در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

سدان الکتریکی نیسان N7 مکس با نامی خودرو به بازار ایران می‌آید

شرکت نامی خودرو در راستای گسترش سبد محصولات برقی خود قصد دارد تا سدان خانوادگی و الکتریکی نیسان N7 مکس را به بازار ایران عرضه کند. شرکت نامی خودرو برای احیای نام نیسان در بازار خودروهای برقی، محصول مهمی به نام نیسان N7 مکس را معرفی کرده است. مدل پرچمدار این سری، یعنی نیسان N7-625 ...

شرکت نامی خودرو در راستای گسترش سبد محصولات برقی خود قصد دارد تا سدان خانوادگی و الکتریکی نیسان N7 مکس را به بازار ایران عرضه کند.

شرکت نامی خودرو برای احیای نام نیسان در بازار خودروهای برقی، محصول مهمی به نام نیسان N7 مکس را معرفی کرده است. مدل پرچمدار این سری، یعنی نیسان N7-625 MAX، یک سدان بزرگ خانوادگی است که نتیجه همکاری نیسان با تولیدکنندگان چینی است. نیسان N7 که بر پایه پلتفرم‌های مدرن برقی ساخته شده، ترکیبی موفق از اصالت مهندسی نیسان و جدیدترین طراحی خودروهای الکتریکی روز دنیاست و هدف آن ارائه یک تجربه رانندگی لوکس، کاملاً بی‌صدا و بسیار هوشمند به مشتریان ایرانی است. در این بخش از اخبار خودرو به بررسی مشخصات Nissan N7 Max می‌پردازیم.

فهرست مطالب

فلسفه طراحی بدنه سدان نیسان N7 مکس

در نگاه نخست به طراحی بدنه نیسان N7، بلافاصله می‌توان تشخیص داد که طراحی آن از زبان‌های بصری متداول که بر خطوط تند و اغراق‌آمیز تمرکز دارند فاصله گرفته و رویکردی ساده را در پیش گرفته است. این سدان لوکس که در سگمنت خودروهای سایز متوسط رو به بزرگ یا همان سگمنت E جای می‌گیرد، با ابعادی حساب‌شده مهندسی شده است. طول کلی بدنه به ۴۹۳۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۸۹۵ میلی‌متر و ارتفاع آن به ۱۴۸۷ میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری این خودرو نیز ۲۹۱۵ میلی‌متر است.

در بخش جلویی سدان نیسان N7 مکس شاهد حذف کامل جلوپنجره‌های سنتی هستیم که جای خود را به یک نمای یکپارچه و آیرودینامیک داده و چهره‌ای کاملاً آینده‌نگرانه به خودرو بخشیده است. این سطح صاف با امضای نوری جدید و متمایز نیسان مزین شده است؛ استفاده از مجموعه‌های نوری پیشرفته مبتنی بر فناوری‌های LED نه تنها عملکرد روشنایی را بهینه‌سازی کرده، بلکه به عنوان یک المان بصری عمل می‌کند.

در نمای جانبی، دستگیره‌های درب که به صورت هوشمندانه و کاملاً مخفی‌شونده طراحی شده‌اند، علاوه بر زیبایی نقشی اساسی در بهینه‌سازی جریان هوا و کاهش شدید ضریب درگ (مقاومت هوا) ایفا می‌کنند که نتیجه آن، تأثیر مستقیمی بر افزایش مؤثر برد پیمایش باتری خواهد بود. این نمای جانبی با رینگ‌های ۱۹ اینچی خاص تکمیل می‌شود که نه تنها از نظر بصری با ابعاد بزرگ خودرو تناسب کاملی دارند، بلکه طراحی آن‌ها بر پایه اصول آیرودینامیک شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید

بررسی قوای فنی و باتری نیسان N7-625 MAX

در قلب تپنده نیسان N7-625 MAX، یک موتور الکتریکی از نوع سنکرون آهنربای دائم قرار گرفته که بر روی محور جلو نصب شده است. این پیشرانه الکتریکی توانایی تولید ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن‌متر گشتاور آنی را دارد. اگرچه این ارقام ممکن است در مقایسه با سدان‌های جدید بازار داخلی رقابتی نباشند، اما برای یک خودرو خانوادگی لوکس در این کلاس مطلوب است.

یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت نیسان N7 در حوزه مدیریت انرژی و ذخیره‌سازی آن است. این خودرو به یک پکیج باتری لیتیوم فسفات آهن (LFP) با ظرفیت ۷۳ کیلووات ساعت مجهز شده است. بر اساس چرخه استاندارد CLTC که معمولاً ارقام نسبتاً خوش‌بینانه‌تری نسبت به استاندارد اروپایی WLTP یا آمریکایی EPA ارائه می‌دهد، نیسان N7 با یک بار شارژ کامل توانایی پیمایش قابل توجه ۶۲۵ کیلومتر را داراست.

سیستم شارژ سریع خودرو نیز از کارایی بالایی برخوردار است و قادر است ظرفیت باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد تنها در ۴۱ دقیقه افزایش دهد که این قابلیت، زمان توقف در سفرهای طولانی را به حداقل می‌رساند. انتقال نیروی تولید شده توسط موتور الکتریکی به چرخ‌ها از طریق یک گیربکس تک‌سرعته از نوع E-CVT صورت می‌پذیرد.

در محور جلو این سدان از سیستم تعلیق مک‌فرسون استفاده شده است که یک استاندارد رایج، مقرون‌به‌صرفه و با عملکرد اثبات‌شده است و به خوبی وظایف خود را در این کلاس از خودروها انجام می‌دهد. اما در محور عقب، نیسان N7 به سیستم تعلیق یکپارچه محور پیچشی یا تورشن بیم مجهز شده است. این نوع تعلیق به دلیل ماهیت نیمه‌مستقل خود، در مقایسه با سیستم‌های پیشرفته‌تر مانند تعلیق مستقل مولتی‌لینک توانایی کمتری در کنترل حرکت هر چرخ به صورت مجزا بر روی سطوح ناهموار دارد.

در حالی که مهندسان نیسان قطعاً تلاش کرده‌اند تا با بهینه‌سازی دقیق بوشینگ‌ها و کمک‌فنرها، سواری نرم و قابل قبولی را از این سیستم استخراج کنند، اما در این کلاس قیمتی و ابعادی انتظار می‌رفت که برای دستیابی به حداکثر پایداری دینامیکی، راحتی سرنشینان در جاده‌های ناهموار و بهبود فرمان‌پذیری از یک سیستم تعلیق چنداتصاله مستقل در محور عقب استفاده شود.

طراحی کابین و امکانات Nissan N7 Max

با گشودن در نیسان N7 و پا گذاشتن به فضای داخلی آن، بلافاصله با طراحی مدرن و آینده‌نگرانه کابین مواجه می‌شویم که بر پایه سادگی و فناوری بنا شده است. موردی که در وهله اول جلب توجه می‌کند، حذف گسترده دکمه‌های فیزیکی و جایگزینی آن‌ها با یک نمایشگر مرکزی بزرگ ۱۵.۶ اینچی لمسی است.

نیسان همواره در صنعت خودرو به دلیل ارائه صندلی‌هایی با راحتی بی‌نظیر شهرت داشته است و در N7 این ویژگی را به سطحی نوین ارتقا داده است. صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۴ جهت مختلف، امکان شخصی‌سازی دقیق وضعیت نشستن را برای هر فرد فراهم می‌کند، در حالی که صندلی سرنشین جلو نیز با ۸ جهت تنظیم برقی، راحتی قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد. فراتر از تنظیمات استاندارد، هر دو صندلی مجهز به سیستم‌های گرم‌کن و سردکن هستند.

نقطه اوج لوکس بودن این صندلی‌ها، وجود ماساژور ۱۲ نقطه‌ای است که خستگی سفرهای طولانی را از تن به در کرده و تجربه‌ای آرامش‌بخش را فراهم می‌سازد. اما نوآوری اصلی در صندلی راننده نهفته است؛ جایی که «بالشتک‌های هوشمند» با بهره‌گیری از ۴۹ حسگر فشار دقیق، به طور مداوم وضعیت بدن راننده را پایش می‌کنند. این حسگرها کوچک‌ترین تغییر در وضعیت نشستن و توزیع وزن را تشخیص داده و به صورت خودکار ارگونومی صندلی را اصلاح می‌کنند. از جمله دیگر آپشن‌های رفاهی و ایمنی سدان نیسان N7 مکس باید به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سقف پانوراما
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • سیستم صوتی باکیفیت شامل ۱۲ بلندگو و ساب‌ووفر
  • شارژر وایرلس با توان ۵۰ وات
  • پورت‌های USB Type-C
  • سیستم نورپردازی داخلی قابل تنظیم
  • کروز کنترل تطبیقی هوشمند (DRCC)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار نگهداری خودرو بین خطوط (LDP/ELA)
  • سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (IFCW)
  • سیستم‌های هشدار ترافیک عبوری از عقب و جلو
  • سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای

یکی از ویژگی‌های متمایز و هوشمندانه در نیسان N7، سیستم EAPM است که در شرایط اضطراری، به ویژه زمانی که راننده به اشتباه پدال گاز را به جای ترمز فشار می‌دهد، از شتاب‌گیری ناگهانی و غیرمنتظره خودرو جلوگیری می‌کند و ایمنی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید

نقاط قوت و ضعف نیسان N7 نامی خودرو

سدان نیسان N7 مکس که توسط نامی خودرو با گارانتی پلاتینیوم عرضه خواهد شد، با تکیه بر اعتبار برند نیسان و طراحی جذابش وارد بازار ایران شده است تا با رقبای چینی و اروپایی رقابت کند. برگ برنده اصلی این خودرو برد پیمایش عالی ۶۲۵ کیلومتری آن است که خیال خریداران را بابت شارژ راحت می‌کند. از نقاط قوت برجسته N7 می‌توان به صندلی‌های بسیار راحت با ماساژور، برد حرکتی بالا، سیستم‌های کامل کمک‌راننده (ADAS) برای ایمنی بیشتر و فضای جادار کابین اشاره کرد.

اما دو نقطه ضعف فنی نیز برای این خودرو می‌توان در نظر گرفت که شامل استفاده از سیستم تعلیق عقب یکپارچه در این کلاس خودرو و تک‌دیفرانسیل بودن آن در مقایسه با برخی رقبای چهار چرخ محرک است. با این حال، سدان نیسان N7 مکس برای استفاده‌های شهری و سفرهای خانوادگی در جاده‌های معمولی ترکیبی کامل از فناوری، راحتی و آرامش را ارائه می‌دهد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات