در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

پیکاپ پلاگین هیبرید دیزلی چری Rely P3X معرفی شد

گروه خودروسازی چری چین، از پیکاپ نوآورانه Rely P3X با بهره‌گیری از اولین قوای محرکه پلاگین هیبرید دیزلی جهان رونمایی کرد. نمایشگاه خودرو چنگدو 2025، میزبان یکی از جذاب‌ترین رونمایی‌ها در صنعت خودروسازی بود که می‌تواند مسیر آینده سگمنت پیکاپ‌ها را تغییر دهد. شرکت چری با پرده‌برداری از پیکاپ کاملاً جدید و نوآورانه خود تحت ...

گروه خودروسازی چری چین، از پیکاپ نوآورانه Rely P3X با بهره‌گیری از اولین قوای محرکه پلاگین هیبرید دیزلی جهان رونمایی کرد.

نمایشگاه خودرو چنگدو 2025، میزبان یکی از جذاب‌ترین رونمایی‌ها در صنعت خودروسازی بود که می‌تواند مسیر آینده سگمنت پیکاپ‌ها را تغییر دهد. شرکت چری با پرده‌برداری از پیکاپ کاملاً جدید و نوآورانه خود تحت عنوان ریلای P3X نه تنها نگاه‌ بازدیدکنندگان را به خود خیره کرد، بلکه با معرفی اولین پیشرانه دیزل پلاگین‌ هیبرید جهان توجه بسیاری از خودروسازان را نیز به سوی غرفه خود معطوف نمود.

طبق آخرین اخبار خودرو، این پیکاپ با طراحی مدرن و قابلیت‌های فنی بی‌نظیر خود برای به چالش کشیدن غول‌های باسابقه بازار جهانی نظیر تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و حتی بی‌ وای‌ دی شارک 6 آماده شده است. اما نقطه عطف پیکاپ چری Rely P3X، بدون شک پیشرانه آن است؛ زیرا تا پیش از این ترکیبی از دیزل و پلاگین‌ هیبرید در وسایل نقلیه سبک و پیکاپ‌ها کمتر دیده شده بود.

طراحی جذاب و آشنای پیکاپ چری Rely P3X

به نظر می‌رسد چری برای ریلای P3X برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای در سر دارد و این خودرو از همان ابتدا با نگاهی به بازارهای صادراتی مانند استرالیا توسعه یافته است. این پیکاپ روی یک پلتفرم نردبانی کاملاً جدید به نام کایتان ساخته شده است. این پلتفرم از پایه و اساس با هدف پشتیبانی از انواع پیشرانه‌ها طراحی و مهندسی شده است. لوکاس هریس، مدیر شعبه استرالیا چری تأکید کرده است که مهندسان این شرکت در حال ارزیابی دقیق و همه‌جانبه بازار استرالیا هستند تا از عرضه بهینه این پیکاپ اطمینان حاصل کنند.

پیکاپ چری Rely P3X نه تنها از نظر فنی، بلکه از حیث طراحی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این پیکاپ با چهره‌ای جعبه‌ای و طراحی رترو از رقبای خود متمایز می‌شود و اصالت و استحکام یک پیکاپ واقعی را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های گرد LED که یادآور پیکاپ‌های کلاسیک است، در کنار تکنولوژی مدرن LED ظاهری قدرتمند و در عین حال جذاب به خودرو بخشیده است.

بیشتر بخوانید

جلوپنجره بزرگ با نشان نورانی چری نه تنها ابهت خودرو را افزایش می‌دهد، بلکه امضای بصری منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد. همچنین انبوهی از تجهیزات آفرود شامل سپرهای مقاوم، گلگیرهای برجسته، لاستیک‌های آفرودی، آمادگی آن را برای مسیرهای دشوار نشان می‌دهند. قرارگیری پله‌هایی در دو طرف سپر عقب که پیش از این در پیکاپ‌هایی نظیر فورد رنجر نیز مشاهده شده بود، دسترسی به فضای بار را به طرز چشمگیری آسان‌تر می‌کند.

ورود ریلای P3X به بازار، رقابت را در سگمنت پیکاپ‌ها به سطحی جدید ارتقا می‌دهد. تویوتا هایلوکس و فورد رنجر، به عنوان پادشاهان بلامنازع این بازار، سال‌هاست که با قابلیت اطمینان و توانایی‌های بی‌نظیر خود طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. اما با ظهور بازیگران جدید و تکنولوژی‌های نوآورانه، این سلطه در حال به چالش کشیده شدن است.

قوای محرکه ریلای P3X

برگ برنده اصلی پیکاپ چری Rely P3X که آن را از رقبایش متمایز می‌کند، قوای محرکه نوآورانه و انقلابی آن است. این سیستم پیشرفته متشکل از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری توربودیزل کاملاً جدید است که با مهندسی دقیق، برای حداکثر کارایی و دوام طراحی شده است. این موتور دیزل قدرتمند، به تنهایی قادر به تولید گشتاور بالا و توان لازم برای بارهای سنگین و شرایط دشوار آفرود است. اما ترکیب آن با موتورهای الکتریکی، P3X را به عنوان اولین پیکاپ دیزل پلاگین‌ هیبریدی دنیا معرفی می‌کند.

هرچند که چری هنوز جزئیات دقیق و ارقام نهایی مربوط به قدرت و گشتاور ترکیبی این سیستم هیبریدی را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما این نسخه ظرفیت حمل بار ۱۵۰۰ کیلوگرم را دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای کاربری‌های مختلف و همچنین علاقه‌مندان  آفرود تبدیل می‌کند. چری قصد دارد تا یک پیشرانه ۲.۵ لیتری دیزلی توئین توربو مجزا را نیز با این پیکاپ عرضه کند. این موتور دیزلی قادر به تولید ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این خروجی، به وضوح بالاتر از بسیاری از رقبای فعلی این خودرو در سگمنت پیکاپ‌ها است.

همچنین بخوانید

هنوز تصویری از فضای داخلی این پیکاپ جذاب چینی منتشر نشده است. این عدم انتشار تصاویر گمانه‌زنی‌ها را در مورد طراحی کابین، فناوری‌های به کار رفته و سطح راحتی آن افزایش می‌دهد. بر اساس گفته‌های مدیران چری، این پیکاپ جدید برای عرضه در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ در بازارهای جهانی برنامه‌ریزی شده است.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات