در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

کراس اوور پلاگین هیبریدی رووی D5X وارد بازار ایران می‌شود

شرکت پارس خودرو قصد دارد تا کراس اوور رووی D5X از گروه خودروسازی سایک را با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و امکانات تنوع به کشورمان عرضه کند. با توجه به استراتژی جدید شرکت پارس خودرو در دوره کنونی واردات خودروهای خارجی و تمرکز بر محصولات انرژی نوین، به‌ویژه در سگمنت خودروهای پلاگین هیبریدی، این شرکت ...

شرکت پارس خودرو قصد دارد تا کراس اوور رووی D5X از گروه خودروسازی سایک را با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و امکانات تنوع به کشورمان عرضه کند.

با توجه به استراتژی جدید شرکت پارس خودرو در دوره کنونی واردات خودروهای خارجی و تمرکز بر محصولات انرژی نوین، به‌ویژه در سگمنت خودروهای پلاگین هیبریدی، این شرکت قصد دارد دومین کراس‌ اوور پیشرفته از زیرمجموعه گروه بزرگ خودروسازی سایک (SAIC) و برند رووی را با مدل ROEWE D5X به بازار ایران عرضه کند. پیش از این، پارس خودرو با معرفی کراس‌ اوور پلاگین هیبریدی رووی ERX5 به‌عنوان اولین نماینده این برند در ایران، ورود خود به بازار خودروهای برقی‌شده را اعلام کرده بود.

ERX5 که با قوای محرکه هیبرید و قیمت‌گذاری نسبتاً رقابتی عرضه شد، پتانسیل بالایی برای جذب مشتریان داشت. با این حال، عرضه این مدل با چالش‌هایی نظیر عدم پیوستگی در تحویل و تأمین قطعات و تیراژ بسیار پایین فروش مواجه شد. این عوامل مجموعاً باعث شد که ERX5 نتواند حضور چشمگیری در بازار پیدا کند و به موفقیت مورد انتظار دست یابد. حال با معرفی رووی D5X برای بازار ایران در این بخش از اخبار خودرو به بررسی مشخصات کراس اوور تازه وارد پارس خودرو می‌پردازیم.

فهرست مطالب

طراحی ظاهری و کابین کراس اوور رووی D5X پلاگین هیبریدی

شرکت پارس‌ خودرو قصد دارد در ادامه همکاری‌های خود با گروه سایک (SAIC)، نسخه ارتقاءیافته کراس‌ اوور پلاگین‌ هیبرید رووی ERX5 را با نام جدید رووی D5X و در مدل سال ۲۰۲۵ به بازار ایران معرفی کند. این خودرو در واقع نسل تازه‌ای از همان پلتفرم شناخته‌شده ERX5 محسوب می‌شود، اما با تغییرات بنیادین در بخش فنی، بازدهی و فناوری‌های هیبرید عرضه خواهد شد.

در بخش طراحی، D5X زبان طراحی جدید رووی را به نمایش می‌گذارد که با الهاماتی از معماری کلاسیک چینی همراه شده است. در نمای جلو، یک جلوپنجره تقریباً بسته برای بهینه‌سازی آیرودینامیک و تأکید بر ماهیت پلاگین هیبریدی شده خودرو دیده می‌شود. کابین نیز بسیار مدرن و پیشرفته است؛ فضای داخلی از متریال مرغوب جیر بهره می‌برد و تجهیزات فنی به‌روز شامل یک صفحه‌نمایش یکپارچه خمیده ۲۴.۶ اینچی است که نمایشگر پشت کیلومتر و سیستم اطلاعات و سرگرمی را در خود جای داده است.

همچنین بخوانید

همچنین، حضور سیستم رابط هوشمند جدید Zebra، قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌ای را فراهم می‌آورد و این خودرو به سطح ۲ از قابلیت‌های دستیار رانندگی هوشمند مجهز شده است. ROEWE D5X با طول ۴۷۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۹۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۶۴ میلی‌متر و همچنین فاصله محوری ۲۷۶۵ میلی‌متر، فضای کابین و سرنشینان مطلوبی را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی Roewe DX5 PHEV

پیشرانه رووی D5X پلاگین هیبریدی ترکیبی از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان خروجی ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر است که در کنار موتور برقی اصلی با قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر قرار گرفته است. هماهنگی میان این دو موتور از طریق گیربکس پیشرفته اختصاصی سیستم DMH انجام می‌شود و در مجموع، توان ترکیبی آن به محدوده‌ای نزدیک ۲۸۰ تا ۲۹۰ اسب بخار می‌رسد.

یکی از تغییرات کلیدی نسبت به ERX5، استفاده از باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ۲۱.۴ کیلووات‌ساعت از نوع لیتیوم‌آهن‌فسفات (LFP) است. این باتری به D5X امکان پیمایش حدود ۱۳۵ کیلومتر را در حالت تمام‌الکتریکی (استاندارد CLTC) می‌دهد. در حالت ترکیبی، برد حرکتی مجموع تا ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و با مصرف حدود ۱۶.۴ کیلووات‌ساعت در هر صد کیلومتر، راندمان بسیار قابل توجهی را ارائه می‌کند. شارژ سریع DC نیز می‌تواند بین ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را تنها در ۳۰ دقیقه شارژ کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

هنوز فهرست رسمی و نهایی سطح آپشن‌ها و امکانات رفاهی رووی D5X برای بازار ایران از سوی پارس‌خودرو اعلام نشده است. اما به طور کلی D5X در مقایسه با ERX5 از نظر آپشن، به‌مراتب کامل‌تر و فناورانه‌تر شده است. از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سامانه کنترل خودرو در سراشیبی
  • دوربین ۵۴۰ درجه
  • سیستم تهویه مطبوع دو کاناله
  • شارژر وایرلس تلفن همراه
  • جک برقی صندوق عقب
  • شش کیسه هوای ایمنی
  • صندلی‌های برقی راننده و سرنشین
  • گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • دستگیره‌های مخفی شونده
  • سقف پانورامیک
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • رادار تصادف از عقب
  • رادار نقطه کور
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط
  • سیستم کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم کمکی کروز هوشمند
  • سیستم نوربالا اتوماتیک
  • رادار تصادف از جلو
  • ترمز اضطراری خودکار
  • و…

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات