در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

هیولای شش چرخ جدید برابوس یک مرسدس بنز XLP 800 6×6 با 788 اسب بخار قدرت است

تیونینگ برابوس در جدیدترین شاهکار خود به سراغ مرسدس بنز رفته تا هیولایی به نام Brabus XLP 800 6×6 را در قامت یک پیکاپ 6 چرخ و با 788 اسب بخار قدرت به میدان روانه کند. شرکت تیونینگ اسطوره‌ای برابوس (Brabus)، که دهه‌هاست به خاطر خلق نسخه‌های فوق‌ العاده قدرتمند و تجملاتی از محصولات مرسدس ...

تیونینگ برابوس در جدیدترین شاهکار خود به سراغ مرسدس بنز رفته تا هیولایی به نام Brabus XLP 800 6×6 را در قامت یک پیکاپ 6 چرخ و با 788 اسب بخار قدرت به میدان روانه کند.

شرکت تیونینگ اسطوره‌ای برابوس (Brabus)، که دهه‌هاست به خاطر خلق نسخه‌های فوق‌ العاده قدرتمند و تجملاتی از محصولات مرسدس بنز شهرت دارد، بار دیگر با یک پروژه دیوانه‌وار و منحصربه‌فرد، تمام توجه‌ها را به خود جلب کرده است. در حالی که مرسدس بنز هنوز نسخه‌ای شش چرخ از نسل جدید G-Class تولید نکرده، برابوس پیش‌ قدم شده و هیولای جدید خود یعنی مرسدس بنز برابوس XLP 800 6×6 ادونچر (Brabus XLP 800 6×6 Adventure) را معرفی کرده است. این خودرو که بر پایه مرسدس آ ام‌ گ G63 جدید ساخته شده، یک پیکاپ شش چرخ محرک غول‌ پیکر است که با افزایش طول شاسی، نصب اکسل‌های پورتال برای ارتفاعی بی‌نظیر از سطح زمین و تقویت موتور V8 آن تا مرز 800 اسب بخار، تعریف جدیدی از یک خودروی لوکس و آفرودی ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب

مشخصات فنی برابوس XLP 800 6×6

برابوس XLP 800 6x6

قلب تپنده مرسدس بنز برابوس XLP 800 6×6، همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG است که توسط مهندسان برابوس به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته. با استفاده از دو توربو شارژر جدید و بزرگتر و برنامه‌ریزی مجدد ECU، قدرت این پیشرانه از 577 اسب بخار در نسخه استاندارد، به عدد خیره‌کننده 788 اسب بخار افزایش یافته و گشتاور آن نیز با جهشی چشمگیر به 1000 نیوتن‌ متر رسیده است.

بیشتر بخوانید

این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر شش چرخ منتقل می‌شود و این پیکاپ غول‌ پیکر را قادر می‌سازد تا در تنها 5.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی بر روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مهم‌ترین ویژگی فنی این خودرو که آن را به یک آفرودر تمام‌عیار تبدیل می‌کند، استفاده از اکسل‌های پورتال (Portal Axles) در هر شش چرخ است. این سیستم ارتفاع محورها را از مرکز چرخ‌ها بالاتر می‌برد و ارتفاع خودرو از سطح زمین را به عدد فوق‌العاده 47 سانتی‌ متر رسانده و قابلیت‌های عبور از موانع آن را تضمین می‌کند.

امکانات و آپشن

این هیولای شش چرخ به مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و فنی سطح بالا مجهز است تا تجربه مالکیت آن را منحصربه‌فرد کند. برای سهولت در ورود و خروج به کابینی که ارتفاع بسیار زیادی از سطح زمین دارد، رکاب‌های جانبی برقی به صورت خودکار از زیر رکاب‌های اصلی خارج می‌شوند. برابوس همچنین کیتی را برای باز شدن با زاویه بیشتر درهای عقب نصب کرده تا دسترسی به ردیف دوم آسان‌تر شود. در بخش فنی، سیستم تعلیق این خودرو که توسط متخصصان شرکت KW ساخته شده، شامل شش کمک‌ فنر با قابلیت تنظیم میزان سختی از داخل کابین است. اما شاید مهم‌ترین آپشن این خودرو، قابلیت سفارشی‌ سازی بی‌نهایت آن باشد و مشتریان می‌توانند این خودرو را با پوشش کامل زرهی، به همراه یک قایق تفریحی همرنگ و یا حتی یک خانه در جزیره اختصاصی برابوس سفارش دهند!

طراحی ظاهری

برابوس XLP 800 6x6

اولین و مهم‌ترین تغییر در این پروژه، تبدیل G63 به یک پیکاپ شش چرخ است. مهندسان برابوس شاسی استاندارد را برش داده و با افزایش طولی معادل 1.5 متر، طول کلی خودرو را به نزدیک 6.6 متر رسانده‌اند. یک محفظه بار سفارشی از جنس فیبر کربن به این شاسی کشیده اضافه شده تا ضمن حفظ استحکام، وزن را نیز کنترل کند. برای تاکید بر مهندسی پیچیده زیرین، شاسی جدید و اکسل‌ها به رنگ قرمز جذابی درآمده‌اند که از زوایای مختلف قابل مشاهده است. گلگیرهای بسیار عریض فیبر کربنی برابوس، پهنای خودرو را به شدت افزایش داده و در زیر آن‌ها، تایرهای غول‌پیکر آفرود قرار گرفته‌اند تا ظاهری فوق‌العاده عضلانی و تهاجمی به این هیولا ببخشند.

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

برابوس XLP 800 6x6

کابین مرسدس بنز برابوس XLP 800 6×6 نیز به طور کامل توسط هنرمندان برابوس از نو طراحی شده است تا با شخصیت خاص و تجملاتی آن هماهنگ باشد. صندلی‌ها و پنل درها با چرم بسیار باکیفیت و دوخت‌های اختصاصی برابوس با الگوی Dual Cube پوشانده شده‌اند. تقریبا تمام سطوح دیگر، از داشبورد گرفته تا بخش میانی سقف، از پوشش میکروفایبر لوکس دینامیکا (Dinamica) بهره می‌برند. اما نقطه عطف طراحی داخلی، استفاده گسترده و جسورانه از رنگ قرمز Rocket Red است. بیش از 200 قطعه مختلف در کابین، از کلیدهای کنترلی و قاب بلندگوها گرفته تا پین‌های قفل در، به این رنگ درآمده‌اند تا هماهنگی کاملی با شاسی قرمز رنگ خودرو داشته باشند. تزئینات فیبر کربنی بر روی فرمان و سایر بخش‌ها، این کابین لوکس و اسپرت را تکمیل می‌کنند.

قیمت برابوس XLP 800 6×6

برابوس XLP 800 6x6

برابوس برای این ساخته منحصربه‌فرد و کاملا سفارشی خود، قیمت رسمی اعلام نکرده است، چرا که هزینه نهایی به سطح شخصی‌سازی مورد نظر هر مشتری بستگی دارد. با این حال، برای درک بهتر جایگاه قیمتی این هیولا، می‌توان به این نکته اشاره کرد که برابوس اخیرا یک مدل مشابه از نسل قبلی یعنی XLP 900 را به قیمت 1.45 میلیون یورو به فروش رسانده است. با نرخ ارز فعلی، این رقم معادل بیش از 1.7 میلیون دلار آمریکا است. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که قیمت مرسدس بنز برابوس XLP 800 6×6 جدید نیز در همین محدوده یا حتی فراتر از آن قرار گیرد، که آن را به یکی از گران‌ قیمت‌ترین پیکاپ‌های جهان تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید

در نهایت باید قبول کنیم که برابوس XLP 800 6×6 ادونچر بیش از یک خودروی تیونینگ شده، یک نمایش قدرت مهندسی و تجمل بی‌حد و حصر است. این پروژه با ترکیب مهندسی پیچیده شاسی‌ سازی، قدرت ویرانگر موتور و سطح دیوانه‌ واری از سفارشی‌ سازی داخلی، محصولی را خلق کرده که در دنیای خودرو هیچ مشابهی ندارد. این خودرو نه برای کارایی در دنیای واقعی، بلکه برای جلب توجه حداکثری و به عنوان یک نماد نهایی از ثروت و قدرت ساخته شده است. برابوس XLP 800 6×6 ثابت می‌کند که تا زمانی که مشتریانی با جیب‌های بی‌انتها وجود دارند، برابوس نیز به خلق چنین هیولاهای باشکوه و خارق‌ العاده‌ای ادامه خواهد داد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات