نیسان روگ پلاگین هیبریدی 2026، نسخه تغییر نشانیافتهای از میتسوبیشی اوتلندر PHEV است. این کراساوور جدید با ۲۴۸ اسب بخار قدرت رونمایی شده و قرار است اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.
نیسان با معرفی مدلهای جدید، فهرست محصولات آیندهاش را تکمیل میکند و اکنون نوبت به کراساوور کوچکتر و برقیتر نیسان روگ پلاگین هیبریدی رسیده است. این خودرو که در واقع همان میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی با نشان نیسان است، تنها با تغییرات جزئی در جلوپنجره و تریمهای بیرونی همراه شده است.
ظاهر و باطن: میراث میتسوبیشی در دل روگ هیبریدی
در نمای بیرونی، نیسان روگ هیبریدی 2026 تنها با تغییر لوگو و اندکی اصلاح در جلوپنجره و تریم بین چراغهای عقب، از میتسوبیشی اوتلندر تمایز یافته است. تریمهای اطراف جلوپنجره و چراغهای مهشکن نیز به رنگ بدنه درآمدهاند. فضای داخلی این خودرو نیز کاملاً با اوتلندر یکسان بوده و داشبورد، فرمان چهار پره و صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی دقیقاً مشابه نسخه میتسوبیشی هستند.
یکی از ویژگیهای متمایز نسخه پلاگین هیبریدی، وجود ردیف سوم صندلی است که ظرفیت سرنشینان را به هفت نفر افزایش میدهد، مزیتی که در مدل استاندارد نیسان روگ وجود ندارد. با این حال، فضای بار در این نسخه PHEV کمتر از روگ معمولی است؛ ۶۴٫۷ فوت مکعب با صندلیهای خوابیده در مقابل ۷۴٫۱ فوت مکعب در مدل بنزینی.
غرق در امکانات: آنچه در کابین روگ هیبریدی مییابید
مدل پایه SL نیسان روگ هیبریدی به صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی، صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی پشت آمپر، پشتیبانی بیسیم از Apple CarPlay و Android Auto با سیم، روکش چرم مصنوعی، صندلیهای جلوی گرمشونده و صندلی راننده با تنظیم برقی مجهز است.
تریم پلاتینیوم چرم طبیعی، صندلی سرنشین با تنظیم برقی، کنترل تهویه مطبوع سهنقطهای، سایهبانهای عقب و حتی گرمکن صندلیهای عقب را اضافه میکند. امکانات ایمنی پیشرفتهای نظیر پایش نقاط کور با هشدار ترافیک عقب، دوربینهای دید اطراف، چراغهای جلوی خودکار با نوربالای هوشمند و کروز کنترل تطبیقی ProPilot Assist نیز به صورت استاندارد عرضه میشوند.
زیر کاپوت: قلب تپنده اوتلندر در کالبد روگ
پیشرانه نیسان روگ پلاگین هیبریدی دقیقاً همانند میتسوبیشی اوتلندر PHEV است. این سیستم هیبریدی بیشتر مواقع به عنوان یک هیبرید سری عمل میکند که در آن موتورهای الکتریکی نیروی اصلی را تامین کرده و موتور بنزینی برای شارژ باتری ۲۰ کیلووات ساعتی استفاده میشود. در شرایط خاص، موتور بنزینی میتواند مستقیماً چرخهای جلو را نیز به حرکت درآورد.
این مجموعه شامل یک موتور ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و دو موتور الکتریکی است که در مجموع ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این ارقام آن را جلوتر از رقبایی مانند فورد اسکیپ پلاگین هیبریدی و مینی کانتریمن هیبریدی قرار میدهد، اما از دوج هورنت آر/تی و تویوتا راوفور PHEV ضعیفتر است. شعاع حرکتی تمام الکتریکی نیسان روگ هیبریدی، ۶۱ کیلومتر است که در این بخش نیز رقابتی ارزیابی میشود. مصرف سوخت ترکیبی آن ۶۴ مایل بر گالن معادل و با اتمام شارژ باتری، ۲۶ مایل بر گالن است که هر دو رقم از رقبای اصلی کمتر هستند.
نیسان روگ پلاگین هیبریدی برای اولین بار در نمایشگاه خودرو لسآنجلس به نمایش عمومی درخواهد آمد و فروش آن اوایل سال آینده آغاز میشود. قیمتگذاری نهایی هنوز اعلام نشده، اما با توجه به قیمت آغازین بیش از ۴۰٬۰۰۰ دلاری میتسوبیشی اوتلندر PHEV، انتظار میرود نیسان روگ هیبریدی نیز در همین حدود قیمتگذاری شود.




0 نظرات