در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

شرکت چینی MG از اولین خودروی تولید انبوه جهان با باتری نیمه-جامد رونمایی کرد

شرکت چینی MG به تازگی از MG4 Anxin Edition، اولین خودروی جهان با باتری نیمه-جامد در نمایشگاه گوانگجو رونمایی کرد. این خودرو قرار است عصر جدیدی را در صنعت وسایل نقلیه الکتریکی رقم بزند. خودروی MG4 Anxin Edition که توسط برند MG زیرمجموعه گروه SAIC تولید شده، در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در نمایشگاه ...

شرکت چینی MG به تازگی از MG4 Anxin Edition، اولین خودروی جهان با باتری نیمه-جامد در نمایشگاه گوانگجو رونمایی کرد. این خودرو قرار است عصر جدیدی را در صنعت وسایل نقلیه الکتریکی رقم بزند.

خودروی MG4 Anxin Edition که توسط برند MG زیرمجموعه گروه SAIC تولید شده، در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در نمایشگاه خودروی گوانگجو به نمایش گذاشته خواهد شد. این مدل با همکاری SAIC و QingTao Energy توسعه یافته و از یک پکیج باتری لیتیوم-یون مبتنی بر منگنز بهره می‌برد که شعاع حرکتی ۵۳۰ کیلومتر را بر اساس چرخه CLTC ارائه می‌دهد.

آشنایی با MG4 Anxin Edition: پیشگام عصر جدید با فناوری باتری نیمه-جامد

اولین خودروی جهان با باتری نیمه-جامد به نام MG4 Anxin Edition، هرچند هنوز در فرم نهایی تولید خود رونمایی نشده، اما اسناد نظارتی نشان می‌دهند که طراحی بیرونی آن با مدل‌های کنونی MG4 همسو است. این خودرو نمای ظاهری هاچ‌بک با بدنه عریض، طراحی جلوی الهام‌گرفته از Cyberster و لوگوی نورانی MG را حفظ می‌کند. ابعاد خودرو نیز بدون تغییر باقی مانده و شامل ۴۳۹۵ میلی‌متر طول، ۱۸۴۲ میلی‌متر عرض و ۱۵۵۱ میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی‌متر است.

اولین خودروی جهان با باتری نیمه-جامد

در فضای داخلی، این مدل از طراحی به‌روز شده MG4 استفاده می‌کند. صفحه نمایش مرکزی از ۱۲.۳ اینچ به ۱۵.۶ اینچ افزایش یافته، دکمه‌های فیزیکی زیر نمایشگر حذف شده‌اند و کنترلر چرخشی تعویض دنده با یک اهرم روی ستون فرمان جایگزین شده است. همچنین، یک پد شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی به کنسول مرکزی پایین‌تر اضافه شده است. این خودرو مجهز به سیستم کابین هوشمند MG–Oppo است که توسط تراشه Snapdragon 8155 قدرت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

قلب تپنده MG4 Anxin Edition: بررسی عملکرد و مشخصات فنی باتری نیمه-جامد

ظرفیت باتری MG4 Anxin Edition برابر با ۵۳.۹۵ کیلووات ساعت است که با نسخه LFP با برد ۵۳۰ کیلومتر یکسان است. با این حال، استفاده از پکیج باتری نیمه-جامد، وزن خالص خودرو را به ۱۵۰۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد که تقریباً ۱۵ کیلوگرم بیشتر از مدل استاندارد است. موتور تک‌موتوره جلویی این خودرو ۱۲۰ کیلووات قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت آن در ۳ ثانیه اعلام شده است. MG فروش ۱۱۴۸۰ دستگاه از مدل MG4 را در ماه اکتبر گزارش کرده است و انتظار می‌رود Anxin Edition به محض آغاز تولید، به عنوان گزینه‌ای اضافی به این مجموعه اضافه شود.

اولین خودروی جهان با باتری نیمه-جامد

باتری‌های نیمه-جامد ترکیبی از اجزای الکترولیت جامد و مایع هستند که در آن‌ها مواد جامد معمولاً بیش از ۹۰ درصد ساختار کلی الکترولیت را تشکیل می‌دهند. این پیکربندی در مقایسه با سلول‌های لیتیوم-یون با الکترولیت مایع، امکان چگالی انرژی بالاتر و پایداری حرارتی بهبودیافته را فراهم می‌آورد، در حالی که با خطوط تولید موجود نیز سازگار باقی می‌ماند. با حرکت چین به سمت استانداردسازی نام‌گذاری فنی در این زمینه، قانون‌گذاران در حال آماده‌سازی برای تغییر نام باتری‌های نیمه-جامد به «باتری‌های جامد-مایع» هستند تا آن‌ها را از سیستم‌های تمام‌جامد در حال توسعه متمایز کنند.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات