها را برای رانندگی آفرود تنظیم کرده و سپس برای آسفالت به حالت اولیه بازگردانند.

مشخصات فنی و گزینه‌های سفارشی‌سازی

Elevato نه‌تنها یک خودروی پرقدرت است، بلکه امکانات سفارشی‌سازی گسترده‌ای را به خریداران ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند میزان سفتی فنرها و تنظیمات کمک‌فنرها، سیستم‌های رک سقف، تجهیزات کنترلی فلزی، چراغ‌های رالی، محافظ‌های بدنه و چراغ‌های جلو و عقب سفارشی را انتخاب کنند. همچنین، سیستم اگزوز اینکونل و لوگوهای اختصاصی نیز قابل سفارش هستند.

این خودرو به‌عنوان رقیبی قدرتمند در بازار خودروهای لوکس آفرود مطرح شده است. در حالی که پورشه ۹۱۱ داکار (Porsche 911 Dakar) و لامبورگینی هوراکان استراتو (Lamborghini Huracán Sterrato) با موتورهای تخت ۶ سیلندر و V10 خود، سهمی در این بازار دارند، Elevato با موتور V12 خود، دو صندلی عقب واقعی و سیستم AWD پیشرفته GTC4Lusso، تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه می‌کند.

هزینه و پیشینه ساخت Elevato

GlasWerks DMV اعلام کرده است که اولین سفارشات Elevato قبل از نمایشگاه SEMA در جریان بوده‌اند و چندین خودرو با کاربری‌های متفاوت در حال توسعه هستند. یکی از این مدل‌ها برای مسیرهای آسفالته ناهموار و خاکی تنظیم شده، در حالی که دیگری زمان بیشتری را در مسیرهای آفرود سخت‌تر سپری خواهد کرد.

هزینه تخمینی برای تبدیل یک فراری GTC4Lusso به Elevato حدود ۱۷۵٬۰۰۰ دلار است که این رقم شامل هزینه خودروی پایه نمی‌شود. تیم Special Operations by GlasWerks DMV تجربه خود را از رویدادهای رالی و مسابقات استقامتی آفرود مانند “۲۴ Hours of Appalachia” به دست آورده است. روبرتو مولینا، سرپرست مهندسی این تیم، بیش از دو دهه تجربه در مسابقات GT3 دارد که تضمین‌کننده کیفیت و قابلیت‌های فنی این پروژه است.

بیشتر بخوانید

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات