در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

دولت آمریکا ثابت کرد که به ایمنی خودروها بیشتر از ایمنی عابران پیاده اهمیت می‌دهد!

دولت آمریکا با تأخیر در اجرای قوانین ایمنی خودروها، عملاً ثابت کرد که ایمنی خودروها را به ایمنی عابران پیاده ترجیح می‌دهد. این تصمیم تا سال ۲۰۲۷ اجرا نخواهد شد. خودروسازان از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) خواستند تا تغییرات برنامه رتبه‌بندی ایمنی پنج ستاره را به تعویق بیندازد. این تغییرات شامل سیستم‌های خودکار ...

دولت آمریکا با تأخیر در اجرای قوانین ایمنی خودروها، عملاً ثابت کرد که ایمنی خودروها را به ایمنی عابران پیاده ترجیح می‌دهد. این تصمیم تا سال ۲۰۲۷ اجرا نخواهد شد.

خودروسازان از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) خواستند تا تغییرات برنامه رتبه‌بندی ایمنی پنج ستاره را به تعویق بیندازد. این تغییرات شامل سیستم‌های خودکار تشخیص عابر پیاده، هشدار نقطه کور و دستیار حفظ بین خطوط است.

تأخیر در استانداردهای جدید ایمنی خودروها

ایمنی خودروها

شرکت‌هایی مانند فولکس‌ واگن و جنرال موتورز (متحد در Alliance for Automotive Innovation)، هدف توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را غیرواقع‌بینانه می‌دانند. NHTSA این تغییرات را تا سال ۲۰۲۷ به تعویق انداخت تا خودروسازان بتوانند خودروها را برای مطابقت با استانداردهای جدید بازطراحی کنند. کسب رتبه پنج ستاره ایمنی، هدف اصلی آن‌ها و یک مزیت فروش کلیدی است.

پیامدهای تصمیم NHTSA برای عابران پیاده

منتقدان، تأخیر NHTSA را بی‌توجهی به ایمنی عابران پیاده می‌دانند، به‌ویژه که گزارش ۲۰۲۴ این سازمان فاقد مستندات مربوطه بود. این یعنی تا چند سال آینده، تغییر مهمی در استانداردهای کلی ایمنی خودروها در آمریکا نخواهیم دید.

ایمنی خودروها

این تأخیر احتمالاً به دلیل نیاز به زمان برای تحقیق و توسعه است، اما بهبود مسافت توقف (نیاز به ترمز قوی‌تر یا وزن کمتر) چالش‌برانگیز خواهد ماند. بسیاری از خودروها هنوز فاقد سیستم‌هایی چون ترمز خودکار دنده عقب هستند که به دلیل هزینه‌های سنسور LIDAR، تولیدشان گران می‌شود. باید دید تا سال ۲۰۲۷ چه تغییراتی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید

 

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات