در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

طبق گزارش‌های مصرف‌کنندگان، این خودروها راحت‌ترین صندلی‌ها را دارند

اگر به نظر شما هم یکی از مهم‌ترین امکانات خودرو، صندلی‌های راحت است، شما را با خودروهایی آشنا می‌کنیم که راحت‌ترین صندلی‌های جلو را دارند. برای بسیاری از خریداران خودرو، راحت بودن صندلی‌ها یکی از معیارهای مهم و اساسی برای انتخاب است. اما کدام خودروها واقعا بهترین و راحت‌ترین صندلی‌های جلو را دارند؟ برای رسیدن ...

اگر به نظر شما هم یکی از مهم‌ترین امکانات خودرو، صندلی‌های راحت است، شما را با خودروهایی آشنا می‌کنیم که راحت‌ترین صندلی‌های جلو را دارند.

برای بسیاری از خریداران خودرو، راحت بودن صندلی‌ها یکی از معیارهای مهم و اساسی برای انتخاب است. اما کدام خودروها واقعا بهترین و راحت‌ترین صندلی‌های جلو را دارند؟ برای رسیدن به پاسخ، کانسومر ریپورتز مجموعه گسترده‌ای از خودروها را آزمایش کرده و میزان راحتی صندلی‌های جلو را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار داده است.

فهرست مطالب

این خودروها راحت‌ترین صندلی‌ها را دارند

نتایج تحقیقات بسیار خواندنی است و مدل‌هایی را معرفی می‌کند که در دسته‌بندی‌های مختلف، بالاترین سطح راحتی را ارائه می‌دهند. کانسومر ریپورتز همچنین گزارش‌های دیگری به همین منوال منتشر کرده که در این مطلب مجالی برای پرداختن به آن‌ها نیست. در این مطلب از گجت نیوز قرار شده به معرفی خودروهایی بپردازیم که راحت‌ترین صندلی‌های دنیا را دارند.

در فرآیند بررسی خودروها، تعدادی داوطلب با قدهای متفاوت روی صندلی‌ها نشستند تا مشخص شود صندلی هر خودرو چقدر در بخش‌هایی مانند کمر، ران و بالاتنه حمایت لازم را فراهم می‌کند. میزان پشتیبانی از شانه‌ها و لگن، تناسب پشت‌ سری با بدن، توانایی انجام تنظیمات دقیق صندلی و همچنین راحتی هنگام رانندگی طولانی‌ مدت نیز ارزیابی شد. پس از طی هزاران کیلومتر رانندگی و بررسی دقیق، تیم کانسومر ریپورتز نتایج نهایی خود را ارائه کرد که به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید

کیا سول – خودرو سایز کوچک

این خودروها راحت‌ترین صندلی‌ها را دارند

کیا سول نخستین بار در سال 2010 عرضه شد و قرار است پس از مدل 2025، بعد از سه نسل و 16 سال حضور، تولیدش متوقف شود. سول همچنین ارزان‌ترین محصول کیا در بازار آمریکا به شمار می‌آید. هرچند رسانه کانسومر ریپورتز آن را در رده خودروهای کوچک دسته‌بندی کرده، اما می‌توان آن را یک کراس‌ اوور ساب‌ کامپکت نیز دانست.

با این وجود، سول موفق شده عنوان دارنده راحت‌ترین صندلی جلو در کلاس خودروهای کوچک را از سوی کانسومر ریپورتز کسب کند. این نشریه از بازشو بزرگ درها که سوار و پیاده شدن را آسان می‌کند و همچنین ارتفاع مناسب موقعیت نشستن که هم‌سطح لگن قرار می‌گیرد، تمجید کرده است. همین موضوع باعث می‌شود ورود و خروج از خودرو بدون دردسر انجام شود.

در ارزیابی‌های به عمل آمده، تأکید شده که سطح راحتی صندلی‌ها به نسخه‌ای که می‌خرید بستگی دارد؛ برای مثال در تیپ S صندلی راننده به تنظیم برقی و پشتیبانی گودی کمر مجهز است و تیپ EX نیز گرم‌ کن صندلی‌های جلو را اضافه می‌کند. در این بررسی، خودرو دیگری که در زمینه راحتی صندلی‌ها عملکردی نزدیک به کیا سول داشته، فولکس‌ واگن جتا بوده که آن نیز گزینه‌ای قابل توجه برای خریداران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

سوبارو لگاسی – سدان سایز متوسط

این خودروها راحت‌ترین صندلی‌ها را دارند

سوبارو لگاسی که سال‌هاست به‌ عنوان یکی از قابل‌اعتمادترین خودروهای این برند شناخته می‌شود، پس از مدل 2025 از بازار آمریکا کنار گذاشته خواهد شد. این خودرو به‌ طور ویژه برای بازار آمریکا طراحی شده و نخستین محصول سوبارو بود که در کارخانه این شرکت در ایندیانا تولید شد.

طی شش نسل، بیش از 1.3 میلیون دستگاه لگاسی ساخته شد، اما با تغییر سلیقه خریداران و تمایل بیشتر آن‌ها به شاسی‌بلندها، این سدان قدیمی جای خود را به دیگر محصولات خواهد داد. با این حال، سوبارو اوت‌ بک که در ابتدا نسخه کراس‌اوور شده از استیشن لگاسی با ارتفاع بیشتر و تزئینات بدنه بود، همچنان در خط تولید باقی می‌ماند.

کانسومر ریپورتز صندلی‌های لگاسی را راحت و مناسب ارزیابی کرده، هرچند سطح تجهیزات تأثیر زیادی در کیفیت نهایی آن دارد. در نسخه پریمیوم صندلی راننده با تنظیم برقی 10 جهته ارائه می‌شود، در حالی‌ که تیپ لیمیتد صندلی برقی 14 جهته همراه با روکش چرمی دارد.

طبق ارزیابی این مرجع خودرویی، صندلی‌های پارچه‌ای در سفرهای طولانی اندکی از پشتیبانی ایده‌ آل فاصله می‌گیرند، اما نمونه‌های چرمی راحتی و دوام بیشتری دارند. درِ بزرگ و بازشونده جلو که ورود و خروج از خودرو را ساده می‌کند نیز مورد تحسین قرار گرفته است. کانسومر ریپورتز همچنین صندلی‌های جلو در دو نسخه از رقیب اصلی لگاسی، یعنی تویوتا کمری را هم گزینه‌هایی بسیار مناسب توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید

مرسدس بنز کلاس C – سدان کامپکت لوکس

این خودروها راحت‌ترین صندلی‌ها را دارند

مرسدس بنز کلاس C برخلاف دو مدل قبلی همچنان در حال تولید است و فعلا برنامه‌ای برای خروج آن از خط تولید وجود ندارد. این سدان دیفرانسیل عقب در سبد محصولات مرسدس بین CLA دیفرانسیل جلو و کلاس E بزرگ‌تر قرار می‌گیرد. هر چند طبق ارزیابی کانسومر ریپورتز، کلاس C از نظر تجربه مالکیت چندان رضایت‌ بخش نیست، اما همین نشریه آن را برنده عنوان «راحت‌ترین صندلی جلو در سدان‌های کامپکت لوکس» معرفی کرده است.

خودرو تست‌ شده توسط کانسومر ریپورتز به صندلی‌های AMG-Line مجهز بوده که پشتیبانی بهتر، راحتی بیشتر و امکان تنظیمات دقیق‌تری را ارائه می‌دهند. کارشناسان این مرکز از قابلیت‌های تنظیم متعدد این صندلی‌ها تمجید کرده‌اند که از جمله می‌توان به تنظیم ارتفاع نشیمن، تنظیم گودی کمر و حتی امکان افزایش بخش جلویی نشیمن برای حمایت بهتر از ران اشاره کرد.

کانسومر ریپورتز همچنین عملکرد عالی صندلی‌ها را در سفرهای طولانی تأیید کرده و از حمایت مناسب لگن و نگهداری بدن سرنشین در پیچ‌ها تعریف کرده است. علاوه بر این، هرچند ارتباط مستقیم با صندلی‌ها ندارد، اما کیفیت کابین و مصرف سوخت مناسب کلاس C نیز تحسین شده است. در این کلاس، دو مدل دیگر نیز از نظر راحتی صندلی‌های جلو مورد توجه این مرکز قرار گرفتند: آئودی A4 و تسلا مدل 3.

بیشتر بخوانید

آئودی A8 – سدان سایز متوسط / بزرگ لوکس

این خودروها راحت‌ترین صندلی‌ها را دارند

آئودی A8، سدان پرچمدار آئودی، یکی از بهترین خودروهای لوکس بازار است و در برابر رقبای برجسته‌ای مانند بی ام‌ و سری 7، مرسدس بنز کلاس S و لکسوس LS به رقابت می‌پردازد.

این خودرو همچنین عنوان «راحت‌ترین صندلی جلو در سدان‌های لوکس سایز متوسط و بزرگ» را از نگاه کانسومر ریپورتز دریافت کرده است. این مرکز معتقد است که صندلی‌های A8 دقیقا همان چیزی هستند که خریداران یک سدان فوق‌ لوکس انتظار دارند. کارشناسان تست، تنظیمات گسترده صندلی‌ها را تحسین کردند که از جمله آن‌ها می‌توان حرکت برقی و نرم تکیه‌ گاه سر، حمایت شانه، بخش نشیمن و بالشتک‌های جانبی که همزمان راحتی و پشتیبانی عالی ارائه می‌دهند.

صندلی‌های A8 حتی دارای ماساژور برای سرنشینان خسته هستند. تیم کانسومر ریپورتز همچنین از دیگر ویژگی‌های این خودرو، مانند کیفیت سواری، حس رانندگی نرم و کابین بسیار مجهز، رضایت داشتند. به‌ عنوان جایگزین برای صندلی‌های راحت، سدان بی ام‌ و سری 5 را نیز معرفی کرده است، و جالب اینکه در این انتخاب، سری 7 در نظر گرفته نشده بود.

بیشتر بخوانید

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات