در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

لکسوس دیگر پادشاه نیست؛ «سنتوری» برند جدید خودروهای لوکس تویوتا شد

تویوتا سنتوری به طور رسمی جایگاه لکسوس را به عنوان برند لوکس برتر این شرکت تصاحب کرده است. این جابجایی سلسله‌مراتب، عصر جدیدی را برای خودروهای فوق لوکس تویوتا رقم می‌زند. لکسوس طی دهه‌ها به عنوان بازوی لوکس و قابل اعتماد تویوتا شناخته می‌شد، اما هرگز در کلاس فوق لوکس رقبایی چون رولز رویس قرار ...

تویوتا سنتوری به طور رسمی جایگاه لکسوس را به عنوان برند لوکس برتر این شرکت تصاحب کرده است. این جابجایی سلسله‌مراتب، عصر جدیدی را برای خودروهای فوق لوکس تویوتا رقم می‌زند.

لکسوس طی دهه‌ها به عنوان بازوی لوکس و قابل اعتماد تویوتا شناخته می‌شد، اما هرگز در کلاس فوق لوکس رقبایی چون رولز رویس قرار نداشت. اکنون تویوتا با معرفی Century می‌خواهد در این بخش رقابت کند.

جایگاه جدید سنتوری: رقیبی برای غول‌های فوق لوکس

در اکتبر ۲۰۲۵، تویوتا از بازسازی سلسله‌مراتب برندهای خود و ایجاد تویوتا سنتوری (Century) خبر داد. این برند جدید، لکسوس را به عنوان لوکس‌ترین بخش تویوتا کنار می‌زند و هدفش رقابت مستقیم با برندهای فوق لوکسی چون رولز رویس و بنتلی

تویوتا سنتوری

تویوتا با این اقدام، فضای بیشتری برای مدل‌های تجربی به لکسوس می‌دهد، در حالی که سنتوری بر خودروهای کلاسیک و مجلل تمرکز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

تویوتا سنتوری؛ از تاریخچه ژاپنی تا چشم‌انداز جهانی

نام Century از اواسط دهه‌ی ۱۹۶۰ برای خودروهای لوکس تویوتا، به‌ویژه لیموزین‌ها، در ژاپن استفاده می‌شد. این نام در سال ۱۹۶۷، صدمین سالگرد تولد ساکیشی تویودا بنیان‌گذار شرکت را گرامی می‌داشت.

اکنون تویوتا قصد دارد تویوتا سنتوری را به یک نماد جهانی از خودروهای لوکس تبدیل کند. مدل سدان سنتوری موجود است و یک شاسی‌بلند (SUV) نیز در سال ۲۰۲۳ به آن اضافه شد. همچنین، قرار است یک کوپه لوکس در نمایشگاه تحرک ژاپن ۲۰۲۵ (Japan Mobility Show 2025) رونمایی شود.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات